سعید صالحی از تهران ـ من یک لپ‌تاپ سونی دارم که ویندوز اورژینال آن Vista است، ولی روی لپ‌تاپ نوشته Upgrade to Windows7. می‌خواهم بدانم از چه طریقی به Windows7 اورژینال Update کنم؟ آیا این کار شدنی است؟
کد خبر: ۳۹۸۶۰۷

ماکروسافت ویندوز‌های خود را به 2 مدل می‌فروشد، یک نسخه معمولی است که شما دی‌وی‌دی آن را تهیه و نصب می‌کنید، مانند کاری که همه انجام می‌دهند.

مدل بعدی این است که شما قبلا یک نسخه ویندوز دارید و می‌خواهید آن را به نسخه جدید ارتقا بدهید. در این صورت دیگر نیازی نیست شما نسخه اصلی را تهیه کنید. فقط کافی است یک نسخه Upgrade تهیه کنید و ویندوزی را که دارید به نسخه جدید ارتقاء دهید.

تنها تفاوتی که وجود دارد همین است، البته منهای قیمت. نکته‌ای که اهمیت فراوانی دارد این است که نسخه‌های ویندوز شما باید یکسان باشد. برای مثال اگر از ویندوز Vista Home basic استفاده می‌کنید باید نسخه Windows 7 Home Basic Upgrade را تهیه کنید.

هادی. ق از خوی ـ من تعدادی عکس در یکی از درایو‌های ‌هارد رایانه‌ام داشتم که با نصب ویندوز روی همان درایو، تمام عکس‌های شخصی من از بین رفت. آیا راهی برای برگرداندن این عکس‌ها وجود دارد؟ سوال دیگر این که فایل‌هایی که در رایانه داریم با چه برنامه‌ای باز می‌شوند و برای این کار باید به کدام منبع مراجعه کنیم. مثلا نمی‌دانم فایل‌های با پسوند داک با کدام برنامه باز می‌شود؟

در مورد سوال اول، اگر درایو مورد نظر خود را فرمت کردید، احتمال بازگشت هست البته این عمل خیلی تضمین شده نیست. به این معنی که الزاما تمام فایل‌های شما بر نخواهد گشت.

برای بازیابی اطلاعات برنامه‌هایی هست که هر کدام تا یک حدی تضمین می‌کنند اطلاعات شما از بین نرود. یکی از این برنامه‌ها Get Data Back است.

این برنامه رایگان نیست و اگر می‌خواهید از برنامه‌های رایگان استفاده کنید، می‌توانید از برنامه Recuva استفاده کنید. البته باز هم این نکته را متذکر می‌شویم که این برنامه یا برنامه‌های دیگر تضمینی برای بازگرداندن همه اطلاعات شما ندارند.

در مورد سوال دوم، قبلا این مورد بحث شده است. به طور خلاصه عرض کنم بهتر به سایت fileinfo.com مراجعه کنید و پسوند فایل مورد نظر را در این سایت جستجو کنید.

مهرداد اسماعیلی از تهران ـ درباره عینک‌های سه‌بعدی که درسایت‌های مختلف تبلیغ می‌کنند سوالی داشتم. آیا این عینک‌ها با عینک‌هایی که از شرکت‌های معتبر توزیع می‌شود، تفاوتی دارند؟ آیا اصلا ارزش خریدن دارند؟ و چرا اینقدر ارزان هستند؟

عینک‌های سه‌بعدی مخصوص تلویزیون‌های سه‌بعدی است، یعنی باید شما یک تلویزیون سه‌بعدی داشته باشید تا بتوانید تصاویر را به صورت سه‌بعدی مشاهده کنید. این عینک‌ها را هم شرکت‌های تولیدکننده این تلویزیون‌ها تولید می‌کند. اما در مورد عینک‌های سه‌بعدی که در اینترنت موجود است، باید عرض کنم که این عینک‌ها بیشتر کار یک فیلتر را انجام می‌دهند.

با تغییر در رنگ بعضی از فیلم‌ها (این که چطور این کار را می‌کنند در این مجال نمی‌گنجد) و با استفاده از این عینک‌ها، فیلم به صورت سه‌بعدی دیده می‌شود. اما این سه‌بعدی که شما با استفاده از این عینک‌ها مشاهده می‌کنید با تلویزیون‌های سه‌بعدی کاملا متفاوت است.

عماد امامی‌ جیریایی ـ با سلام. بتازگی ویندوز 7 را روی سیستم خود نصب کرده‌ام. اما دی‌وی‌دی درایو بدرستی کار نمی‌کند. بعضی دی‌وی‌دی‌ها را می‌خواند بعضی‌ها را نه، در حالی که در ویندوز XP بدرستی کار می‌کند. لطفا راهنمایی‌ام کنید.

وقتی برنامه Nero را نصب می‌کنید یک بخش برای تست DVD یا CD-Rom دارد. با استفاده از آن، دستگاه خود را تست کنید و ببینید مشکلی دارد یا خیر. مشکلی که اشاره کردید جنبه سخت‌افزاری دارد تا نرم‌افزاری. اگر این امکان وجود دارد دستگاه DVD-Rom خود را با یک سیستم دیگر تست کنید.

مدتی است وقتی که می‌خواهم فایل‌هایی با حجم بالاتر از حدود 10 مگابایت را از رایانه‌ام به حافظه‌های خارجی (مانند فلش مموری‌ها یا ‌هاردهای اکسترنال) کپی کنم، وضعیت پیشرفت کپی متوقف می‌شود و نمی‌توانم آن را انجام دهم.

در عین حال زمانی که عملیات را کنسل می‌کنم، سیستم برای مدت کوتاهی هنگ می‌کند. گفتنی است من می‌توانم فایل‌ها را از حافظه‌های خارجی به رایانه‌ام انتقال دهم، اما نمی‌توانم به حافظه‌ها چیزی منتقل کنم.

در سیستم عامل XP من این مشکل را نداشتم. ویندوز من 7 سرویس پک یک 2011 است (من ویندوز 7 شرکت سرزمین رایانه و نیو تک را هم امتحان کرده‌ام اما مشکلم حل نشد، این در حالی است که در نسخه‌های قدیمی‌تر 7 من این مشکل را نداشتم و همچنین مادربرد من ساپورت است).

با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما. لطفا مرا راهنمایی کنید. (اگر امکان دارد برای تسریع در جواب، جواب را اول به ایمیلم پست کنید) با تشکر.

ابتدا فلش مموری یا هارد اکسترنال خود را اسکن کنید، و اطمینان پیدا کنید که مشکلی ندارد و حداقل مشکل سخت افزاری نیست، در مرحله بعدی با یک فلش مموری دیگر تست بکنید ببیند واقعا این مشکل برای همه فلش مموری‌هایی که استفاده می‌کنید اتفاق می‌افتد یا برای یک فلش مموری خاص، اگر باز هم آزمایشات نتیجه بخش نبود درایور‌های مادربورد خود را آپدیت کنید. برای تست هارد دیسک می‌توانید از نرم‌افزار Acronis Disc Director استفاده کنید.

در درایو C خود یک ویندوز XP نصب کرده‌ام، در درایو E ویستا ویندوز که بالا می‌آید اجازه انتخاب سیستم‌عامل ویستا یا XP را می‌داد ولی حالا که سیستم‌عامل XP را حذف و دوباره نصب کردم دیگه وقتی بالا می‌آید فقط با XP می‌آید. چه کار کنم برای این که با ویستا هم بالا بیاید.

این سوال در شماره قبل جواب داده شده است. به طور خلاصه عرض کنم بهتر است از نرم‌افزار Easy BCD استفاده کنید.

سهراب‌پور از ارومیه ـ می‌خواستم بدانم در اکسس این امکان وجود دارد که ما توابع محاسباتی وارد کنیم؟ اگر چنین است از کجا باید این دستورات را وارد کنیم؟ مثال: مقادیر ستون X را با مقادیر ستون Y ضرب کند.

برای این کار شما باید برای دیتابیس خود Macro تعریف کنید.

مدتی است که وقتی بعضی از نرم‌افزارها مانند فتوشاپ را اجرا می‌کنم، پیغام زیر ظاهر می‌شود:

The procedure entry point _except_handler4_common could not be located in the dynamic link library msvcrt.dll.

چگونه این مشکل را حل کنم؟ از ویندوز XP و آنتی‌ویروس نود32 به روز استفاده می‌کنم.

این مشکل از اینجا ناشی شده است که فایل msvcrt.dll توسط برنامه‌ای بازنویسی شده است، به طوری که شامل تابع _except_handler4 نیست.

برای حل این مشکل کافی است فایل msvcrt.dll را با نسخه اصلی آن جایگزین کنید. برای این کار ابتدا سی‌دی ویندوز خود را داخل دستگاه بگذارید. سپس در صفحه Welcome to setup کلید R را بزنید تا به بخش Recovery Consoleبروید. سپس عدد مربوط به ویندوز نصب شده‌ای که می‌خواهید آن را تعمیر کنید انتخاب کنید. نام کاربری ادمین سیستم و پسورد را وارد کنید. سپس دستورات زیر را به ترتیب وارد کنید.

cd system32

ren msvcrt.dll msvcrt.old

CD-ROM_or_DVD-ROM_Drive_Letter:

cd \i386

expand msvcrt.dl_ BootDriveLetter:\windows\system32

exit

BooDriveLetter برابر نام درایوی است که ویندوز را در آن نصب کرده اید. به طور مثال اگر ویندوز خود را در درایو C نصب کرده‌اید BootDriveLetter را برابر C قرار دهید.

امیر بهاالدین سبط‌الشیخ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها