برگزاری نخستین روز اجلاس بین‌المللی مبارزه با تروریسم که امروز نیز در تهران جریان دارد با حاشیه‌های جالبی همراه بود.
کد خبر: ۴۱۲۲۳۲

- محمود احمدی‌نژاد هنگام ورود روسای جمهور کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و سودان به استقبال آنان رفت و قبل از آغاز اجلاس همراه این روسای جمهور و نمایندگان ٨٠ کشور و سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای شرکت‌کننده در این اجلاس عکس یادگاری انداخت.

- در این اجلاس به منظور پاسداشت شهدای راه حق و عدالت از 10 خانواده قربانی ترور در جهان تجلیل به عمل آمد که دختر بی‌نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان، دادستان حقوق بشر نیکاراگوئه و سید صادق حکیم فرزند شهید سیدمحمد باقر حکیم رئیس فقید مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق 3 نفری بودند که لوح یادمان اجلاس را از سوی رئیس‌جمهور و در حضور روسای جمهور شرکت‌کننده در این اجلاس دریافت کردند.

- خانواده ملکوم ایکس از آمریکا، خانواده شهید فتحی شقاقی از فلسطین، اعضای خانواده سالوادور آلنده از شیلی که در یک کودتای آمریکایی توسط آگوستو پینوشه به قتل رسید، اعضای خانواده احمدشاه مسعود از افغانستان و همچنین اعضای خانواده 2 نفر از دانشمندان شهید ایران دکتر شهریاری و علی محمدی از جمله افرادی بودند که در اجلاس صبح دیروز حضور نداشتند و لوح یادبود آنها عصر دیروز اهدا شد.

- یکی از نکات جالب برای خبرنگاران، مصاحبه نکردن خاخام‌های یهودی ضدصهیونیستی بود که به این اجلاس دعوت شده بودند.

آنها با اشاره به این‌که روز اجلاس، شنبه است از انجام هر گونه مصاحبه با خبرنگاران خودداری و تاکیدکردند در این روز مقدس از نظر یهودیان نمی‌توانند مصاحبه کنند یا جلوی دوربین قرار بگیرند.

- همچنین در این اجلاس تصویر شهید مسعود علیمحمدی دانشمند فیزیک هسته‌ای ایران در کنار در ورودی سالن محل برگزاری اجلاس در معرض بازدید مهمانان قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها