یاوری: پاس با مدیریت ملاحی نمی‌تواند خودش را در لیگ برتر حفظ کند

دهمین مربی هم از لیگ برتر کنار کشید

در حالی که هنوز به هفته بیست و پنجم لیگ برتر نرسیده‌ایم دهمین مربی هم از سمت خود استعفا کرد ؛ محمود یاوری.
کد خبر: ۳۸۸۰۵۹

استعفای یاوری از دو جهت قابل توجه است، اول این‌ که این مربی باتجربه برای دومین بار در رقابت‌های این فصل لیگ برتر از همراهی تیم‌هایش کنار کشید و دوم این ‌که استعفای دوم این مربی از تیم پاس همدان بود ؛ تیمی که با مدیریت متزلزل کریم ملاحی حالا باید به فکر معرفی چهارمین مربی‌اش در این فصل باشد.

علیرضا منصوریان و علی‌اصغر مدیرروستا دیگر مربیانی بودند که قبل از محمود یاوری عطای کار کردن در پاس همدان را به لقایش بخشیده بودند تا تیمی که روزگاری لرزه بر اندام تیم‌های بزرگ پایتخت می‌انداخت، این روزها یکی از نامزد های جدی سقوط به لیگ دسته دوم باشد. در چنین شرایطی یاوری هم در اعتراض به مدیریت حاکم بر پاس، همدان را ترک کرد تا مشکلات این تیم دوچندان شود. مرد سرد و گرم چشیده فوتبال در گفت‌وگو با «جام‌جم» در مورد دلایل تصمیم ناگهانی‌اش‌چنین گفت: «ملاحی شب قبل از بازی آخر ما یک ساعت و نیم با بازیکنان جلسه محرمانه گذاشت تا ضمن تحلیل این بازی، تیم پاس را ارنج کند. این رفتار غیرحرفه‌ای نه تنها دخالت در امور فنی تیم بود که تاثیر مستقیمی در نتیجه بازی پاس و سایپا داشت چون بازیکنان در نیمه اول گیج شده بودند که با تفکرات ملاحی بازی کنند یا از دستورات سرمربی تیم پیروی نمایند!»

اما جریان آن جلسه محرمانه چه بود که با حضور همه بازیکنان تیم پاس و در غیاب کادر فنی این تیم برگزار شد؟ یاوری در این باره توضیح می‌دهد: «ملاحی بعد از بازی 3 هفته پیش ما مقابل نفت در جلسه‌ای خطاب به بازیکنان تیم حرف‌های نامقبولی به زبان آورد که دور از شأن بازیکنان و مدیریت باشگاه بود. بعد هم به حالت قهر فضای تمرین را ترک کرد. اما بعد از بازی با سپاهان که تیم ما عملکرد قابل‌قبولی داشت این آقا فکر کرد اگر بازی بعدی را ببریم و او نباشد برایش گران تمام می‌شود. به همین خاطر دوباره برگشت و با این بهانه که می‌خواهد از بازیکنان به خاطر آن توهین‌ها دلجویی کند از ما خواست جلسه‌ای ترتیب دهیم تا او با بازیکنان آشتی کند. جلسه‌ای بدون حضور کادر فنی! بعد از بازی با سایپا بود که فهمیدم ملاحی در آن جلسه فقط 5 دقیقه از بازیکنان دلجویی کرده و یک ساعت و 25 دقیقه دیگر را به آنالیز تیم سایپا، تحلیل فنی بازی و مشخص کردن شرح وظایف بازیکنان پرداخته است! این را از زبان بازیکنان شنیدم. آن هم وقتی که ملاحی بعد از بازی با سایپا دوباره به رختکن تیم آمد و از رکیک‌ترین الفاظ در انتقاد از بازیکنان استفاده کرد. من می‌خواهم بپرسم این چه اختیار تامی است که در قرارداد من آمده؟ اگر شما جای من بودید چه می‌کردید؟ والله این نوع مدیریت‌ها منسوخ شده است.»

یاوری اینها را گفت و تاکید کرد: «اگر این رفتار با من نمی‌شد، این تیم را در لیگ نگه می‌داشتم. این تیم می‌تواند در لیگ بماند، اما نه با این کادر مدیریتی. من هم دیگر به پاس برنمی‌گردم چون هرگز حاضر نخواهم بود با این مجموعه مدیریتی کار کنم. ملاحی و اولیایی هم باید بدانند دعوای آنها تنها به خاطر منافع خودشان است نه باشگاه و تیم پاس. وقتی این دو با هم سرشاخ می‌شوند ضربه آن را فوتبال همدان می‌بیند.»

به این ترتیب پاس همدان برای سومین بار متوالی در این فصل سرمربی عوض کرد تا حالا در شرایطی بحرانی و در حالی که با 21 امتیاز بعد از استیل‌آذین قعرنشین‌ترین تیم جدول است خود را برای بازی با پرسپولیس آماده کند.

استعفای یاوری در شرایطی بود که همین چند روز پیش هم آلفردو کاسیمیرو به شکلی کاملا غیرحرفه‌ای از تیم صنعت نفت آبادان کنار گذاشته شد. قبل از او نیز رسول کربکندی از راه‌آهن، اکبر میثاقیان از شهرداری تبریز، محمود یاوری از صبای قم، علیرضا منصوریان و علی‌اصغر مدیرروستا از پاس همدان، محمد احمدزاده از پیکان، تومباکوویچ و افشین پیروانی از استیل‌آذین یا خودشان استعفا داده بودند و یا کنار گذاشته شدند که البته در اکثر این تغییرات نقش مدیریت غیرتخصصی برخی مدیران شاغل در لیگ برتر از مباحث فنی پررنگ‌تر بود.

این‌ که سرعت تغییر مربیان به شکل فزاینده‌ای روبه افزایش است نمی‌تواند نکته خوشحال‌کننده‌ای برای فوتبال باشگاهی ما باشد. در همین هفته‌ای که روزهای میانی آن را سپری می‌کنیم علاوه بر آلفردو کاسیمیرو و محمود یاوری، شایعه استعفای محمد خاکپور به طور جدی مطرح شده و این احتمال وجود دارد که امشب یا فردا باشگاه استیل‌آذین هم مثل پاس همدان ضمن موافقت با استعفای خاکپور برای انتخاب چهارمین سرمربی فصل خود تصمیم‌گیری کند.

رضا پورعالی 
گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها