پاکسازی بازار آندروید

گوگل هفته گذشته تعدادی نرم‌افزار را از بازار آندروید حذف کرد که در آنها بدافزاری به‌نام DroidDream Light وجود داشت. این بدافزار برای دزدیدن اطلاعات افراد طراحی شده بود. گوگل ظاهرا به‌دنبال این اقدام، حساب 6 نفر از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که این بدافزار را منتشر کرده بودند نیز مسدود کرده است.
کد خبر: ۴۰۹۴۲۵

احتمال می‌رود حدود 30 تا 120هزار کاربر نرم‌افزارهایی را دریافت کرده‌اند که به این بدافزار آلوده است. این بدافزار نگارش پیشرفته، اما کوچکتر DroidDream است که پیش از این در ماه مارس به بازار آندروید حمله‌ور شده بود.

یکی از سخنگویان گوگل در بیانیه‌ای ایمیلی اعلام کرد: «تعداد زیادی از نرم‌افزارهای مشکوک را مسدود کرده‌ایم و بازرسی آنها را ادامه خواهیم داد. بدافزار DroidDream Lite از این بابت خطرناک است که می‌تواند بدون اجازه کاربر، و حتی بدون اجرای نرم‌افزار نیز به‌کار بیافتد و اطلاعات را بدزدد. این بدافزار اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن، شماره IMEI، شماره IMSI، فهرست نرم‌افزارهای نصب شده در گوشی، مدل گوشی و نگارش SDK را به یک سرور می‌فرستد. این بدافزار همچنین می‌تواند نرم‌افزارهایی را بدون اجازه کاربر در گوشی نصب کند و مدام خود را گسترش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها