گروهی از دانشمندان مغز نوعی خودرو ساخته‌اند که می‌توان آن را تنها با قدرت ذهن راند. در این خودرو، راننده یک نوع هدست ویژه برسر می‌گذارد که در اصل برای بازی‌های ویدئویی استفاده می‌شود و از طریق فناوری بی‌سیم با لوازم الکترونیکی خودرو مرتبط است. به گزارش ایسنا، تمام کاری که راننده این خودرو باید انجام دهد، این است که فقط به چپ یا راست یا تند یا کند رفتن فکر کند و خودرو به این افکار واکنش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۸۷۸۱۰

این خودرو توسط یک تیم از دانشمندان آلمانی دانشگاه آزاد برلین ساخته شده و اکنون در مرحله اولیه آزمایش است.

فناوری BrainDriver به وسیله دوربین‌های ویدئویی، رادار و حسگرهای خودرو کار می‌کند که به آن تصویری سه‌بعدی و کامل از اطراف می‌دهد.

راننده سپس یک کلاه خاص با 16 حسگر بر سر می‌گذارد که سیگنال‌های الکترومغناطیس مغز را دریافت می‌کنند. این سیگنال‌ها به وسیله یک رایانه تفسیر می‌شوند که می‌توان به آن 2 الگوی خاص متفاوت به معنی چپ یا راست را آموزش داد.

در یکی از آزمایش‌های نمونه اولیه، راننده با ذهن فرمان گردش به راست داد، اگرچه بین فرمان و حرکت خودرو کمی تاخیر وجود داشت.

در آزمایش دوم به این خودرو آموزش داده شد که 4 الگو را شناسایی کند و راننده توانست سرعت را کم یا زیاد کند.

این محققان خودروی آزمایشی خود را اثبات ایده خواندند و اظهار کردند که با این حال هنوز راه زیادی تا کنترل کامل خودروها با نیروی ذهن وجود دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها