نخست وزیر قطر:

قذافی کنار برود

نخست وزیر قطر از معمر قذافی دیکتاتور لیبی خواست تا با اتخاذ تصمیم شجاعانه برای کناره گیری ، مانع خونریزی بیشتر در کشورش شود.
کد خبر: ۳۸۸۲۵۶

به گزارش مهر، شیخ حمد بن جاسم آل ثانی ، دیروز دوشنبه از معمر قذافی خواست تا کناره گیری کرده و از ریختن خون بیشتر مردم خود و انهدام کشورش خودداری کند.

وی گفت: یک راه حل می تواند کاهش خونریزی و رنج مردم و ممانعت از تخریب بیشتر لیبی را در پی داشته باشد. زمان برای تصمیم گیری خیلی دیر نشده و برای هیچ کس جز مردم لیبی پیروزی در این انقلاب ممکن نیست و قذافی هنوز فرصت دارد تا کناره گیری کند. این نخستین درخواست یک کشور عربی از قذافی برای کناره گیری است.
 
نخست وزیر قطر که در یک کنفرانس خبری مشترک با خوزه لوئیس زاپاترو نخست وزیر اسپانیا صحبت می کرد خطاب به قذافی گفت که به چه قیمتی می خواهد در لیبی برسر قدرت بماند و این رفتار او به کجا می انجامد.

شیخ حمد بن جاسم آل ثانی همچنین در باره بحران بحرین نیز گفت: بر این باوریم که گفتگو بهترین راه حل برای پایان دادن به بحران در این کشور است.
 
بحران در عمان نیز از دیگر مسائلی بود که نخست  وزیر قطر به پرسش های خبرنگاران در این باره پاسخ داد.
 
نخست وزیر قطر در این باره گفت: سلطان قابوس روز یکشنبه فوراً تدابیر مهمی را اتخاذ کرده و این تدابیر اتخاذ شده منعکس کننده تمایل وی برای بر آورده کردن بیشترین خواسته های معترضین علی رغم محدودیت در آمد این کشور دارد.
 
آل ثانی درباره بروز چنین تحولاتی در قطر نیز گفت: دوحه اصلاحات بسیاری را از جمله آزادی رسانه ها و مطبوعات، انتخاب مردان و زنان در شورای شهر و انتخابات شورای مشورتی را هم در آینده نزدیک صورت خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها