تبلیغات «پایان‌نامه» ای

هر تهیه‌کننده و پخش‌کننده‌ای برای افزایش رونق فیلمش به راه‌های تبلیغی خاص خودش متوسل می‌شود. تبلیغات رسمی و جواب پس داده این سال‌ها همان‌هایی است که می‌شناسیم؛ پخش تیزر تلویزیونی فیلم، آنونس سینمایی‌اش، چاپ بیلبوردهای شهری و تبلیغات رسانه‌ای در روزنامه‌ها و... اما بجز اینها راه‌های دیگری هم ممکن است وجود داشته باشد که البته این به ابتکار عرضه‌کنندگان فیلم برمی‌گردد.
کد خبر: ۴۰۹۱۸۰

زمانی بهمن فرمان‌آرا در تبلیغ فیلم «بوی کافور، عطر یاس» در ذیل تصویر تبلیغاتی فیلم، به نشریه معتبر سینمایی ایران که منتقدانش این فیلم را به عنوان اثر برگزیده انتخاب کرده بودند، اشاره کرده بود و به شیوه فیلم‌های فرنگی، این نکته را دستمایه تبلیغات فیلمش کرده بود. یا سازندگان «ملک سلیمان» برای بالابردن تعداد تماشاگران‌شان، ایده بلیت‌های نیم‌بها را عملی کردند که این نیز نوعی تشویق بود برای تماشاگرانی که خیلی‌هایشان فقط به دلیل گران‌بودن بلیت سینماها، قید دیدن فیلم‌ها را می‌زنند. اما در تازه‌ترین اتفاق تبلیغی، شاهد هستیم که سازندگان فیلم پرحاشیه «پایان‌نامه» با تهیه خودرو و قراردادن آن در مقابل چند سینما (از جمله پردیس آزادی) به تماشاگران‌شان وعده داده‌اند که بزودی میان تماشاگران این فیلم قرعه‌کشی می‌شود و یکی از آنها برنده این خودرو خواهد شد. از سوی دیگر دفتر «جبرئیل فیلم» که با همین فیلم کار پخش را آغاز کرده است، با طراحی بلیت‌های تخفیف و توزیع گسترده آنها در میان مردم، عملا امکانی فراهم آورده تا هر کسی بتواند این فیلم را با بهایی کمتر از قیمت بلیت سینماها تماشا کند.

در اینجا چند نکته را باید به طور اجمالی بررسی کرد؛ ابتدا این که سازندگان پایان‌نامه چه چشم‌اندازی از فروش فیلم‌شان در ذهن داشته‌اند که اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

اگر فروش این فیلم مانند آثار پرفروش سینمای ایران در حد بالاتر از یک میلیارد تومان تخمین زده شود، آن‌گاه اختصاص چند دستگاه اتومبیل و البته طراحی و پخش بلیت‌های زیر قیمت منطقی خواهد بود، اما برای فیلمی که در این چند هفته به هر دلیل نتوانسته به خوبی مخاطب جذب کند، این روش‌های تبلیغی بجز سنگین‌ترکردن هزینه‌های فیلم ثمر دیگری ندارد. نسخه‌ای که از پایان‌نامه در جشنواره نمایش داده شد، به دور از همه حواشی و سر و صداهایش، فیلمی نبود که از آن انتظار فروشی فوق‌العاده را داشته باشیم چون اساسا المان‌های یک فیلم پرفروش در ایران، چندان دور از ذهن و پیچیده نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها