پیشخوان

روح ریحانی

نویسنده: محمدمهدی رسولی/ ناشر: نیستان‌/ شمارگان:3300 نسخه / قیمت:1700 تومان
کد خبر: ۴۰۰۴۰۰

انتشارات نیستان فیلمنامه‌ای با محوریت زندگی امام خمینی(ره) نوشته محمدمهدی رسولی را به چاپ رسانده است. این فیلمنامه روایت زندگی امام(ره) از بدو تولد تا دوران نوجوانی است و نویسنده تلاش کرده تا شخصیت امام(ره) را با نگاهی متفاوت و دور از مسائل سیاسی و اجتماعی نشان دهد.رسولی برای نوشتن این اثر بر اساس متون تاریخی، یک سال و نیم وقت صرف کرده است.نویسنده در توصیف صحنه به دنیا آمدن امام خمینی(ره)‌ می‌نویسد: «نوزاد در دست‌های ‌آقا مصطفی‌جای می‌گیرد. آقا مصطفی بوسه‌ای بر گونه نوزاد می‌زند. دستی، کاسه سفالی پر از آبی را که سیب سبز رنگی در آن قرار دارد، به تصویر می‌آورد. آقا مصطفی انگشت سبابه‌اش را از آب، تَر می‌کند و بر پیشانی نوزاد می‌گذارد.»

 

عصرانه به صرف داستان

نویسنده: مهندس حسین شکرریز/ ناشر: نسل آفتاب‌ / شمارگان: 5000 نسخه / قیمت: 4500تومان

خواندن داستان‌های کوتاه از ملل مختلف و پندهای آنان چند وقتی است که در بازار کتاب مشتریان خاص خودش را پیدا کرده. حسین شکرریز ابتدا در سایتی با نام پندها داستان‌های کوتاه مختلف را جمع آوری می‌کرده و پس از استقبال بازدیدکنندگان کتابی را با همین کارکرد به چاپ می‌رساند.شکرریز معتقد است که می‌توان با هر عصرانه یک حکایت عبرت‌آموز خواند. کتابش نیز شامل 63 عصرانه می‌شود و در انتهای هر یک پیام‌های متن را توضیح می‌دهد.شکرریز نسبت به عموی شهیدش احساس مسوولیت می‌کند و کتاب را به همین دلیل می‌نویسد.

جرس فریاد می‌دارد

گردآورندگان: جواد هاشمی و میثم کریمی/ناشر: شرکت تعاونی کارآفرینان فرهنگ و هنر‌/ شمارگان: 2000 نسخه / قیمت: 10000 تومان

اجرای مراسم و شعرخوانی و آیین‌های مذهبی متفاوت برای امام حسین(ع)‌ در میان ایرانیان اعتبار خود را دارد و آنقدر از ابعاد مختلف رشد کرده که شاخه‌های مختلفی را با سابقه هنری خود خلق کرده است.سرایش شعر نیز یکی از همین جنبه‌هاست. جواد هاشمی (تربت) و میثم کریمی در این‌کتاب به جمع‌آوری 720 غزل عاشورایی پرداخته‌اند. گستره موضوعی این کتاب از زمان حرکت قافله سیدالشهدا آغاز می‌شود و تا بازگشت آنان به مدینه ادامه می‌یابد. سروده‌های بیش از 200 شاعر متقدم و متاخر در این اثر با فهرست الفبایی گردآوری شده است.

خاطرات یک بچه‌ چلمن

نویسنده: جف کینی. مترجم: سارا اسفندیارپور/ ناشر: حوض نقره/ شمارگان: 1100 نسخه/ قیمت هر جلد: 3600 تومان

مجموعه کتاب‌های «خاطرات یک بچه چُلمن» در 6 مجلد از جف کینی با ترجمه سارا اسفندیارپور از نشر حوض نقره به چاپ رسیده است.

پسری در سن راهنمایی به نام «گریگوری هفلی» با راهنمایی مادرش تصمیم می‌گیرد خاطراتش را روزانه بنویسد، اگرچه خودش بسیار تاکید می‌کند که من از خاطره نوشتن و داشتن دفترچه خاطرات و... متنفرم و این نوشته‌ها شرح حال من است و هدفش از نوشتن، آن است که هنگام بزرگسالی غرق در شهرت و ثروت، جواب خبرنگاران را ندهد و دفترچه‌های شرح حالش را در اختیارشان بگذارد.این کتاب با تصاویر بسیار ساده که به درک اتفاق‌های رخ داده در متن کمک می‌کند، موجب می‌شود تا مسائل مطرح نشده در متن نیز از طریق تصاویر بازگو شود. این خاطرات شامل اتفاقات دوران راهنمایی، تابستان، عید و... می‌شود و گاهی از طریق قصه پیام‌های اخلاقی را به مخاطب منتقل می‌کند.این مجموعه از پرفروش‌ترین کتاب‌های 2 سال اخیر در جهان بوده و قرار است فیلمی بر اساس آن ساخته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها