دیه‌گو فورلان و میروسلاو کلوزه، سرشناس‌ترین خریدهای این فصل کالچو هستند

آغاز سری A ایتالیا با 12 سرمربی جدید

فصل جدید سری A ایتالیا با تاخیری یک هفته‌ای از فردا (جمعه) با دیدار حساس میلان و لاتزیو آغاز می‌شود. سری A همیشه برای فوتبالدوستان جذاب و تماشایی است، اما رقابت‌های این فصل از یک جهت می‌تواند با جذابیتی دوچندان همراه باشد و آن تغییرات گسترده در نیمکت مربیان تیم‌هاست؛ جایی که 12 مربی فصل گذشته جای خود را به نفرات جدید داده‌اند.
کد خبر: ۴۲۷۴۸۴

چنین تغییر گسترده‌ای را امسال در هیچ‌یک از لیگ‌های معتبر دنیا شاهد نبودیم، به طوری که در لیگ برتر انگلستان 3 مربی، در بوندس لیگای آلمان 5 مربی، لیگ دسته اول فرانسه 6 مربی و در لالیگای اسپانیا 7 مربی تیم‌های خود را در فصل جدید تغییر دادند، اما در ایتالیا برای اولین بار این آمار به 12 مربی رسید تا به واسطه همین تغییرات گسترده، امسال پیش‌بینی بازی‌ها نیز کمی ‌دشوارتر از همیشه باشد.

یوونتوس، رم، اینتر میلان، کالیاری، سیه نا، کاتانیا، جنوا، لچه، چزنا، بولونیا، کیه‌وو و پالرمو 12 تیمی‌هستند که امسال با مربیانی جدید در مسابقات سری A شرکت می‌کنند. اسامی ‌مربیان فصل جدید سری A در زیر آمده است:

یوونتوس: آنتونیو کونته به جای لوئیجی دل‌نری

رم: لوئیز انریکه به جای وینچنزو مونتلا

اینترمیلان: جیان پیرو گاسپرینی به جای لئوناردو

کالیاری: ماسیمو فیکادنتی به جای روبرتو دونادونی

سیه نا: جوزپه سانینو به جای آنتونیو کونته

پالرمو: استفانو پیولی به جای دلیو روسی

کاتانیا: وینچنزو مونتلا به جای دیه‌گو سیمونه

جنوا: آلبرتو مالزانی به جای دیوید بالاردینی

لچه: اوزه بیو دی فرانچسکو به جای لوئیجی دی‌کانیو

چزنا: مارکو جیانپائولو به جای ماسیمو فیکادنتی

بولونیا: پیر پائولو بیزولی به جای آلبرتو مالزانی

کیه وو: دومنیکو دی کارلو به جای استفانو پیولی

فیورنتینا: سینیشا میهایلوویچ (بدون تغییر)

لاتزیو: ادواردو رخا (بدون تغییر)

میلان: ماسیمیلیانو آلگری (بدون تغییر)

ناپولی: والتر مازاری (بدون تغییر)

نوارا: آنجیولینو فریگونی (بدون تغییر)

پارما: فرانکو کولومبو (بدون تغییر)

اودینزه: فرانچسکو گودولین (بدون تغییر)

آتالانتا: استفانو کولانتونو (بدون تغییر)

تمام نقل و انتقالات فصل جدید سری A

فوتبال ایتالیا به جذب بازیکنان سرشناس و خریدهای آنچنانی شهره است، اما در این فصل شاید تعداد ستاره‌های تازه وارد به سری A از تعداد انگشتان یک دست هم تجاوز نکند که این نشان از بحران اقتصادی در فوتبال باشگاهی این کشور دارد.

البته دلیل محکم‌تری که وجود این بحران را تائید می‌کند، همین اعتصاب بازیکنان شاغل در لیگ ایتالیاست، اعتصابی که باعث شد رقابت‌های این فصل سری A با یک هفته تاخیر آغاز شود.

یکی از دلایل این اعتصاب عدم دستیابی به توافق با باشگاه‌ها درباره حقوق بازیکنان، از سوی اتحادیه بازیکنان بود و البته افزایش مالیات‌ها و مجبور کردن بازیکنان برای پرداخت آن. شاید به خاطر همین پرداخت نشدن به موقع دستمزدها کمتر بازیکن مطرحی حاضر شد به ایتالیا برود. بااین حال از مجموع نزدیک به 50 نقل و انتقال صورت گرفته برای فصل جدید سری A به چند چهره سرشناس از جمله دیگو فورلان و میروسلاو کلوزه اشاره کرد.

فهرستی از مجموع نقل و انتقالات صورت گرفته برای فصل جدید سری A در زیر آمده است:

ریکی آلوارس از ولزسارسفیلد آرژانتین به اینتر، مائورو زاراته از لاتزیو به اینتر، دیه‌گو فورلان از اتلتیکو مادرید اسپانیا به اینتر، تاکایوکی موریموتو از کاتانیا به نوارا، گوخان اینلر از اودینزه به ناپولی، میگوئل بریتوس از بولونیا به ناپولی، ماریو سانتانا از فیورنتینا به ناپولی، جبرئیل سیسه از پاناتینایکو به لاتزیو، جاناتان از سانتوس برزیل به اینترمیلان، استفانو لوچینی از سمپدوریا به آتالانتا، اریک لاملا از ریورپلاته آرژانتین به رم، گارزیانو پله از الکمار هلند به پارما، آندره مازارانی از اودینزه به نوارا، ماسیمو پاچی از پارما به نوارا، فدریکو مارچتی از کالیاری به لاتزیو، کان لوریک از گالاتاسرای ترکیه به لاتزیو، رومولو از کروزیرو برزیل به فیورنتینا، مانوئله بلاسی از ناپولی به پارما، بلر یم ژمایلی از پارما به ناپولی، استفان لیشتاینر از لاتزیو به یوونتوس، تائو تائه از مارسی به میلان، فیلیپ مکسز از رم به میلان، استفان ال شاراووی از جنوا به میلان، مصطفی کبیر از مالبی سوئد به کالیاری، آدرین موتو از فیورنتینا به چزنا، آندرس گرانکوئیست از گرونینخن هلند به جنوا، الکساندر مارکل از میلان به جنوا، سباستین ریباس از دیجون فرانسه به جنوا، الساندرو ماتری از کالیاری به یوونتوس، مارکو موتا از اودینزه به یوونتوس، سیمونه په په از اودینزه به یوونتوس، فابیو کاگلیارلا از ناپولی به یوونتوس، میشله پیاچنزا از ناپولی به یوونتوس، آندره پیرلو از میلان به یوونتوس، رتو زیگلر از سمپدوریا به یوونتوس، میروسلاو کلوزه از بایرن‌مونیخ به لاتزیو، سناد لولیچ از یانگ بویز سوئیس به لاتزیو، مارکو دونادل از فیورنتینا به ناپولی، مائوروسیتو از تولوز فرانسه به پالرمو، سیمون آدام از‌هالاداس به پالرمو، سباستین جیووینکو از یوونتوس به پارما، تیری دوبای از یوونتوس به پارما، مارکو بوریلو از میلان به رم.

یوونتوس تنها تیم 2 ستاره سری A

هرچند از آخرین قهرمانی تیم مطرح یوونتوس 8 سال می‌گذرد اما این تیم سفید و سیاه‌پوش تورینی همچنان پرافتخارترین تیم سری A ایتالیا محسوب می‌شود.

یوونتوس از سال 1905 که اولین قهرمانی‌اش را در فوتبال باشگاهی ایتالیا جشن گرفت تا سال 2003 که برای آخرین بار جام قهرمانی سری A را بالای سر برد مجموعا 27 بار عنوان قهرمانی را به دست آورد تا براساس قانون «هر قهرمانی یک ستاره»، مجموعا 2 ستاره روی پیراهنش نقش ببندد.

یوونتوس از این حیث تنها تیم 2 ستاره فوتبال ایتالیاست؛ اما دیگر تیم‌های ستاره‌های سری A ایتالیا، میلان و اینتر هستند که هر کدام 15 بار قهرمان سری A شده‌اند تا یک ستاره روی پیراهن شان حک شود. بعد از این دو تیم جنوا تنها تیمی‌است که می‌تواند با کسب یک قهرمانی دیگر، جام‌هایش را به 10 برساند و صاحب ستاره شود، چراکه بقیه تیم‌ها حداکثر 7 بار طعم قهرمانی در ایتالیا را چشیده‌اند.

میلان در این فصل مدافع عنوان قهرمانی است.

برنامه هفته دوم سری A ایتالیا

جمعه 18 شهریور

میلان ـ لاتزیو (ساعت 23:15)

شنبه 19 شهریور

چزنا ـ ناپولی (ساعت 23:15)

یکشنبه 20 شهریور

یوونتوس ـ پارما (ساعت 15)

کاتانیا ـ سیه نا (ساعت 30‌/‌17)

کیه وو ـ نوارا (ساعت 30‌/‌17)

فیورنتینا ـ بلونیا (ساعت 30‌/‌17)

جنوا ـ آتلانتا (ساعت 30‌/‌17)

لچه ـ اودینزه (ساعت 30‌/‌17)

رم ـ کالیاری (ساعت 30‌/‌17)

پالرمو ـ اینترمیلان (15‌/‌23)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رضا پورعالی ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها