خاویر زانتی بیش از 1000 بازی انجام داده است

اسطوره توقف‌ناپذیر

خاویر زانتی ، به جمع معدود بازیکنان بزرگی پیوست که در کارنامه دوران فوتبالشان بیش از 1000 بازی انجام داده‌اند.
کد خبر: ۴۱۲۹۹۳

او 10 آگوست 1973 در بوئنوس‌آیرس متولد شد و سال 2011 موفق شد هزارمین بازی‌اش را برگزار کند تا در مراسم باشکوهی مسوولان باشگاه اینتر و هواداران این تیم از او تجلیل کنند.

زانتی در این مراسم گفت: عصری به یاد ماندنی برای من است. از همه ممنونم. شادی و جشن خود را با همسر و فرزندانم که روی سکوی ورزشگاه هستند، قسمت می‌کنم.

زانتی خوشحال است که در باشگاه اینتر به یکی از رکوردهای کم‌نظیر رسیده است. او فوتبال حرفه‌ای‌اش را با یک تیم دسته دومی در آرژانتین آغاز کرد. ابتدا قصد پیوستن به ایندیپندنت را داشت که این باشگاه مشهور او را نپذیرفت و پیش از آن که به تیم دسته اولی بانفیلد ملحق شود، در 17 بازی برای تیم دسته دومی‌اش به میدان رفت.

آنچه از زانتی بازیکنی محبوب و دوست‌داشتنی ساخته است، مهارت او در فوتبال و استمرارش نبوده، بلکه به خاطر شخصیت ارزشمندش محبوب شده است. او بازیکنی فروتن و درخور احترام است. حتی هواداران تیم‌های رقیب او را دوست دارند. زانتی 20 سال پس از پوشیدن پیراهن تیم دسته دومی تالرس (Talleres)‌ در آرژانتین، در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی ایتالیایی هزارمین بازی‌اش را انجام داد. این بار در مقام کاپیتان اینتر به 9 مردی در تاریخ فوتبال اروپا پیوست که بیش از 1000 بازی انجام داده‌اند.

زانتی 16 سال برای اینترمیلان بازی کرده و همواره به این باشگاه وفادار مانده است. او یکی از اعضای تیمی بود که سال 1998 در فینال جام یوفا (پاریس)‌ مقابل لاتزیو پیروز شد و اولین افتخار از 15 افتخارش در اینتر را به دست آورد. او در مصاحبه خود با روزنامه گازتادلواسپورت، از آن پیروزی به عنوان بهترین بازی‌اش در دوران حضور خود در اینتر یاد کرد. او همچنین از روزهای تلخ خود با اینتر سخن گفت و ازجمله به 5 می 2002 و مسابقه لاتزیو ـ اینتر اشاره کرد که جام قهرمانی سری A در دست اینتر بود که در چند لحظه وضع فرق کرد و جام لیز خورد و اینترمیلان در حسرت قهرمانی ماند. او در مصاحبه‌اش گفت: حتی امروز نمی‌دانم که آن روز چه اتفاقی افتاد. زانتی در سال‌های اخیر روزهای بهتری از گذشته را در باشگاهش تجربه کرده است. در سال‌های بین 2006 تا 2010، اینترمیلان در چند رویداد جام‌های معتبری را کسب کرد که مهم‌ترین آنها فتح لیگ قهرمانان اروپا در سال 2010 بوده است. او در مقام کاپیتان اینتر این جام را بالای سر برد.

12 سال است که زانتی کارت قرمز نگرفته و این نشانه سبک بازی و شخصیت او در میدان است. آخرین بار، 17 فوریه 1999 در جام حذفی ایتالیا مقابل پارما از زمین اخراج شد. او برای این که به رکورد بازی‌های برگومی در اینتر برسد، باید در مسابقات زیادی به میدان برود. زانتی در این باره گفت: اگر 7 بازی دیگر انجام دهم به رکورد برگومی خواهم رسید. هنوز 2 سال از مدت قراردادم باقی‌مانده است، بنابراین مسابقات زیادی در پیش خواهم داشت. زانتی به مناسبت هزارمین بازی‌اش، در مصاحبه‌ای شرکت کرد. این مصاحبه را می‌خوانید.

از این که به باشگاه 1000 تایی‌ها رسیده‌ای، چه احساسی داری و این حدنصاب چه تاثیری بر شما گذاشته است.

قرار گرفتن در چنین جایگاهی به من احساس غرور می‌دهد، زیرا همواره با فوتبال زندگی کرده‌ام. می‌خواهم از همه کسانی که برای من تبریک فرستاده‌اند، بویژه هموطنانم، تشکر کنم. همچنین خوشحال شدم که از سیدورف، دوست خوبم پیام تبریک دریافت کردم.

خبری از پائولو مالدینی داری؟

این روزها نه، اما احترام بسیاری برای او قائلم و در آخرین دربی میلان و اینتر از او خواستم پیراهن خود را به من بدهد. اکنون آن پیراهن را در موزه شخصی خود دارم. پائولو یکی از بزرگ‌ترین ورزشکاران بود و یادآوری خاطراتش برایم افتخار است.

وقتی هزارمین بازی‌ات را انجام دادی، ماسیمو موراتی به تو چه گفت؟

او همیشه مرا مورد لطف قرار داده است. از من خواست به فوتبالم ادامه دهم.

آیا به جام جهانی 2014 فکر می‌کنی؟

در حال حاضر در سطح بین‌المللی فقط به کوپا آمریکا فکر می‌کنم. سپس تمرکزم را روی 2 سال باقیمانده از قراردادم با اینتر معطوف خواهم کرد. احساس امروزم این است که به فوتبال ادامه خواهم داد.

آیا به فکر شکستن رکوردهای تازه‌ای هستید یا هدف‌های دیگری را دنبال می‌کنید؟

هدف اولم شکستن رکورد بازی‌های برگومی در اینترمیلان است. روزی که رکوردش را بشکنم، برایم ارزش ویژه‌ای خواهد داشت و آن رکوردشکنی معنایش این است که اینتر به من همه چیز داده تا پربازی‌ترین بازیکن این تیم شوم.

آیا در آینده زانتی جدیدی خواهیم دید؟

در فوتبال مدرن امروز، برای یک بازیکن بسیار سخت است که سال‌های زیادی در اوج بماند. در دوران سخت خود در باشگاه سعی کردم آمادگی و روحیه‌ام را حفظ کنم. زیرا می‌دانستم این دوران به پایان خواهد رسید و باد موافق خواهد وزید.

Next
مترجم: جهانگیر چراتی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها