کد خبر: ۳۹۱۶۶۲

چینی‌های باستان اعتقاد داشتند طراحی درست نظم در خانه باعث می‌شود که فضا سبک و خوشایند شود و درستی این طراحی طبق همسویی ما و فضای خانه‌مان با انررژی‌های طبیعت حاصل می‌شود. آنها به این روش فنگ شویی می‌گویند.

اولین گام در برای نظم دادن زندگی به این شیوه آن است که شما هیچ انباشتگی در خانه نداشته باشید.

داخل کمدها و کشوهای خود را بگردید و هرچه وسیله و لباس و خرده‌ریز خراب و ناقص نیازمند تعمیر و کهنه و از چشم افتاده است که مدت‌ها است از آن استفاده نکرده‌اید و فقط آن را برای روز مبادا نگه داشته‌اید از خانه خود دور کنید.

ممکن است شما کسی را بشناسید که این اقلام به درد او می‌خورد. پس آنها را به کسانی که نیاز دارند ببخشید و خود را از شر آن خلاص کنید.

باز هم در فضای خانه کاوش کنید اگر جایی هست که از آن خوشتان نمی‌آید و خرابی و نابسامانی در آن است، این نقطه در دل شما کدورت ایجاد می‌کند و فضای خانه شما را نیز سنگین می‌کند. یعنی همان حسی که نسبت به آن نقطه دارید دائم تکثیر می‌شود. پس اولین کاری که می‌کنید این باشد که برای بهبود دادن وضعیت آن نقطه تلاش کنید.

همان‌طور که کدورت‌ها و نفرت‌ها و بغض و کینه را از ذهن خود دور می‌کنید تصاویر و نامه‌ها و عکس‌هایی که بیانگر خاطرات تلخ شما هست نیز از خود دور کنید. اخطار مربوط به بدهی که مدت‌ها پیش آن را پرداخت کرده‌اید و از نظر قانونی دیگر بدرد نمی‌خورد را برای چه نگه می‌دارید؟

وقتی فضای خانه کاملا پاک، تمیز، مرتب و خلوت از اشیای زائد باشد انرژی مثبتی که هر روز در خانه وارد می‌شود تمام این خصلت‌های مثبت را در زندگی شما تکثیر می‌کند. در ورودی خانه و پنجره‌ها و شیشه‌ها که هوای پر انرژی از آن وارد می‌شود همیشه باید پاک و تمیز باشد. شما با ورودی‌های تمیز خانه‌تان به طبیعت و انرژی‌های مثبت آن خوشامد می‌گویید و رحمت خدا را به خانه خود دعوت می‌کنید.پایه و اساس اولیه این آداب نظم و نظافت است؛ چیزی که در اسلام نیز اساس آفرینش کائنات و نشانه ایمان شناخته شده است.

فنگ‌شویی نیز طبق جهات جغرافیایی زندگی و حتی بخش‌های خانه را نیازمند تعادل و بخش‌های مساوی می‌داند: شمال برای شغل و فعالیت که با رنگ آبی آب شناخته می‌شود. شمال غربی برای حمایت الهی و اجتماعی. این بخش از خانه ما محلی است که به حامیان ما اختصاص دارد و با طیف رنگی سفید تا خاکستری و نقره‌ای و طلایی مشخص می‌شود. خلاقیت و فرزندان نیز در غرب قرار می‌گیرد و همین طیف رنگی را شامل می‌شود. سپس بخش جنوب غربی به روابط 2 نفره ما اختصاص دارد که عنصر خاک و رنگ زرد تا قهوه‌ای نشان‌دهنده آن است. در بخش جنوبی خانه بخشی برای معنویات و آرزو‌ها و موفقیت ما اختصاص دارد که از عنصر آتش است و رنگ‌های ارغوانی صورتی و قرمز در آن قرار می‌گیرند. سپس بخش ثروت در جنوب شرقی و روابط خانوادگی در شرق قرار می‌گیرد و هردو این قسمت‌ها به طیف رنگی سبز و عنصر گیاه تعلق دارند و خرد و دانش و بالندگی فردی نیز در شمال شرقی نقشه خانه ما قرار دارد و عنصر خاک دارد.

طرفداران مکتب نظم بر این باور‌هستند که تابلو‌ها و نمادها می‌توانند بر زندگی ما اثر بگذارند و آنچه ما در محیط خود می‌بینیم در زندگیمان نیز تکثیر می‌شود به همین علت توصیه می‌کند از گذاشتن تصاویری که غم کاستی و ضعف و مشکلات را القا می‌کند پرهیز کنیم. تصویر بچه‌های خانواده و چیزهایی که نشانه بالندگی است مثل جوانه‌ها و طلوع خورشید در بخش غرب خانه باید قرار گیرد و در شمال غربی تصاویر حمایتی که در فرهنگ ما تابلوی وان یکاد و اسامی خدا و امامان شامل آن می‌شود.

تصاویر خانوادگی می‌تواند موجب فعال شدن انرژی مثبت بخش خانواده شود و خرد دانش را قرار دادن کتابخانه تقویت می‌کند.

قلک خانوادگی می‌تواند در بخش ثروت قرار گیرد یا تابلویی از خوشه‌های خرمن دسته دسته که خود نماد برکت است.

اسب‌هایی که در آب سرخوشانه می‌دوند به شما فعالیت را القا می‌کند که برای بخش شغل مناسب است و می‌توانید تابلوهایی از آرزوهایتان بسازید و در بخش آرزو و موفقیت قرار دهید. این بخش و بخش ثروت و خانواده جای خوبی برای گیاهان نیز به حساب می‌آیند.

مناسب‌ترین جا برای عکس‌های 2 نفره زن و شوهر نیز بخش روابط 2 نفره است. در این بخش تصاویری که قرار می‌گیرند باید زوج باشند. یک جفت گل یا یک جفت پرنده و...

عکس کودک گریان، زن تنها،‌ طوفان و چیزهایی از این قبیل حس خوبی القا نمی‌کند. ساعت‌های خوابیده نیز آدم را یاد بخت خفته می‌اندازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها