وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماری سالک طی چهار سال آینده در سطح کشور ریشه کن خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۶۹۶۹

 مرضیه وحید دستجردی روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا در مشهد افزود: حذف بیماری سالک یکی از برنامه‌های مهم وزارت بهداشت است و آمار مبتلایان به این بیماری هر سال کاهش می‌یابد.

وی گفت: تعداد مبتلایان به سالک در کشور پارسال نسبت به سال قبل از آن حدود پنج هزار نفر کاهش داشت.

او در زمینه شیوع سالک در خراسان رضوی و مشهد نیز گفت: در مناطق اطراف حرم مطهر رضوی با توجه به ساخت و سازها و امکان رشد حشره عامل بیماری سالک احتمال شیوع این بیماری بیشتر است که با تمهیدات اندیشیده شده هم اکنون این مشکل برطرف شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه همچنین گفت: مجلس شورای اسلامی سه میلیارد دلار برای رفع مشکلات وزارت بهداشت به این وزارتخانه اختصاص داده که مبلغی از اعتبار برای طرحهای عمرانی ناتمام سفر رئیس‌جمهور در مناطق مختلف کشور هزینه می‌شود.

دکتر دستجردی همچنین با اشاره به طرحهای بهداشتی به بهره برداری رسیده امروز در خراسان رضوی افزود: این طرحها در مجموع با هزینه 400 میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا شده است.

وی تکمیل و بهره برداری از 62 خانه بهداشت، افتتاح دانشکده پزشکی قوچان و بهره برداری از مرحله دوم بیمارستان طالقانی و ساختمان اداری دانشگاه علوم پزشکی مشهد را از جمله این طرحها عنوان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها