محمدحسنین هیکل، نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور مصری هشدار داد باقی ماندن حسنی مبارک در شرم‌الشیخ خطری برای انقلاب مردمی مصر است. وی در گفت‌وگو با برنامه «مصر النهارده» شبکه محیط، 10صحنه از انقلاب 25 ژانویه جوانان مصری را بررسی و تاکید کرد: جوانان، توده‌های مردم و ارتش از این انقلاب سربلند بیرون آمدند، اما برخی مسائل همچون تغییر سریع در مواضع، نگرش‌ها و تظاهرات در حمایت از مبارک و معمای باقی ماندن مبارک در شرم الشیخ نگران کننده است.
کد خبر: ۳۸۷۳۷۴

به نظر می‌رسد در کشورهایی با حاکمیت دیکتاتوری همچون مصر در زمان مبارک، اماکن باز و دور از دسترسی که کسی نتواند ضرری را متوجه حال مقامات کند برای شرایط اضطراری در نظر گرفته ‌شده است. در مصر نیز شرم‌الشیخ گزینه خوبی بود برای این شرایط. این بندر دور از چشم مردم، ارتش و نزدیک به دریا و فرودگاه است و مهم‌تر از همه این‌که نزدیک به سرزمین‌های اشغالی است و در نزدیکی آن نیروهای آمریکایی در صحرای سینا هستند. هیکل ادامه داد: مبارک همچنان از هر جای دنیا تماس‌هایی دارد؛ تماس‌های تلفنی بین قاهره و شرم‌الشیخ متوقف نمی‌شود و ما در شرم‌الشیخ در برابر کوه خطری هستیم که برای تضمین پیروزی انقلاب باید این خطر از میان برود. با باقی ماندن مبارک در شرم‌الشیخ می‌تواند مرکز مبارزه با انقلاب در این شهر تشکیل شود که به بروز مشکلاتی منجر خواهد شد. هیکل با اشاره به اظهارات مقامات صهیونیستی که مبارک را همپیمان راهبردی خود خوانده بودند، افزود: کسانی که با سرنگونی مبارک مخالف هستند ممکن است از وجود وی در شرم‌الشیخ سوء استفاده کنند.

این نویسنده بزرگ مصر تاکید کرد از اینجاست که می‌‌توان دلیل اصرار حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر برای ماندن در شرم الشیخ و مخالفت وی با دعوت‌ها برای سفر به خارج از کشور را متوجه شد. روزنامه المصری الیوم به تازگی نوشت مبارک تاکنون پیشنهاد 4 نفر از سران عرب برای پناهندگی در کشورهایشان را رد و تاکید کرده است که می‌خواهد در خاک مصر بمیرد. این در حالی است که آخرین خبرها حاکی از وخامت حال مبارک است. به نظر می‌رسد با توجه به اصرار مبارک بر ماندن در مصر و بیماری‌اش، مردم باید دعا کنند بیماری او پایانی بر زندگی دیکتاتور سرزمین فراعنه باشد.

رضا عظیمی/ جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها