فیلم «خاک و آتش» از تولیدات این مرکز در اردیبهشت امسال در سینماهای کشور اکران می‌شود

«پلاک هفت کوچه پاییز» در مرکز سیمافیلم

«پلاک هفت کوچه پاییز» نام تله‌فیلمی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی است که در مرکز سیمافیلم ساخته می‌شود و قرار است آن را همیلا موید تدوین کند. شاه‌حسینی درباره فیلم‌ تازه‌اش می‌گوید: تصویربرداری این فیلم تلویزیونی طی روزهای آینده در خانه‌ای قدیمی واقع در منطقه اختیاریه به پایان می‌رسد. کار تدوین این فیلم قرار است از هفته آینده آغاز شود و پیش‌بینی می‌شود با توجه به حساسیت کار یک ماه به طول بینجامد.
کد خبر: ۳۹۵۲۱۲

داستان این فیلم به قلم آرش برهانی روایتگر قصه خبرنگاری است که سراغ نویسنده‌ای مشهور می‌رود تا برای چاپ رمانش به زبان انگلیسی وارد مذاکره شود. در ادامه در می‌یابیم که رمان نویسنده واقعیت دارد و ماجرا شکل دیگری به خود می‌گیرد. داریوش فرهنگ، احمد ساعتچیان، نازنین‌فراهانی، احسان عیوضی‌نژاد، زویا امامی و امین امیری بازیگرانی هستند که در این تله‌فیلم هنرنمایی کرده‌اند.

در ساخت این فیلم محمدناصری (مدیر تصویربرداری)، منصور شهبازی (صدابردار)، منصوره یزدان‌جو (طراح صحنه و لباس)، اعظم بیات (طراح چهره‌پردازی) و آرمان موسی‌پور (آهنگساز) همکاری کرده‌اند. «پلاک هفت کوچه پاییز» از مجموعه «ده عکس» است. پیش از این دو تله‌فیلم «ترانه پاییزی» ساخته بهمن زرین‌پور و «گمشدگان» اثر زنده‌یاد محمدرضا اعلامی از مجموعه «ده عکس» ساخته و آماده شده‌اند.

تقابل دو دوست قدیمی

همچنین تولید فیلم تلویزیونی «بن‌بست» به کارگردانی حسین تبریزی با تصویربرداری سکانس‌های پایانی آن به آخر می‌رسد.تبریزی دراین‌باره می‌گوید: سکانس پایانی کار ما یک صحنه تصادف اکشن است که به نوعی دشوارترین بخش این فیلم نیز به شمار می‌آید که به دلیل شرایط بد جوی، امکان تصویربرداری آن در روزهای پایانی سال گذشته وجود نداشت. وی تصریح می‌کند: برای تصویربرداری این صحنه منتظر نظر تهیه‌کننده هستیم، اما به احتمال زیاد تصویربرداری آن با بازی سعید تهرانی اوایل هفته آینده انجام می‌شود که قطعا انجام این مرحله از کار به علت سنگین بودن صحنه‌های آن 2 روز به طول می‌انجامد. وی می‌افزاید: در حال حاضر، روزبه کلباسی مشغول تدوین همزمان کار است.

فیلمنامه این فیلم را محسن تهرانی نوشته و داستان دو دوست به نام‌های ارس و امیر را روایت می‌کند. ارس زمانی دور با اهمال‌کاریش سبب مرگ همسر امیر شده است. پس از سال‌ها او که افسر نیروی انتظامی شده در برابر امیر قرار می‌گیرد. سعید تهرانی، رحیم نوروزی، نیلوفر شهیدی، مریم کاویانی، حسن جوهرچی، سعیده عرب، فرهاد دانشور و فریبا طالبی در نقش‌های مختلف این فیلم ظاهر شده‌اند.

داستانی درباره قیام علیه استعمار

خاک و آتش هم عنوان فیلمی سینمایی به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده است که قرار است اردیبهشت امسال در سینماهای کشور اکران شود. محمد قهرمانی تهیه‌کننده این فیلم که در مرکز سیمافیلم تهیه شده به سایت سیمافیلم می‌گوید: قرارداد اکران فیلم منعقد شده، اما هنوز گروه نمایش‌دهنده آن مشخص نشده است. وی می‌افزاید: خاک و آتش بعد از نمایش در جشنواره بیست و نهم فیلم فجر با نظر کارگردان و تعامل با مرکز سیمافیلم کوتاه شد. وی در توضیح بیشتر این امر گفت: در بازبینی مجدد بخشی از فلاش‌بک‌های فیلم که قدری در ارتباط حسی با مخاطب خلل ایجاد می‌کرد، حذف و سیر روایی داستان خطی شد که در نهایت فیلم با مدت زمان نهایی 90 دقیقه به نمایش عمومی درمی‌آید. «خاک و آتش» داستان مبارزات مردم سیستان و بلوچستان در برابر استعمار انگلیس در سال‌های جنگ جهانی اول را بازگو می‌کند، ماجرا از این قرار است که کلنل کیت و نیروهای زیر نظر او به بهانه خط تلگراف به منطقه می‌آیند؛ اما جی‌اند و یارانش به رهبری ملافقیر علی در برابر کلنل و افرادش ایستادگی می‌کنند. فریبرز عرب‌نیا، میترا حجار، سیداحمد نجفی، فرامرز صدیقی، جمشید جهانزاده، فرهاد قائمی‌مهدوی، قاسم زارع، کاظم افرندنیا، آزاده خورشید‌دوست، صدیقه کیانفر، مصطفی طاری، غلامرضا دیباییان، رامتین خداپناهی، عبدالرضا حمیدی آشتیانی، مهدی میامی، مهدی جوزی، افسانه ناصری، آرش تاج و مهدی عبادتی بازیگران این فیلم هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها