سیاستمداران همواره یکی از سوژه‌های اصلی سینماگران بوده‌اند؛ از فیلم «دیکتاتور بزرگ» چارلی چاپلین گرفته تا فیلمی چون «تمساح» ساخته نانی مورتی درباره سیلویو برلوسکونی. در این میان بسیاری از سیاستمداران به این فیلم‌ها واکنش‌های تندی نشان دادند. به گزارش خبرگزاری فرانسه مایه‌های ملتهب سیاسی فیلم «پیروزی»، تولیدکنندگان این اثر را هم دچار نگرانی کرده است. اریک آلتمایر یکی از تهیه‌کنندگان فیلم «پیروزی» در این باره گفت: انگار که یک سیب‌زمینی داغ در دست داریم و هر یک آن را به سوی دیگری پرتاب می‌کند. این پروژه از همان آغاز خطرناک و پردردسر به نظر می‌رسید و همه، ما را از ساختن این فیلم برحذر می داشتند.
کد خبر: ۳۹۳۷۷۴

آلتمایر که در یک گفت‌وگوی تلویزیونی شرکت کرده بود، گفت: جزئیات فیلمنامه پیش از آغاز فیلمبرداری به جاهای زیادی درز کرده بود. می‌دانستم که دیر یا زود این جزئیات به گوش کاخ ریاست جمهوری هم خواهد رسید.

تهیه‌کنندگان «پیروزی» به کارگردانی دورینگر برای شرکت در جشنواره کن که اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود ثبت‌نام کرده‌اند. هنوز پذیرفته شدن فیلم در جشنواره کن به طور قطعی اعلام نشده، اما تهیه‌کنندگان قصد دارند فیلم را بلافاصله پس از جشنواره کن در فرانسه اکران کنند. دنی پودالیدس، بازیگر کهنه‌کار تئاتر فرانسه در فیلم «پیروزی» نقش نیکولا سارکوزی را بازی کرده است. / مهر

حراج قدیمی‌ترین تلویزیون جهان

قدیمی‌ترین تلویزیون جهان که البته همچنان کار می‌کند در انگلیس به حراج گذاشته شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های انگلیسی، این تلویزیون 12 اینچی که 75 سال از عمر آن می‌گذرد، توسط کمپانی «مارکونی» ساخته شده است. همچنین بر اساس این گزارش، این تلویزیون همچنان کار می‌کند و کانال‌های مختلف را به خوبی دریافت می‌کند.

یکی از کارشناسان لوازم برقی و الکترونیکی انگلستان در این باره به پایگاه اطلاع‌رسانی تلگراف، گفت: این تلویزیون توسط صاحبانش که یک خانواده‌ انگلیسی هستند برای فروش گذاشته شده است. علاوه بر این، تخمین زده شده است قیمت اولیه این تلویزیون 5 هزار پوند (حدود 8 میلیون تومان) باشد. با این حال، احتمال می‌رود که در مزایده این رقم بالاتر رود./ ایسنا

درختان عنکبوتی

یک کارشناس انگلیسی تصاویری از درختان دهکده‌ای در پاکستان تهیه کرده است که نشان می‌دهد میلیون‌ها عنکبوت در پی سیل سال 2010 به درختان پناه برده و این گیاهان را در میان تارهای خود مدفون کرده‌اند.

در سال 2010 سیل عظیمی مناطقی از پاکستان را درنوردید در پی این سیل میلیونها عنکبوت برای نجات خود به درختان پناه بردند و در نتیجه تنیدن حجم انبوهی تار، این درختان را به پیله‌های عظیم‌الجثه‌ای تبدیل کردند.

براساس گزارش نشنال ژئوگرافی، در اثر ازدیاد بیش از حد تارهای عنکبوت، این درختان و همچنین حشرات ساکن آنها مردند.

در روستای «سیند» این کشور درختان در اثر هجوم عنکبوتها شبیه به پیله‌های کرم ابریشم شدند. این حادثه در جولای 2010 رخ داد زمانی که تنها در مدت یک هفته به‌ اندازه 10 سال بارندگی در این منطقه باران بارید. به این ترتیب آب در مدت کوتاهی بالا آمد و سطح وسیعی از مناطق مسکونی را درنوردید.

کارشناسان در این خصوص توضیح دادند: «این سیل نسبت به سونامی اندونزی، زلزله سال 2005 پاکستان، زلزله 2010 هائیتی و توفان کاترینا به تعداد بیشتری از مردم آسیب رساند.»

تاکنون حدود 90 درصد مردم به مناطق خود بازگشته‌اند اما بخش وسیعی از این مناطق کاملا ویران شده است.

تارهای غول‌پیکر عنکبوت در روستای سیند در پاکستان روی بسیاری از درختان منطقه دیده می‌شوند. این پدیده ناشناخته در بخش‌های دیگری از دنیا بخصوص در مناطق گرمسیری نیز دیده می‌شود. باوجود این، هنوز مشخص نیست کدام گونه از عنکبوت‌ها این پیله‌ها را روی درختان پاکستان تشکیل داده‌اند./ مهر

فرار از زندان با نمابر

پلیس اسپانیا اعلام کرد که یک مرد با ارسال نامه آزادی از طریق دستگاه فکس دادگاهی در این کشور موفق شد، برای بار دوم از زندان بگریزد.

«خوزه کارلوس سرنا» 57 ساله که اهل «سن لورنزو دل اسکوریال» در شمال مادرید پایتخت است، روز گذشته توسط ماموران پلیس اسپانیا دستگیر شد.

در ماه دسامبر این مرد در حالی که منتظر برگزاری جلسه رسیدگی به اتهامش بود، در کمال ناباوری هیات منصفه و قاضی آزاد شد، به طوری که در زمان رسیدگی به پرونده‌ فکسی از دادگاه منطقه «آرگاندا دل ری» مبنی بر بی‌گناهی وی به دست مقامات رسید و او را آزاد کردند.

بر اساس این گزارش مقامات پلیس تلاش فراوانی به خرج دادند تا شماره تلفنی را که این نمابر از آن ارسال شده بود، بیابند و در نهایت به تلفن و نمابر دادگاه دست یافتند. با این حال، این مرد 57 ساله به اتهام فریب دادن ماموران پلیس و ارسال نمابر آزادی دستگیر و روانه زندان شد. همچنین وی اولین بار در ماه اکتبر با استفاده از همین روش موفق شده بود از زندان بگریزد./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها