امروز همه ملت‌ها بیدار شده‌اند و عدالت، عزت، پاکی، آزادی و آزادگی را مطالبه می‌کنند که برگرفته از شعارهای مردم ایران است.
کد خبر: ۴۳۲۹۷۷

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد در جمع پرشور مردم شهرستان اسد آباد این شهرستان را دیار همت‌های بلند،‌ایمان‌های محکم، اندیشه‌های نورانی، دستان پربرکت و مردمی انقلابی وسربلند دانست و خاطر نشان کرد: مردان و زنان این دیار در طول تاریخ همواره در خط مستقیم الهی و توحید و عدالت حرکت کردند و انسان‌های وارسته با اندیشه‌هایی بلند و همت‌هایی مستحکم تربیت کرده اند که مسیر هدایت را برای بشر به ارمغان آورده‌اند، هزاران عالم، فیلسوف ومجاهد که در راس آنها سید جمال الدین اسد آبادی حضور دارد و به جهان معرفی شده است.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که همه عالم تحت حاکمیت سنت‌های الهی است و یکی از این سنت‌ها تغییرات اجتماعی وابسته به تغییرات انسانی، فرهنگی و اندیشه ملت‌ها است، افزود: اگر یک ملتی از درون ایمانش سست شده و پاکی و صداقت و مهربانی و توکلش به خدا افول کرده باشد و بنیان‌های اجتماعی او فرو بریزد محیط اجتماعی آن هم خسته کننده و ظالمانه خواهد شد و به واسطه، آن ظلم و تبعیض و فقر گسترش می‌یابد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: محیط اجتماعی تابع مطالبات و اراده انسان هاست و اگر ملتی زندگی سخت و سیطره طاغوت‌ها را بپذیرد همان شرایط برای او محقق می‌شود، اما اگر ملتی به دنبال پیشرفت،‌عزت و فتح قله‌های کمال باشد این اهداف در دسترس او خواهد بود.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ می‌بینیم در طول چهل سال اخیر به محض این‌که ملت ایران اراده کرد تا آزاد و سربلند زندگی کند شرایط اجتماعی به سرعت به نفعش تغییر کرد و در نقطه مقابل در همین مدت اقوام و ملت‌هایی را می‌بینیم که چنین اراده‌ای نکردند و همچنان تحقیر شده و بی اثر در محیط بین‌الملل باقی مانده‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که در فلسطین تا پیش از آنکه مردم فلسطین تصمیم به آزادی بگیرند، تمام دشمنان این ملت موفق بودند و هیچ کس از ظلمی که به ملت فلسطین روا می‌شد، اطلاعی نداشت،‌گفت: از زمانی که ملت فلسطین تصمیم گرفت عزیز باشد هر حادثه‌ای به نفع عزت و آزادی این ملت رقم می‌خورد.

رئیس‌جمهور با تجلیل از مقام سید جمال الدین اسد آبادی خاطر نشان کرد:‌ او مرد تحولات امروز بود که اندیشه، آرمان و نوع نگاهش متعلق به این زمان است و زحمات،‌رنج‌ها و تلاش‌های بسیاری برای ایجاد تغییر در نوع نگاه مردم انجام داد اما چون در زمان او کلامش را نمی‌فهمیدند او را از میان برداشتند.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: سی سال است که غارتگران و سلطه طلبان عالم و صاحبان ثروت و مراکز قدرت جهان و دارندگان سلاح‌های اتمی تلاش می‌کنند تا عزت ملت ایران را خدشه دار کنند اما مطمئن باشید که نمی‌توانند چرا که ملت ایران تصمیم گرفته تا عزتمند زندگی کند و تا روزی که این تصمیم وجود داشته باشد، دشمنان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که اثر اراده یک ملت برای زندگی سعادتمند همه جهان را در بر می‌گیرد و ما امروز شاهد بیداری انسانی در همه جهان هستیم، گفت: امروز همه ملت‌ها و انسانها بیدار شده اند و عدالت، عزت، پاکی، آزادی و آزادگی را مطالبه می‌کنند که تمامی اینها برگرفته از شعارهای ملت ایران و انقلاب اسلامی ایران است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: اگر در درون جامعه هدفهای بزرگ را نشانه بگیریم می‌توانیم به آنها برسیم، اما اگر سست باشیم و هیچ تلاشی نکنیم بدانید هیچ قدرتی نمی‌تواند از بیرون به ما عزت و قدرت بدهد.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: امروز ملت ایران تصمیم گرفته اند کشورشان را بسازند و به قله پیشرفت و عزت برسانند و بدانید به فضل الهی این کار محقق خواهد شد.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که در مجموع سه سفر استانی هیات دولت به استان همدان 247 پروژه برای شهرستان اسد آباد به تصویب رسیده که 139 پروژه به طور کامل اجرا شده، 89 پروژه در مسیر اجرا قرار دارد و برای 19 پروژه هیچ اقدامی صورت نگرفته است، گفت: در جلسه هیات دولت موانع و مشکلات پیش روی انجام این پروژه‌ها بررسی و برای تسریع در انجام کارها تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان این‌که ایجاد اشتغال در کشور از اولویت‌های کاری دولت است، گفت: دولت از سرمایه‌گذاری‌ها در تمامی شهرستان‌های کشور به طور کامل و قاطع پشتیبانی خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها