خواستگار اسیدپاش که قرار بود با حکم قضایی روز گذشته در بیمارستان دادگستری تهران از ناحیه هر دو چشم نابینا شود، به دلایلی نامعلوم تا اطلاع ثانوی از اجرای حکم در امان ماند. به گزارش «جام‌جم»، پس از تایید حکم قصاص 2 چشم جوان اسیدپاشی به نام مجید از سوی دیوان عالی کشور و اعلام این خبر که قرار است حکم صادره در بیمارستان دادگستری تهران به اجرا درآید، صبح دیروز جمع زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی با تجمع در مقابل بیمارستان دادگستری به انتظار اجرای این حکم بودند.
کد خبر: ۴۰۳۱۰۹

آمنه دختری که قربانی اسیدپاشی شده است، نزدیک ظهر در این محل حضور پیدا کرد که در حلقه خبرنگاران قرار گرفت و عنوان کرد «تنها قصاص می‌خواهم و بس».

پس از انتقال آمنه به داخل بیمارستان، در حالی که همه انتظار می‌کشیدند تا متهم ـ مجید ـ از زندان به محل اجرای حکم منتقل شود، هیچ خبری از خودروی زندان نبود.

با گذشت دقایقی از حضور آمنه در بیمارستان دادگستری، به یکباره اعلام شد حکم صادره بنا به دلایلی اجرا نخواهد شد. در پی این موضوع آمنه و مادرش که به شدت شوکه شده بودند خواهان توضیح درباره علت تعویق حکم شدند که یک تماس تلفنی میان او و قاضی اجرای احکام دادسرای جنایی تهران مشخص کرد آمنه باید برای دانستن علت تعویق حکم در دادسرا حضور پیدا کند.

مادر آمنه در حالی که به شدت نسبت به تعویق حکم اعتراض داشت با نشان دادن حکم قضایی مبنی بر قصاص مجید بیان کرد، پیگیر اجرای حکم خواهد بود و سعی خواهد کرد به هر نحو ممکن مسوولان را مجاب کند تا حکم صادره اجرا شود.

هنوز از نتیجه مذاکره آمنه با مسوولان دادسرای جنایی در ارتباط با توقف حکم گزارشی منتشر نشده است.

آمنه بهرامی، دختری است که در 12 آبان سال 83 هنگام خروج از محل کارش در حوالی سیدخندان از سوی جوان خواستگاری که پیش از این، هم‌دانشگاهی او بود با اسید مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه دو چشم بینایی‌اش را از دست داد و تاکنون 19 عمل جراحی در ایران و اسپانیا انجام داده است . او اصرار دارد حکم قصاص که به تایید دیوان عالی کشور رسیده است، باید اجرا شود.

آمنه تاکید کرده است: این حکم را برای خود نمی‌خواهم بلکه هدفم این است تا با اجرای عدالت دیگر مجرمان به خود جرأت اسیدپاشی و نابود کردن زندگی دیگران را ندهند.

در حاشیه

حضور آمنه در محل اجرای حکم با حاشیه‌هایی همراه بود که در پی می‌آید.

* ساعت 11 دیروز یک هیوندای زرشکی مقابل بیمارستان دادگستری تهران توقف کرد و دقایقی بعد آمنه همراه مادرش و چند عضو دیگر خانواده از این خودرو پیاده شدند.

* آمنه وقتی به در بیمارستان نزدیک شد، خبرنگاران و عکاسان داخلی و چند عکاس و خبرنگار شبکه‌های تلویزیونی خارجی بسرعت او را در میان گرفته و شروع به پرسش کردند. رهگذران با دیدن آمنه به سمتش می‌آمدند و سعی می‌کردند او را دلداری دهند.

* وقتی خبرنگاران و عکاسان قصد تهیه گزارش و گفت‌وگو با آمنه را داشتند، ماموران حراست بیمارستان مانع آنها شده و کارت‌های شناسایی ده‌ها خبرنگار و عکاس را از آنها گرفتند.

* آمنه با دستور ماموران حراست بلافاصله به بخش نمازخانه بیمارستان منتقل شد.

* پرستاران و افرادی که برای ملاقات بیماران خود به بیمارستان دادگستری آمده بودند، با دیدن آمنه تحت‌تاثیر قرار می‌گرفتند و برخی بر اجرای حکم اصرار داشتند.

* مردمی که مقابل بیمارستان تجمع کرده بودند، از مسوولان قضایی می‌خواستند هرچه سریع‌تر حکم را اجرا کنند تا درس عبرتی برای مجرمان شود.

* 20 دقیقه بعد از حضور آمنه در بیمارستان، ماموران حراست، مردم و خبرنگاران را متفرق و اعلام کردند حکم اجرا نمی‌شود و خواستند همه محل را ترک کنند.

* ساعت 43/11 آمنه همراه اعضای خانواده و تنی چند از اقوامش در حالی که بشدت ناراحت و نگران بود، از بیمارستان خارج شد.در همین موقع خبرنگاران و عکاسان راهش را سد کرده و با او به گفت‌وگو پرداختند.آمنه فقط می‌گفت قصاص می‌خواهم و بس. اسیدپاش را کور کنید.

* مادر آمنه که شکسته‌تر از قبل شده بود، رو به خبرنگاران با نشان دادن حکم قضایی گفت: این حکم باید هر چه زودتر اجرا شود تا آرامش به جامعه بازگردد.

* گفته می شود حکم قضایی به دلایلی نامعلوم متوقف شده است، ولی اجرا خواهد شد.

* ساعت 12 آمنه همراه خانواده‌اش سوار خودروی زرشکی رنگ شد و به سمت واحد اجرای احکام دادسرای جنایی تهران رفت تا علت توقف حکم را جویا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها