یک وعده غذای سبک به همراه سبزی و سالاد می‌تواند بهترین غذا برای سحری باشد. البته بر خلاف این‌که تصور می‌شود حلیم از جمله غذایی‌هایی است که موجب گرسنگی می‌شود کارشناسان تغذیه بر این باورند که حلیم نیز یکی از بهترین غذاها برای وعده سحری است. بهتر است در فاصله بین افطار تا سحر آب فراوانی بنوشید تا نیاز بدن به مایعات تا حد امکان تامین شود در طول روز بدن دچار کم‌آبی نشود. در این میان چای، قهوه و نوشابه‌ها حاوی کافئین هستند و کافئین نیز از جمله موادی است که به سبب دیورتیک بودن سبب خارج شدن آب از بدن می‌شود.
کد خبر: ۴۲۵۰۰۴

بنابراین تا حد امکان هنگام سحر مصرف آنها را کم کنید تا با از دست دادن آب بدن در فاصله سحر تا افطار احساس تشنگی نکنید. همچنین در سحر از خوردن غذای شیرین و حاوی قند‌های ساده بپرهیزید. این مواد با تحریک ترشح انسولین سبب افزایش برداشت گلوکز از خون می‌شوند و به این ترتیب سبب افت قند خون در ساعات آغازین روز می‌شوند و در نتیجه تا زمان افطار بیشتر احساس ضعف و بی‌حالی می‌کنید.

در نقطه مقابل کربوهیدرات‌های پیچیده که شامل گروهی از مواد غذایی نظیر نان، برنج، سیب زمینی، نخودفرنگی، ذرت و... هستند این اثر را ندارند و مصرف آنها هنگام سحر بسیار مناسب است. بهتر است در ایام ماه مبارک رمضان و بویژه هنگام سحر مصرف سبزی و سالاد را در برنامه غذایی خود تا حد امکان افزایش دهید تا بتوانید نیاز بدن به گروهی از ویتامین‌ها و مواد ضروری بدن را برطرف کنید. انجام ورزش‌های سبک طی روز یا پس از افطار نیز از جمله راهکارهایی است که می‌تواند نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت روزه‌داران داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها