‌ دستگاه قضایی استان دیاله از صدور حکمی برای بازپس‌گیری 5 هزار هکتار اراضی کشاورزان عراقی تحت اشغال گروهک تروریستی منافقین خبر داد. به گزارش مهر، مسوولان قضایی استان دیاله طی صدور حکمی اعلام کردند گروهک تروریستی منافقین باید 5 هزار هکتار اراضی کشاورزی را که طی 30 سال گذشته در دوره دیکتاتوری صدام در اختیار داشته به صاحبانش بازگرداند.بنا بر اعلام این مسوولان، گروهک منافقین همچنین باید به صاحبان این اراضی خسارت پرداخت کند. این اقدام دستگاه قضایی استان دیاله پس از آن صورت می‌گیرد که بسیاری از کشاورزان عراقی برای بازپس گرفتن اراضی کشاورزی شان به دادگاه شکایت کرده بودند.
کد خبر: ۴۲۰۷۸۵

احتمال آزادی 2 آمریکایی در ماه رمضان

سفیر ایران در عراق از آزادی قریب‌الوقوع 2 آمریکایی بازداشت شده در ایران خبر داد.

حسن دانایی‌فر در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس در مقر سفارت ایران در بغداد با بیان این‌که اطلاعات مشخصی درباره زمان آزادی شین بائر و جاش فتل، بازداشت‌شدگان آمریکایی ندارد، گفت: امیدواریم و انتظار داریم که در ماه رمضان این دو نفر آزاد شوند.وی افزود: در تهران فضای کلی به سمت آزادی این دو نفر جریان دارد.شین بائر، جاش فتل و سارا شورد 3 آمریکایی بودند که به اتهام ورود غیرقانونی به کشور از مرز عراق و جاسوسی بازداشت شده بودند.سارا شورد حدود یک سال قبل با وثیقه 500 هزار دلاری آزاد شد.

انتقاد نصرالله از سی‌دی ظهور

دبیرکل حزب‌الله لبنان، با انتقاد از سی‌دی «ظهور نزدیک است»، تطبیق علائم ظهور بر افراد را باعث ایجاد تزلزل در اعتقادات مردم و جامعه دانست و گفت: من تطبیق علامات را نه صلاح می‌دانم و نه جایز و این به ضرر بحث عمیق مهدویت است و مورد سوء‌استفاده واقع می‌شود. به گزارش رسا، برخی از شخصیت‌های حوزوی و علمای قم اخیرا در سفری که به کشور لبنان داشته‌اند، دیداری را با سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان برگزار و با این شخصیت برجسته جهان اسلام دیدار و گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، سیدحسن نصرالله با بیان این‌که سی‌دی «ظهور نزدیک است» را دیده و تعجب کرده است، گفت: در این فیلم، نسبت دروغی به من داده‌اند، علاوه بر این‌که تطبیق دادن علائم بر افراد هم اصولا کار درستی نیست.

وی افزود: در این سی‌دی ادعایی مطرح شده و گفته‌اند که من سید یمانی هستم و معلوم نیست، چرا که اجداد ما هیچ وقت یمن نبوده‌اند و من هم هیچ کجا نگفته‌ام که ریشه ما یمنی است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در مورد آقا (رهبر انقلاب) هم می‌گویند ایشان سیدخراسانی است؛ در‌حالی‌که‌ آیت‌الله خامنه‌ای مستغنی از تطبیقات هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها