اروگوئه با قهرمانی در کوپا، پرافتخارترین تیم آمریکای جنوبی لقب گرفت

شب بوئنوس‌آیرس آبی شد

تیم ملی فوتبال اروگوئه بامداد دیروز با 3 گل پاراگوئه را شکست داد و برای پانزدهمین بار قهرمان قدیمی‌ترین تورنمنت فوتبال دنیا شد. برای اروگوئه در این دیدار لوئیس سوآرز در دقیقه 11 و دیه‌گو فورلان در دقایق 41 و 90 گلزنی کردند تا جشن قهرمانی مردم این کشور پس از گذشت 16 سال از آخرین قهرمانی آنها در کوپا، حال و هوایی خاص داشته باشد.
کد خبر: ۴۱۸۵۰۵

اروگوئه و آرژانتین تا قبل از این رقابت‌ها با 14 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم‌های کوپا آمریکا بودند که با این قهرمانی، اکنون باید اروگوئه را پرافتخارترین تیم جام ملت‌های آمریکای جنوبی بدانیم. شادی مضاعف فوتبالدوستان اروگوئه‌ای هم بیشتر به همین خاطر است. آنها در تورنمنتی که آرژانتین میزبان آن بود و در فینالی که در شهر بوئنوس‌آیرس برگزار شد، جشن قهرمانی گرفتند. پیش از این فقط 2 بار و در سال‌های 1916 و 1987 اروگوئه در آرژانتین جام قهرمانی کوپا را بالای سر برده بود و برای سومین بار آرژانتینی‌ها در کشور خود قهرمانی اروگوئه را نظاره ‌کردند.

اسکار تابارس، سرمربی اروگوئه پس از موفقیت بزرگ تیمش، این قهرمانی را به کسانی که 14 جام قبلی را کسب کرده بودند، هدیه کرد و گفت: اگر آنها نبودند، ما هم الان اینجا نبودیم. تابارس که از قهرمانی تیمش بسیار خوشحال بود، ادامه داد: «این پیروزی برای اروگوئه خیلی مهم است. دست‌کم این قهرمانی به ما کمک می‌کند که تمام اروگوئه‌ای‌ها در این شب‌های جشن و شادی با هم متحد باشند. این اتفاقی است که در جام‌جهانی هم رخ داد. البته این قهرمانی هیچ ربطی به جام‌جهانی برزیل نخواهد داشت. ما از قهرمانی‌مان در کوپا نهایت لذت را خواهیم برد، اما این قهرمانی هیچ تضمینی برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی نیست.»

فورلان هم که با 2 گل ، قهرمانی اروگوئه راشیرین‌تر کرد، در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: «بردن این جام برای من بسیار پراهمیت است، چرا که پدربزرگم و پدرم آن را برده بودند و حالا نوبت من بود که این جام را ببرم. 3 نسل از خانواده من موفق به فتح این جام شده‌اند، بنابراین نام فورلان به تاریخ پیوست.»

بهترین‌های کوپا آمریکا

مهاجم گلزن تیم فوتبال اروگوئه عنوان بهترین بازیکن چهل و سومین دوره‌ کوپا آمریکا را به خود اختصاص داد. لوئیس سوآرز که در باشگاه لیورپول انگلستان عضویت دارد با 4 گلی که در این رقابت‌ها به ثمر رساند نقش زیادی در قهرمانی تیم اسکار تابارس داشت و در پایان دیدار فینال، جایزه‌ بهترین بازیکن جام را به دست آورد. سوآرز در دیدار پایانی هم به لطف زدن یک گل و دادن یک پاس گل به عنوان بهترین بازیکن میدان معرفی شد.

همچنین در پایان رقابت‌های کوپا آمریکا خوستو ویار از پاراگوئه که توانست 4 ضربه‌ پنالتی برزیل را مهار کند و باعث حذف این تیم شود، عنوان بهترین دروازه‌بان جام را به خود اختصاص داد. عنوان آقای گلی هم به پائولو گوئررو رسید. ستاره تیم ملی پرو با به ثمر رساندن 5 گل در جریان رقابت‌های کوپا بالاتر از سوارز 4 گله ایستاد و ‌بهترین گلزن جام معرفی شد.

سباستین کوتس از اروگوئه نیز جایزه‌ بهترین بازیکن جوان جام را به دست آورد، ضمن این‌که جایزه بازی جوانمردانه هم به تیم ملی اروگوئه، قهرمان این تورنمنت تعلق گرفت.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها