خودداری رئیس جمهوری عراق از امضای احکام اعدام زندانیانی که مرتکب جنایات تروریستی و کشتار مردم شده اند، موجی از خشم و انزجار در جامعه عراق به وجود آورده است.
کد خبر: ۴۰۹۷۶۲

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه العربیه اعلام کرد : خودداری جلال طالبانی از امضای احکام اعدام زندانیان جنایتکار و تروریست عضو القاعده سبب خشم و انزجار مردم شده است.

جلال طالبانی یک سند حقوقی بین المللی را برای جلوگیری از امضای احکام اعدام امضا کرده است و به این بهانه از امضای احکام اعدام خودداری می کند.

طارق حرب کارشناس حقوقی عراقی تاکید می کند خودداری طالبانی از امضای احکام اعدام مجرمان، نقض قانون اساسی است.

بر اساس این گزارش، خودداری طالبانی از امضای احکام اعدام مجرمان و تروریستها، فضایی از بی اعتمادی میان عراقی ها و مقامات قضایی را سبب شده است، زیرا بسیاری از محکومان و زندانیان بار دیگر به فعالیتهای تروریستی خود بازگشته اند.

به گزارش العربیه، زندانهای عراق به هتلهای پنج ستاره برای سرکردگان القاعده تبدیل شده است زیرا تمام امکانات رفاهی و ارتباطاتی برای آنها وجود دارد و وجود فضایی دلپذیر برای آنها، می تواند چراغ سبزی به این مجرمان برای ادامه اقدامات تروریستی باشد.

تظاهرات در کربلا علیه علاوی

تظاهرات گسترده ای در کربلای معلی در محکومیت مواضع خصمانه ایاد علاوی رئیس فهرست العراقیه علیه دولت منتخب عراق برگزار شد.

مردم در این تظاهرات خواستار اجرای احکام اعدام جنایتکارانی شدند که دستشان به خون عراقی ها آغشته است، آنها به ویژه اعدام عاملان جنایت در عروسی الدجیل را خواستار شدند.

تظاهرات کنندگان همچنین بر ضرورت بستن دفاتر ایاد علاوی رئیس فهرست العراقیه در استان کربلا تاکید کردند.

کشته شدن سه تبعه خارجی در استان بابل

یک منبع امنیتی اعلام کرد دستگاههای امنیتی اجساد سه تبعه خارجی که در میان آنها یک کویتی به چشم می خورد، در شهر الحله مرکز استان بابل کشف کردند.

رئیس جمهوری عراق نقش قضات در صدور احکام عادلانه درباره مجرمان و عاملان ارتکاب جنایت ضد بشری علیه مردم عراق در دوران رژیم سابق را مورد تمجید قرار داد.

جلال طالبانی که خودداری وی از امضای احکام اعدام مجرمان و جنایتکاران موجی از خشم در جامعه عراق به وجود آورده است، اعلام کرد در امور دادگاهها و نهادهای قضایی دخالت نمی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها