رئیس‌ کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در هیچ کشوری از دنیا تحریم‌شدنی نیست و مستقل از دولتها عمل می‌کند، گفت: کره جنوبی و چین بدهی نفتی به ایران ندارند.
کد خبر: ۴۲۲۲۷۹

به گزارش مهر، محمود بهمنی در حاشیه هشتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه به توافقاتی در مورد بدهی هند به ایران رسیده‌ایم که بر این اساس، دو سوم مطالبات که رقمی بالغ بر 5 هزار میلیارد دلار است، را وصول کرده‌ایم.

رئیس کل بانک مرکزی هرگونه مشکل در وصول مطالبات ایران از کره جنوبی و چین را رد کرد و افزود: در این مورد مشکل خاصی وجود ندارد.

وی همچنین در مورد دریافت طلا به جای ارز از هند به جای مطالبات ایران تصریح کرد: در مقطعی از زمان این موضوع مطرح شد، اما اگر نیاز باشد، این کار را نیز در دستور کار قرار می‌دهیم؛ اما اگر طلا می‌گرفتیم هم اکنون با شرایط جاری طلا و شرایط خاصی که بحران‌های اقتصادی دنیا به وجود آورده‌‎اند، چندان به صلاح نبود.

بهمنی گفت: البته ما از سال‌های قبل این پیش‌بینی را کرده بودیم که مقداری طلا خریداری و ذخیره‌سازی شود که خوشبختانه رقم قابل توجهی به ذخایر کشور اضافه شده و این حرکت خوبی بوده است.

وی در مورد اینکه آیا تحریم بانک مرکزی امکان پذیر است؟ گفت: برخی غربی‌ها بحث سیاسی به راه می‌اندازند و استقلال بانک مرکزی را نادیده می‌گیرند، در حالی که بانک مرکزی مستقل است و در تمام دنیا نیز بانکهای مرکزی وابسته به دولتها نیستند، بنابراین تحریم بانک مرکزی غیر اصولی و غیرمنطقی است.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: ملتها را هیچ وقت نباید تحریم کرد. اگر این کار انجام شود، مغرضانه است و بحث غیراستاندارد و غیراصولی به شمار می‌رود که دنیا آن را مورد شماتت قرار می‌دهد.

وی اظهار داشت: فکر نمی‌کنیم این اتفاق رخ دهد، البته یک یا دو بار در برخی از کشورها، تحریم بانک مرکزی اتفاق افتاده است؛ ولی عملا این کار، کار غیر اصولی است و اگر یک کشوری چنین کاری را انجام دهد، دنیا به او خواهد خندید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها