استقلال صدرنشین شد تراکتور زهر چشم گرفت

پرگل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران چه به لحاظ انجام بازی‌های با کیفیت و چه به لحاظ گل‌هایی که از خط دروازه گذشت، رکورد دار شد تا استقلال تهران با پیروزی قابل توجه خود بر فولاد خوزستان در اهواز، به تنهایی صدر جدول رده‌بندی را به خود اختصاص دهد. هر چند که در این هفته نیز تراکتورسازی با پیروزی پر گل بر شهرداری در شهرآورد تبریز، برای تمام مدعیان خط و نشان کشید. در این هفته و در مجموع 9 دیدار 36 گل از خط دروازه‌ها گذشت تا بامیانگین 4 گل در هر بازی شاهد پرگل‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر باشیم.
کد خبر: ۴۲۵۲۶۳

هر چند که نتایج دیدارهای این هفته نیز با پس‌لرزه‌های خود همراه شد تا دو مربی تیم‌های مس کرمان (صمد مرفاوی) و مس سرچشمه (احمد سنجری) از کار برکنار شوند. صمد مرفاوی استعفای اولیه خود را پس گرفته، اما با توجه به موضع رسمی مسوولان تیم مس، بعید به نظر می‌رسد مرفاوی را دیگر روی نیمکت تیم کرمانی رویت کنیم. البته مهدی دینورزاده، سرمربی داماش گیلان نیز به‌دنبال شکست از سایپا، موقعیت متزلزلی دارد و هر لحظه این انتظار هست که عذرش از سوی این تیم خواسته شود.

درخشش فرهاد مجیدی

واقعا وجود فرهاد مجیدی برای استقلال و پرویز مظلومی نعمت بزرگی به حساب می‌آید. بازیکن 35‌ساله‌ای که بهتر و بیشتر از یک جوان 20 ساله در زمین دویده و می‌جنگد تا با صرف فعل خواستن و تعصب بالایش، این روزها به مهره بی‌بدیل آبی‌ها تبدیل شود.

مجیدی در دیدار با فولاد خوزستان ستاره بزرگ تیمش بود تا ضمن زدن دو گل، سازنده دو گل دیگر تیمش توسط اسماعیل شریفات و میلاد میداودی باشد. اوج هنر و تفکر بالای مجیدی را روی گل سوم استقلال شاهد بودیم که با مانور لازم درون محوطه هجده‌قدم و در شرایطی که خود نیز می‌توانست دروازه را بگشاید، با پاسی طلایی توپ را زیر پای میداودی در چند قدمی دروازه کاشت تا این بازیکن تازه از بند مصدومیت رها شده با گشودن دروازه حریف، بازگشتی موفق و امیدوارکننده به عرصه رقابت‌ها داشته باشد.

استقلال در این بازی با در اختیارگرفتن میانه زمین با استفاده از قدرت و تجربه بازی‌سازی مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، جاسم کرار و خسرو حیدری، نبض بازی را بدست گرفت تا شاگردان مجید جلالی که به ویژه در خط دفاع بسیار آسیب‌پذیر و پراشتباه ظاهر شدند، به شکستی سنگین در خانه تن دهند.

هر چند میزبان بعد از گل دقیقه 2 فرهاد مجیدی، در فاصله دو دقیقه گل حریف را با گل رضا نوروزی جواب داد، اما آنها وقتی پس از خوردن گل دوم، فرصت جبران را روی ضربه پنالتی آرش افشین از دست دادند، در نیمه دوم حرف خاصی برای گفتن نداشتند تا استقلال با زدن دو گل دیگر، شکست 4ـ1 فصل قبل را جبران کرده باشد.

مظلومی: از بازیکنانم ممنونم

پرویز مظلومی، سرمربی استقلال که از این پیروزی دلچسب در پوست خود نمی‌گنجید، با اشاره به این‌که با این پیروزی انتقام شکست فصل قبل را گرفتیم، راجع به کیفیت بازی گفت: بازی خوبی بود، زود گل زدیم و زود هم گل خوردیم. هدف ما در نیمه اول شناسایی تاکتیک حریف بود که به این مهم رسیدیم. در نیمه دوم با اضافه کردن یک هافبک ابتدا میانه میدان را در دست گرفته و با بر هم زدن نظم حریف، توانستیم با ارائه یک بازی خوب به نتیجه‌ای مطلوب رسیده و هواداران را به قهرمانی امیدوار کنیم.

فتح‌الله‌زاده: مظلومی، قلعه‌نویی را شکست می‌دهد

علی فتح‌الله‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال نیز که از این پیروزی به وجد آمده بود، ضمن در نظر گرفتن پاداش یک میلیون تومانی برای بازیکنان تیمش، برای بازی هفته ششم با تراکتورسازی (18 شهریور در آزادی) کری خواند و گفت: مطمئنا مظلومی، قلعه‌نویی را شکست خواهد داد.

وی افزود: از بازی خیلی راضی بودم و زمانی بیشتر لذت بردم که تیم برای موفقیت تلاش کرد. بعضی‌ها صحبت از ستاره و کهکشانی می‌کنند در حالی که تیمی می‌تواند قهرمان شود که بازیکنانش متحد باشند.

سرپرست باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا با این پیروزی به قهرمانی امیدوار شده است؟ گفت: در فوتبال چیزی را نمی‌شود پیش‌بینی کرد اما از روز اول هم ادعا داشتیم مدعی اصلی قهرمانی هستیم. سپاهان، تراکتور‌سازی و پرسپولیس هم مدعیان قهرمانی هستند اما هر تیمی که شانس و تلاش بیشتری داشته باشد، می‌تواند قهرمان شود. فتح‌الله‌زاده در مورد رویارویی استقلال با تراکتور‌سازی در هفته ششم تصریح کرد: تراکتور‌سازی تیم خوب و منسجمی است و علاوه بر این‌که هواداران خوبی دارد مربی کارکشته‌ای هم بالای سر این تیم است، اما ما هم پرافتخار‌ترین تیم ایران و آسیا هستیم. هواداران بی‌شماری داریم و اگر می‌خواهیم جام بگیریم باید مقابل همه مدعیان تلاش بیشتری داشته باشیم.

این در حالی است که برای بازی با تراکتورسازی، استقلال آندرانیک تیموریان هافبک دونده و دفاعی خود را در اختیار نخواهد داشت. این بازیکن با اخطاری که مقابل فولاد گرفت، سه اخطاره شد تا بازی با تراکتورسازی را از دست بدهد.

تراکتورسازی زهر چشم گرفت

اما در شبی که استقلال به بردی پرگل در اهواز رسید، تراکتورسازی نیز برای ورود به جمع مدعیان و نشان دادن ارزش‌های وجودی سرمربی تیمش ( امیر قلعه نویی ) 5-1 شهرداری را در شهرآورد تبریز شکست داد تا با 12 امتیاز رده دوم جدول را به خود اختصاص دهد.

قلعه‌نویی در پایان این بازی چنین اظهار نظر کرد: بازی خوبی ارائه کردیم و توانستیم زود به گل رسیده و با تسلط بر بازی، نتیجه را به نفع خود به پایان ببریم. ما توانستیم با یک بازی تاکتیکی نتیجه خوبی بگیریم و من اعتقاد دارم که گل‌های زودهنگام ما باعث شد تا شیرازه تیم شهرداری از هم بپاشد.

وی با تقدیر از حضور گرم تماشاگران در این بازی و بدون اشاره به بازی هفته ششم تراکتورسازی با استقلال تهران در آزادی، افزود: در شرایطی که تیم من کم‌کم داشت به حد مطلوب و دلخواه خود می‌رسید، تعطیلی لیگ در این مقطع می‌تواند به ضرر ما باشد، هر چند با بازی‌های تدارکاتی سعی خواهیم کرد تیم از نظر تاکتیکی با افت مواجه نشود، چون روز به روز بازیکنان با هم هماهنگ‌تر می‌شوند و شناخت آنها از هم و من بیشتر می‌شود.

نتایج کامل هفته پنجم

راه‌آهن 3- مس سرچشمه یک / گل‌ها: بهادر عبدی(36)، امید عالیشاه(45) و حسین کاظمی(87) برای راه‌آهن و مسلم فیروزآبادی(69) برای مس

سایپا 3- داماش صفر / گل‌ها: عباس محمدرضایی(29 و 62) و کریم انصاری‌فرد(34)

سپاهان صفر- نفت تهران یک/ گل: ایمان موسوی(65)

شاهین4- صبا صفر/ گل: منصور تنهایی(1 و 35)، محسن حمیدی(58) و میثم منیعی(70)

مس کرمان یک- فجر سپاسی 2/ گل: باریو لئوناردو(45) برای مس و حمید جوکار(50) و محمدرضا پورمحمد(86) برای فجر

ملوان3- ذوب‌آهن 3 / گل‌ها: جلال رافخایی(23 ،60 و 90) برای ملوان و پیام صادیقان(22)، ماچادو هوگو(46) و ایگور کاسترو(73) برای ذوب‌آهن

پرسپولیس3- نفت آبادان یک / گل‌ها: جواد کاظمیان(25 ،57 و 65) برای پرسپولیس و روح‌الله عرب(70) برای نفت

تراکتورسازی5- شهرداری تبریز یک / گل‌ها: احسان حاج‌صفی(3 و 60)، امیرحسین صادقی(8)، فردین عابدینی(12) و سیاوش اکبرپور(20) برای تراکتورسازی و سعید دقیقی(34) برای شهرداری.

فولاد یک- استقلال 4/ گل‌ها: رضا نوروزی(4) برای فولاد و فرهاد مجیدی(3 و 88)، اسماعیل شریفات(38) و میلاد میداودی(85) برای استقلال

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حجت‌اله اکبرآبادی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها