تیم ملی سرمربی بزرگ می‌خواهد

نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران بر این اعتقاد است که تیم ملی فوتبال کشورمان با توجه به توان بالقوه ای که دارد نیازمند برخورداری از سرمربی بزرگ است.
کد خبر: ۳۹۰۶۱۰

مهدی تاج روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در حال مذاکره با مربیان بزرگ دنیا هستیم زیرا علاقه مندیم یک مربی طراز اول دنیا را برای تیم ملی انتخاب کنیم. تا قطعی نشدن مذاکرات به هیچ عنوان ضرورتی برای اعلام کردن اسامی آنها نداریم زیرا نمی خواهیم مشکلات گذشته تکرار شود.

نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص ادامه داشتن مذاکرات با کارلوس کرش گفت: در این خصوص صحبتی نخواهم کرد اما تیم ملی ما نیاز به یک مربی بزرگ و طراز اول دارد.

وی در خصوص احتمال انتخاب مربی ایرانی تصریح کرد: در جلسه کمیته فنی امیر قلعه نویی که یکی از بهترین مربیان ایران است نیز معتقد بود باید یک مربی طراز اول خارجی را انتخاب کنیم و به همین دلیل فکر می کنم مربی خارجی مناسب تر است. به هیچ عنوان برای انتخاب سرمربی تیم بزرگسالان عجله ای نداریم و از رسانه ها نیز می خواهیم ما را تحت فشار نگذارند.

 جلالی اصلی ترین گزینه برای هدایت تیم امید است

تاج گفت: در حال حاضر گزینه هایی را برای سرمربیگری تیم فوتبال امید مد نظر داریم که جدی ترین آنها مجید جلالی ، است. در مذاکراتی که با مجید جلالی داشتیم او دو پیشنهاد به ما ارایه کرد که به پیشنهاد اول او مبنی بر حمایت همه جانبه سازمان تربیت بدنی، کمیته ملی المیپک و فدراسیون فوتبال از تیم امید در توان ما بود و آن را پذیرفتیم.

نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران گفت: بخش دوم پیشنهاد مربوط به در اختیار داشتن بازیکنان در طول فصل بود که ما باید آن را در جلسه کمیته فنی بررسی کنیم.

وی در خصوص صحبت های افشارزاده مبنی بر علاقه مندی کمیته ملی المپیک به حضور حمید استیلی در تیم امید تصریح کرد: استیلی مربی بسیار خوبی است اما ما باید با توجه به شرایط تصمیم گیری کنیم.تیم امید ما شرایط اصلا خوبی ندارد و پایه های این تیم برای صعود به المپیک بسیار لرزان است.

 باید ناکامی ها فوتبال را جبران کنیم

تاج گفت: فوتبال ما در حال حاضر تیم چهارم آسیا است و این به هیچ عنوان برای فوتبال ایران قابل قبول نیست. فوتبال ما از غرب آسیا جلوتر اما نسبت به شرق آسیا ضعیف هستیم و باید با یک برنامه ریزی دقیق این مشکلات را جبران کنیم.

نایب رییس اول فدراسیون فوتبال ایران گفت: با انتخاب سرمربی طراز اول خارجی و برنامه ریزی دقیق می توان این مشکلات را برطرف کرد.

تاج با اشاره به ضعف های لیگ برتر فوتبال ایران نیز گفت: متاسفانه لیگ ما در میان کشورهای آسیایی هفتم شد که این به هیج عنوان برای ما خوب نیست و باید این عقب ماندگی را نیز جبران کنیم.

 داور شهرآورد ایرانی خواهد بود

تاج خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد مطلوب داوران ایرانی در دیدار های اخیر و همچنین همکاری خوب بازیکنان و مربیان دو تیم این بار نیز از داور ایرانی برای دیدار پرسپولیس و استقلال استفاده خواهیم کرد. کمک داوران این بازی نیز ایرانی خواهند بود و قصد داریم دربی را با نظارت داوران ایرانی برگزار کنیم.

نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران در خصوص عملکرد کمیته داوران پس از کنار رفتن مسعود عنایت، اظهار داشت: خوشبختانه عسگری از زمان حضور در کمیته داوران با جدیت زیادی کار خود را دنبال می کند و وقت زیادی برای داوری می گذارد.

وی افزود: اعتراض ها به داوری بسیار زیاد است و هر چه به پایان لیگ نزدیک می شویم این اعتراض ها افزایش پیدا می کند.خوشبختانه کمیته داوران با اجرای کار درستی خود قبل از اینکه تیم ها اعتراض کنند اشتباهات داوری را اعلام و داوران مقصر را محروم می کند.

 اهالی فوتبال به آبروی یکدگر بیش از حد حمله ور می شوند

نایب رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: متاسفانه در فوتبال ایران اعتراض ها بیش از حد شده است و اهالی فوتبال به حد زیادی به آبروی یکدیگر حمله ور می شوند.باید به هر شکلی که می توانیم این موضوع را کنترل کنیم زیرا اینگونه رفتار ها باعث افت فوتبال کشورمان می شود.

وی در خصوص انتقاد ها از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد متفاوت بودن آرای این کمیته با فیفا اظهار داشت: ما باید همه چیز را استاندارد سازی کنیم و این به هیچ عنوان معنی نمی دهد که هر کس هرچیزی بخواهد بگوید. ما باید رایی را اعلام کنیم که همه دنیا آن را صادر می کنند که البته از این موضوع خیلی دور هم نیستیم.

تاج گفت: این حمله ها باعث افت فوتبال ما خواهد شد و علت گسترش آن این است که بخش رسانه ای هم علاقه مند به افزایش این حواشی است.

نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران خاطرنشان کرد: نام مربیان بی حاشیه مانند علی دوستی همیشه در رسانه ها دیده نمی شود چون این افراد به هیچ فردی حمله نمی کنند.

 مشکلات شمس قابل حل است

وی گفت: حسین شمس یکی از مربیان بسیار خوب فوتسال کشور است که به طور حتم فرد بسیار مناسبی برای هدایت تیم فوتسال ما هم است. باید محرومیتی که برای او در نظر گرفته شده را بررسی کنیم و او نیز با شکایت به کمیته استیناف به دنبال کاهش آن باشد زیرا اعتراض سرمربی تیم ملی فوتسال قابل رسیدگی است.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در خصوص شایعات اخیر در خصوص نقش سازمان در محرومیت سرمربی تیم ملی فوتسال اظهار بی اطلاعی کرد و این مسایل را بی اساس خواند.

تاج در خصوص مشکلات به وجود آمده برای تیم ملی کشورمان در عربستان گفت: در کشور ها یکسری قوانین جاری است که نمی توان با آن کاری کرد. اما اگر در اینگونه حرکات بوی اذیت بیاید با این کشور ها برخورد بسیار جدی خواهیم کرد. ملاک اصلی ما حفظ ارزشهاست و مطمئن باشید نخواهیم گذاشت عظمت کشورمان تحت هیچ عنوانی زیر سوال برود.

وی در خصوص شرکت نکردن در آخرین جلسه کمیته تیم های ملی و حضور کم رنگ او در جلسات این کمیته پس از کناره گیری از ریاست این کمیته گفت: به دلیل کار شخصی در این جلسه شرکت نکردم و هیچ مشکلی وجود ندارد.

نایب رییس فدراسیون فوتبال افزود: من هم قبول دارم این کمیته باید قوی تر شود اما دلیلی برای بازگشت من به این کمیته وجود ندارد. در آن زمان هم به دلیل اینکه فردی برای حضور نداشت ضرورت داشتیم که من ریاست این کمیته را پذیرفتم.

تاج گفت: نایب رییس اول فدراسیون فوتبال هستم و دلیلی برای حضور مستقم من وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها