روان‌شناسان دانشگاه Sussex نویسندگان گزارش جدیدی هستند که نشان می‌دهد میزان مرگ و میر در بین مردهای 16 تا 64 ساله در اتحادیه اروپا 2 برابر میزان مرگ و میر زنان در همین رده سنی است. در گزارشی تحت عنوان بهداشت و سلامت مردان در اروپا که در پارلمان اروپا قرائت شد، دکتر ویزر ریچارد نشان داد چگونه سبک زندگی نامرغوب و خطرات قابل‌جلوگیری در میان عواملی قرار دارند که منجر به میزان بالای مرگ و میرهای زودرس در مردان می‌شوند.
کد خبر: ۴۲۲۵۱۸

دکتر ریچارد نگاه ویژه‌ای به اثرات الکل، رفتارهای جنسی و مصرف مواد مخدر دارد. او می‌گوید: سبک زندگی شاید در واقع محصول انتخاب فردی افراد نباشد. افرادی که در امکانات و شرایط اجتماعی نامناسب دارند، از بهداشت و سلامت تغذیه کمتری برخوردار باشند، کمتر ورزش می‌کنند احتمالا بیشتر در معرض استعمال دخانیات و استفاده مواد مخدر قرار دارند. در زمینه توجه کردن به مرگ زودهنگام میان مردان، هشدارهای زیادی در مورد نیاز به تغییر سبک زندگی از همان ابتدا در مردانی که گرایش به رفتارهای مخاطره‌آمیز سلامت دارند، دیده می‌شود. گزارش‌ها نشان می‌دهد هر ساله در کشورهای عضو اتحادیه اروپا 630 هزار مرد در سنین مناسب برای کار جان خود را از دست می‌دهند که این میزان در زنان و در همان بازه سنی حدود 300 هزار نفر است. این آمار در همه اقتصاد کلان، نشان از یک فاجعه اقتصادی و اتلاف منابع بسیاری است که برای آموزش و متحجر شدن این افراد به کار رفته است.

بررسی‌های دکتر ریچارد نشان می‌دهد در سراسر اروپا مردان بیشتر از زنان دخانیات مصرف می‌کنند، به طوری که 63درصد از مردان در بخش‌هایی از زندگیشان سیگار کشیده‌اند که این میزان در زنان 45 درصد است. در تمام کشورهای اتحادیه اروپا مردانی که از لحاظ اجتماعی ـ اقتصادی در شرایط بهتری قرار دارند، کمتر به سیگار روی می‌آورند. به دلیل درآمد کم، احتمال استفاده بیش از حد مواد مخدر در مردان بیش از زنان است. به عنوان مثال 82 درصد از مرگ‌های ناشی از مصرف بالای هروئین مربوط به مردان است. در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا میزان ابتلا به ایدز در مردان بیش از زنان است. برای اولین بار است که در اروپا تصویر شفافی از سلامت مردان در کل اروپا ترسیم شد. پیش از این، اطلاعات و بررسی‌های نیمه‌کاره‌ای انجام شده بود. میزان مرگ نابهنگام مردان از کشوری به کشور دیگر و حتی از ناحیه‌ای به ناحیه‌ای دیگر متفاوت است. مرگ نابهنگام مردان باعث سست شدن اقتصاد، تزلزل بنیاد خانواده و به خطر افتادن سلامت روانی زنان و در نهایت ویرانی امنیت اجتماعی می‌‌شود.

Newsroom/ مترجم: آتنا حسن‌آبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها