پوستی جوان داشته باشید

پوست صورت و بدن به طور طبیعی و به مرور زمان دچار پیری و چین و چروک می‌شود ولی با رعایت برخی اصول می‌توان این فرآیند را به تاخیر انداخت و سال‌های بیشتری را با پوست جوان زندگی کرد.
کد خبر: ۴۰۲۶۴۹

از مهم‌ترین علل بروز پیری و چین و چروک، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و حتی نورهای مصنوعی است که برای برنزه‌شدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس در زمان خروج از منزل حتما از ضدآفتاب‌ها استفاده کنید و هرگز به فکر برنزه کردن نباشید. اگر قصد لاغر شدن و کاهش وزن دارید، سعی کنید حتما تحت نظر متخصص و به صورت اصولی وزن کم کنید، چرا که کاهش وزن‌های ناگهانی و سریع، جز عوارض شدید روی سیستم بدن و نیز چین و چروک و افتادگی پوست اثر دیگری نخواهد داشت. تا می‌توانید از استرس و اضطراب دوری کنید و در ضمن از مصرف سیگار و مواد مخدر بپرهیزید.

یکی از اصلی‌ترین دلایل چین و چروک پوست، خشکی آن است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که پوستی خشک دارید، حتما روزی 2 تا 3 بار، بویژه هنگام خواب از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید. از عواملی که در رفع خشکی پوست موثر است مصرف آب زیاد (حداقل 8 لیوان در روز)، مصرف روزانه میوه‌ها، سبزیجات، انواع مایعات و نیز پروتئین‌هاست. با رعایت این موارد نیاز شما به استفاده از روش‌های جوان‌کننده پوست برطرف می‌شود.

پوست در سنین جوانی خاصیت ارتجاعی دارد و مرطوب است، اما با بالا رفتن سن نازک‌تر شده و قابلیت ارتجاعی و شادابی خود را از دست می‌دهد. کلاژن و مواد ارتجاعی بافت‌های طبیعی هستند که پوست را محکم و شاداب نگه داشته و عواملی چون جاذبه و در نقطه مقابل عوامل داخلی یک کشش درونی دائم وارد می‌کنند، اما با بالا رفتن سن و نیز تحت تاثیر برخی عوامل کلاژن کمتری تولید می‌شود و همین موضوع منجر به ایجاد چین و چروک بویژه در اطراف چشم‌ها، لب و نقاطی می‌شود که پوست نازک‌تری دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها