«ورزش و جوانان»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «صنعت، معدن و تجارت» و «نفت» 4 وزارتخانه‌ای هستند که قرار است برایشان وزیر معرفی شود

دوم مرداد؛ معرفی4 وزیر جدید به مجلس

اعضای کابینه دیروز پس از پایان نشست هیات دولت در جمع تعداد محدودی از خبرنگاران که به نهاد ریاست‌جمهوری دعوت شده بودند، حاضر شده و به سوالات آنها پاسخ دادند. به گزارش ایسنا، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران اعلام کرد رئیس‌جمهور در روز یکشنبه، دوم مرداد ماه، 4 وزیر برای وزارتخانه‌هایی که اکنون با سرپرست اداره می‌شوند، به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند.
کد خبر: ۴۱۵۹۷۰

وی با بیان این‌که جلسه رای اعتماد به این چهار وزیر یک‌هفته پس از معرفی آنها برگزار خواهد شد، گفت: رای اعتماد به این چهار وزیر در یک روز انجام می‌شود.

وزارتخانه‌های «ورزش و جوانان»، «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «صنعت، معدن و تجارت» و «نفت» 4وزارتخانه‌ای هستند که قرار است برای آنها وزیر معرفی شود. میرتاج‌الدینی با بیان این‌که در مورد اسامی قطعی کسانی که برای این چهار وزارتخانه معرفی می‌شوند، باید منتظر ماند، گفت: من در مورد اسامی قطعی چیزی اعلام نمی‌کنم، ولی علی‌القاعده وقتی ادغام صورت گرفت، وزیرهایی که قرار است بمانند سرپرست شدند.

وی در پاسخ به سوالی درباره کمیته مشترک رفع اختلافات مجلس و دولت گفت: چنین کمیته‌ای با توجه به مقتضیات و نیازها، هر زمان لازم باشد تشکیل می‌شود و هم‌اکنون با تصمیمات مجلس درباره ادغام وزارتخانه‌ها تعامل خوبی میان مجلس و دولت ایجاد شده است و باید مراقب باشیم تا برخی با ایجاد حواشی میان مجلس و دولت تنشی ایجاد نکنند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: رویکرد مجلس و دولت همواره با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، براساس همکاری، همراهی و تعامل است و هدف همه، رفع مشکلات جامعه در راستای تبعیت از ولایت فقیه است.

اعضای دولت، حکم جلب دریافت نکرده‌اند

معاون حقوقی رئیس‌جمهور هم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره دستگیری افراد منتسب به دولت گفت: معمولا احضاریه، اخطاریه و احکام جلب با واحد حراست یا معاونت حقوقی دستگاه‌ها هماهنگ می‌شود، ولی ما در این موارد هیچ اخطاریه، احضاریه و حکم جلب از کسی دریافت نکرده‌ایم. به گزارش ایرنا، فاطمه بداغی در پاسخ به خبرنگاری که در این باره به عنوان مصداق به رئیس موزه ملی ایران اشاره‌کرد، افزود:‌ با دولت در مورد جلب اشخاص منتسب به آن، هماهنگی نشده است. معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا بقایی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور از نکونام، رئیس کمیسیون اصل 90 شکایت کرده است، گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم.

سیدمجتبی ثمره‌هاشمی، دستیار ارشد رئیس‌جمهور هم در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که «رسانه‌های خارجی ادعا کرده‌اند که بقایی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور دستگیر شده است، شما این را تایید می‌کنید یا نه؟» گفت: چرا شما به خبرگزاری‌های خارجی استناد می‌کنید؟

دور چهارم سفرهای استانی بعد از ماه رمضان

ثمره‌هاشمی همچنین اعلام کرد دولت تلاش دارد 7 طرح بزرگ اقتصادی را تا پایان سال 91 به مرحله اجرا درآورد.

ثمره‌هاشمی با بیان این‌که وقت دقیق آغاز دور چهارم سفرهای استانی را نمی‌دانم، تصریح کرد: فکر می‌کنم بعد از ماه مبارک رمضان دور چهارم سفرهای استانی آغاز شود. البته سفرهای پروژه‌ای پیش از آغاز ماه مبارک رمضان زیاد است و تلقی بنده این است که دور چهارم سفرهای استانی بعد از ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود.

دستیار ارشد رئیس‌جمهور درباره این‌که آیا سفرهای پروژه‌ای جایگزین سفرهای استانی شده است یا نه؟ گفت: سفرهای پروژه‌ای به منظور افتتاح پروژه‌ها انجام می‌شود و با سفرهای استانی تفاوت دارد و سفرهای استانی بعد از ماه رمضان شروع خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها