مطبخ

خوراک بال مرغ

کد خبر: ۴۲۶۹۳۳

طرز تهیه: ابتدا پیازها را خلالی و با کمی روغن سرخ کنید. بال مرغ را هم پاک کنید و به پیاز سرخ شده اضافه نمائید. حالا باید برای خوش طعم شدن غذا، نمک و فلفل را همراه با کمی آب به بقیه مواد اضافه کنید و بگذارید کمی بپزد. سپس فلفل دلمه‌ای، قارچ، گوجه فرنگی و کدو سبز را خرد کنید و بپزید. در آخر هم لوبیا سبز و نخود فرنگی نیم پز را هم به مواد اضافه کنید و اجازه دهید این مواد به مدت 30 دقیقه با حرارت کم بپزد. در آخرین مرحله هم آبلیمو را به غذا اضافه کنید. بعد از چند جوش غذا آماده است.

ماکارونی با سس مرغ و خامه

مواد لازم: ماکارونی 300 گرم، فیله مرغ 4 عدد، خامه 100 گرم، پیاز متوسط یک عدد، نمک، فلفل و روغن سرخ کردنی به میزان لازم.

طرز تهیه: در قابلمه‌ای آب و نمک بریزید و بگذارید تا جوش بیاید. ماکارونی را داخل آب جوش بریزید و بگذارید بپزد. سپس آن را درون آبکش ریخته و روی آن آب سرد بریزید تا بهم نچسبد. حالا مقداری روغن در ظرفی بریزید و پیازهایی را که خلالی خرد کرده‌اید، درون روغن سرخ کنید. فیله مرغ‌ها را نیز به صورت خلالی خرد کنید و به پیاز سرخ شده اضافه نمایید. نمک و فلفل را هم به بقیه مواد اضافه کنید و بگذارید به مدت 10 دقیقه بماند تا بپزد. در مرحله آخر هم خامه را به مواد داخل ظرف اضافه کنید و هم بزنید. ماکارونی آبکش شده را به مواد اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه بماند، سپس میل نمایید.

سالاد ماهی

مواد لازم: فیله ماهی 200 گرم، سیب‌زمینی متوسط 3 عدد، تخم مرغ 3 عدد، خیارشور 100 گرم، زیتون بدون هسته 100 گرم، ذرت پخته نصف پیمانه، نخود سبز پخته نصف پیمانه، نمک، فلفل و سس مایونز به میزان لازم.

طرز تهیه: فیله ماهی را با مقداری آب، نمک و فلفل بپزید و بعد از پختن، آن را خرد کنید. حالا سیب‌زمینی‌‌ها و تخم‌مرغ‌ها را هم بپزید، پوست بکنید و خرد کنید. خیارشور را هم خرد کنید و به بقیه مواد اضافه کرده و آنها را داخل ظرفی مخلوط نمایید. ذرت و نخود سبز پخته شده را همراه با زیتون‌های بدون هسته به مواد اضافه کرده و آنها را خوب مخلوط کنید. در مرحله آخر هم کمی نمک و فلفل به غذا اضافه کنید. پس از آن هم سس مایونز را به سالاد اضافه کرده و به هم بزنید تا خوب مخلوط شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها