چهره‌ها و حادثه‌ها

2 متر حفاری برای دفن یک اسپری

کریم باوی متولد ۱۰ دی ۱۳۴۳ در آبادان و مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران است. وی بیشتر دوران فوتبال خود را در 2 باشگاه فوتبال شاهین و پرسپولیس سپری کرده است. او با وجود مدت کوتاه بازیگری در تیم ملی، یکی از موفق‌ترین مهاجمان تیم ملی بوده است. کریم باوی با به ثمر رساندن ۱۰ گل در ۲۳ بازی ملی، آمار بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته است. او همچنین یکی از بهترین سرزن‌های تاریخ فوتبال ایران به شمار می‌رود.
کد خبر: ۴۰۷۳۱۷

باوی 2 ترکش در بدنش دارد و از لحاظ جسمانی اوضاع خوبی ندارد. او مدت‌ها دور از میدان بود و با فوتبال سروکاری نداشت. تا این‌که با همت یک روزنامه‌نگار و مدیرعامل باشگاه شاهین بوشهر در شهریور سال گذشته و در مسابقه پرسپولیس و شاهین بوشهر در ورزشگاه آزادی از او تجلیل به عمل آمد.

کریم باوی در مورد مهم‌ترین اتفاق زندگی‌اش به شروع حمله عراق به ایران اشاره می‌کند و می‌گوید آبادان در محاصره عراقی‌ها بود. منزل ما هم در یکی از بهترین مناطق آبادان بود. پدرم در شرکت نفت کار می‌کرد و شرایط زندگی‌مان بد نبود. در دوره انقلاب، ما شدیم بچه انقلابی‌های محل. من و برادرم، این طوری بودیم. جنگ هم که شد کاری نداشتیم که از شهر برویم. خانواده‌ام رفتند کرج اما من نرفتم و در شهر ماندم در حالی که عراق پشت دروازه‌های شهر بود.

باوی سپس به روزهای دوران پیروزی انقلاب اشاره می‌کند و توضیح می‌دهد: اوایل که انقلاب شده بود کسی جرات نمی‌کرد روی دیوار شعار بنویسد. به من می‌گفتند که تو برو بنویس. رفتم پیش یکی از دوستانم که شاعر بود و گفتم یک شعر بگوید که من روی دیوار بنویسم. از ساعت 2 شب تا صبح بیدار ماندم و شروع کردم به دیوارنویسی البته خیلی ترسیده بودم. اسپری را در باغچه خاک کردم. چون ماموران دنبالم بودند. فکر کنم، عمق گودالی که از ترسم کنده بودم، 2 متری می‌شد. اگر می‌گرفتندم، تکه‌بزرگه گوشم بود. اما موفق نشدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها