تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان که در پایان روز نخست رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا با درخشش مجید عسگری به 3 نشان نقره سبک‌وزن دست یافته بود، دیروز توسط کیانوش رستمی، 3 مدال نقره دیگر هم به دست آورد. رستمی که اولین حضور خود در دسته 85 کیلوگرم را تجربه می‌کرد، با مهار وزنه‌های 162 کیلوگرم در یکضرب و 201 کیلوگرم در دوضرب، با مجموع 363 کیلوگرم بعد از لو یونگ از چین، هر 3 مدال نقره این وزن را از آن خود کرد.در این دسته سهراب مرادی، دیگر نماینده کشورمان با مهار وزنه‌های 157 در یکضرب و 180 کیلوگرم در دوضرب، با مجموع 337 کیلوگرم مکان ششم را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۳۹۶۴۴۵

مراسم اهدای مدال دسته 85 کیلوگرم با حضور یوسف المنا رئیس کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا، حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران و علی مرادی دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا برگزار شد.

با درخشش رستمی، جمع مدال‌های تیم ملی وزنه‌برداری در پایان روز سوم مسابقات قهرمانی آسیا به 7 مدال رسید. روز پنجشنبه و در جریان رقابت‌های دسته 69 کیلوگرم نیز مرتضی رضاییان تک‌مدال نقره حرکت یکضرب را به گردن آویخت. البته رضاییان با اوت شدن در حرکت دوضرب، عملکردی ضعیف‌تر از حد انتظار داشت و نتوانست همچون بازی‌های آسیایی گوانگجو در تیم ملی بدرخشد.

امروز و در ادامه رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا، رقابت دسته 94 کیلوگرم برگزار می‌شود که ایران نماینده‌ای در آن ندارد؛ اما فردا و در آخرین روز مسابقات، 4 وزنه‌بردار کشورمان از جمله بهداد سلیمی در اوزان 105 و 105+ کیلوگرم روی تخته می‌روند./‌ جام‌جم

نایب قهرمانی پدیده نوجوان ایرانی در اسنوکر آسیا

در آخرین روز رقابت‌های بیلیارد زیر 21 سال آسیا در کیش، حسین وفایی از پدیده‌های بیلیارد و اسنوکر ایران و آسیا، با قبول شکست مقابل سائو یو پنگ از چین نایب قهرمان دوازدهمین دوره مسابقات اسنوکر زیر 21 سال آسیا شد.

حسین وفایی پس از کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا با اشاره به این‌که تمام تلاش خود را خواهد کرد تا در آینده قهرمان آسیا شود، گفت: تا زمانی که به مدال طلا دست پیدا نکنم از تلاش دست نخواهم کشید و با تمام وجود زحمت می‌کشم تا بتوانم مدال نقره‌ام را خوشرنگ‌تر کنم.

رئیس کنفدراسیون بولینگ و بیلیارد آسیا نیز در نشست خبری پایانی این بازی‌ها با ابراز رضایت از میزبانی ایران در دوازدهمین دوره مسابقات آسیایی این رشته گفت: پیشرفت ایران در بولینگ و بیلیارد فوق‌العاده بوده و آینده بسیار خوبی را برای این کشور پیش‌بینی می‌کنم.

سین دهو با مطلوب ارزیابی کردن میزبانی ایران در این دوره از رقابت‌ها گفت: من سال گذشته در مسابقات تهران حضور داشتم و زمانی که از باشگاه‌های تهران بازدید کردم وجود استعدادهای ناب برایم جذاب و شگفت‌انگیز بود. به همین خاطر آینده بسیار خوبی را برای این رشته ورزشی در ایران پیش‌بینی کردم.

وی با اشاره به نایب قهرمانی حسین وفایی در پیکارهای آسیایی افزود: فکر می کنم حسین یکی از همان استعدادهایی بود که آن موقع 11 سال بیشتر نداشت و من همان زمان او را تشویق کردم که به کارش ادامه بدهد و به فدراسیون هم گفتم که او را تشویق و حمایت کند. حالا باید از رئیس فدراسیون که خودش را وقف کرد تا وفایی به نایب قهرمانی آسیا برسد، تشکر ‌کنم.‌/‌ جام‌جم

سجادی: کارمان را با قدرت در ورزش ادامه می‌دهیم

حمید سجادی، معاون ورزشی سازمان تربیت بدنی در حاشیه رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی ایران در شیراز، درباره تشکیل وزارت ورزش گفت: کوچک‌ترین تعللی در کار ایجاد نشده و با قدرت کارمان را ادامه می‌دهیم.

وی همچنین در مورد بحث اجازه نداشتن سعیدلو در زمینه برداشت‌های مالی از حساب وزارت ورزش گفت: مسائل مالی را از آقای شوقانی، معاون مالی اداری سازمان بپرسید. من تخصصم ورزش است و یاد گرفته‌ام که در حوزه‌های دیگر دخالت نکنم.

سجادی که گفته می‌شود یکی از نامزدهای تصدی وزارت ورزش و جوانان است، در پاسخ به این سوال که با تشکیل این وزارتخانه، وضعیت تیم‌های ملی، اعزام‌ها و انتخابی‌ها چگونه می‌شود؟ تنها گفت: هنوز این اتفاق نیفتاده است. ‌/‌ جام‌جم

شمشیر شکسته در کمر حریف؛ اتفاقی نادر در لیگ

پیمان فخری، دبیر فدراسیون شمشیربازی در باره حادثه روی داده در مسابقه رده‌بندی کاپ یک این رشته گفت: در جریان دیدار رده‌بندی مسابقه کاپ یک شمشیر بازی و در اتفاقی نادر، اسلحه یکی از ورزشکاران شکست و از زیر لباس ایمنی وارد بدن حریفش شد. البته شمشیر اسلحه‌ای ایمن است که تنها در صورت شکستگی برندگی پیدا می‌کند و در مقابل لباس‌های ورزشکاران نیز از الیاف ضد گلوله ساخته می‌شود که برابر 800 نیوتن نیرو مقاوم است. این شمشیر نیز از زیر لباس و از پشت وارد بدن شمشیر زن شد که پس از این اتفاق بسرعت او را به بیمارستان انتقال دادیم. دو تن از بهترین فوق تخصص‌های ایران این ورزشکار را تحت نظر گرفتند و پس از انجام یک عمل سرپایی و حتی بدون نیاز به بیهوشی آسیب‌دیدگی او برطرف شد. ‌/‌ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها