معاون وزیر علوم از چگونگی اختصاص بودجه پژوهشی دانشگاه آزاد انتقاد کرد

هزینه دانشگاه آزاد کاهش می‌یابد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی صندوق تجاری‌سازی پروژه‌های تحقیقاتی این دانشگاه در آینده خبر داد و گفت: شهریه این دانشگاه امسال کاهش نمی‌یابد. عبدالله جاسبی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد در سال جهاد اقتصادی، به خبرگزاری‌ها گفت: در حال برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های دانشگاه هستیم.
کد خبر: ۳۹۴۵۶۷

وی درباره احتمال کاهش هزینه‌ها شامل شهریه‌های دانشگاه آزاد نیز اضافه کرد: برنامه‌های دانشگاه شامل کاهش شهریه نیست، اما اگر هزینه‌های جانبی دانشگاه را کاهش دهیم، می‌توانیم از افزایش سریع شهریه‌ها که متناسب با افزایش هزینه‌های حامل‌های انرژی است، جلوگیری کنیم.

انتقاد معاون وزیر علوم از دانشگاه آزاد

از سوی دیگر معاون وزیر علوم گفت: دانشگاه آزاد، 5 درصد بودجه خود را به بخش پژوهش اختصاص داده اما در بسیاری از واحدها این بودجه ها صرف فعالیت‌های غیرپژوهشی می‌شود که همین، موجب شده به بخش پژوهش بودجه کمتری اختصاص یابد.

به گزارش فارس، عباس طائب، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به سرعت عمل در انجام امور پژوهشی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی، آموزش دانشگاهی باید در خدمت پژوهش باشد و پژوهش نیز طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید در خدمت ایجاد ثروت ملی به کار گرفته شود.وی افزود :در گذشته مشکل دانشگاه‌های ما کمبود مقالات علمی بود که این نیاز تا حدود زیادی برطرف شده و نیاز فعلی، تلاش برای حل مسائل استراتژیک کشور است و اعضای هیات علمی باید در این راستا بخصوص در سال جهاد اقتصادی بیش از پیش کوشا باشند.

معاون وزیر علوم همچنین طرح برخی مباحث در خصوص کیفیت تحصیلی دانشجویان کشور را نادرست خواند و خاطرنشان کرد: بعضا در دانشگاه‌ها عنوان می شود که دانشجویان کشور، کیفی نیستند و این در حالی است که همین دانشجویان وقتی برای ادامه تحصیل به خارج کشور می‌روند با وجود مشکلاتی همچون مسلط نبودن به زبان‌های خارجی، در این محیط‌ها می‌درخشند و موفقیت‌های زیادی به دست می‌آورند، بنابراین ما دانشگاهیان باید علاقه‌مندی لازم را در دانشجویان ایجاد کنیم.

رئیس سازمان پژوهش‌‌های علمی و صنعتی ایران با بیان این‌که اثربخشی هر عضو هیات علمی دانشگاه به میزان ارزش افزوده و ثروت ملی ایجاد شده و حل مشکلات کشور توسط وی است، از اعضای هیات علمی درخواست کرد به دلیل تاثیرگذاری بسیاری که روی دانشجویان دارند در رفتار و گفتار خود در کلاس‌های درس دانشگاه دقت بیشتری داشته باشند و امیدوارانه‌تر با دانشجویان برخورد کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها