نگهداری 17هزار نمونه در بانک خون بند ناف رویان

هم اکنون حدود 17هزار نمونه خون در بانک خون بند ناف رویان نگهداری می شود که با استفاده از سلول های بنیادی موجود در این نمونه‌ها می‌توان جهت درمان و ترمیم بافت های آسیب دیده قلب، بافت های استخوانی، سوختگی ها و ضایعات پوستی و نیز درمان ضایعات عصبی اقدام و در آینده نزدیک، بیماری هایی همچون تالاسمی را درمان کرد.
کد خبر: ۴۰۸۸۶۰

به گزارش مهر، مهرداد صباغی معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش (ایدرو)، با اعلام این خبر، افزود: شرکت فناوری بن‌یاخته های رویان در سال 84 با سرمایه گذاری سازمان گسترش به منظور ایجاد بانک خون بند ناف و کار بر روی سلول های بنیادی ایجاد شد که اکنون توانسته ذخیره مناسبی ایجاد کند و بزودی وارد شبکه جهانی بانک های خون بند ناف و سلول های بنیادی خواهد شد.

وی در خصوص طرحهای جدید و مشترک بین موسسه رویان و سازمان گسترش که بزودی به ثمر می‌رسند، اظهار داشت: طرح استفاده از سلول های ملانوسیت برای درمان بیماری ویتیلیگو (برص) در موسسه رویان با حمایت سازمان گسترش و سرمایه گذاری 223میلیون تومانی بزودی راه اندازی می شود.

صباغی افزود: طرح تولید فاکتور رشد فیبروبلاستی انسانی (BFGF) که جهت تکثیر سلول های بنیادی مورد استفاده قرار می گیرد، با سرمایه گذاری حدود 7/1 میلیارد تومانی سازمان گسترش در موسسه رویان راه اندازی می شود که راه اندازی این واحد، موجب توسعه استفاده از سلول های بنیادی جنینی در اهداف درمانی خواهد شد و نیز بستر مناسبی برای تولید سایر فاکتورهای رشد سلولی در مجموعه رویان فراهم می شود.

معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش تصریح کرد: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران طرحهای مهم دیگری در زمینه صنایع پیشرفته در حوزه بیوتکنولوژی اجرا کرده یا در دست اجرا دارد که از جمله آنها می توان به تولید بیوایمپلنت های استخوانی، قلبی عروقی، پوششی، چشمی و تاندون لیگامان اشاره کرد. هم اینک سازمان گسترش، ایجاد 7 مرکز تولید بیوایمپلنت در نقاط مختلف کشور را در دست اجرا دارد.

به گفته صباغی، سازمان گسترش برای توسعه بیوتکنولوژی در کشور با 48 دانشگاه و مرکز تحقیقاتی از جمله دانشگاه های علوم پزشکی همکاری دارد و از طرح های بازار محور در این حوزه صنایع نوین که درمان بیماریها و سلامت انسان ها را هدف خود قرار داده اند، بطور همه جانبه حمایت می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها