شهرآورد اصفهان مهم‌ترین مسابقه هفته بیست‌و‌دوم لیگ ‌برتر ‌به شمار ‌می‌آید

لیگ فوتبال ، اسیر سرما و سکوت

عصر امروز هفته بیست و دوم لیگ برتر با برگزاری 9 مسابقه سپری می‌شود . دیرزمانی است که فوتبال ایرانی، برگزاری بازی‌هایش در روزهای تعطیل و حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها را فراموش کرده و امروز هم فقط می‌توان به همت آبادانی‌ها و تبریزی‌ها و همچنین داربی اصفهان امید بست تا بلکه مجموع تماشاگران این هفته را بتوانند به مرز 100 هزار نفر برسانند.
کد خبر: ۳۸۵۷۲۹

البته دومین نتیجه متوالی و خوب پرسپولیس هم شاید باعث شود که این هفته تماشاگران با تیم‌هایی آشتی کنند ولی به هر حال شاید خیلی‌ها نتوانند در یک روز غیرتعطیل برنامه‌های خود را برای حضور در ورزشگاه هماهنگ کنند. شهرآورد نصف جهان را می‌توان مهم‌ترین مسابقه هفته بیست و دوم دانست، مسابقه‌ای که جدا از تمام انگیزه‌های 2 تیم، برای بقیه مدعیان هم یک بازی ویژه محسوب می‌شود و با توجه به شرایط جدول رده‌بندی به نظر می‌رسد همه حریفان آرزوی برقراری تساوی در فولادشهر را داشته باشند.

صنعت نفت آبادان ـ شهرداری تبریز
بازگشت شیر به بیشه

2 تیم با حال و روزی متفاوت، امروز در ورزشگاه تختی آبادان مقابل هم صف‌‌آرایی می‌کنند. شهرداری که هفته گذشته در خانه مس کرمان را شکست داد و کمی از منطقه خطر دور شد در حالی به مصاف صنعت نفت می‌رود که تیم آبادانی مقابل پرسپولیس کاری از پیش نبرد و در ورزشگاه آزادی دست‌ها را به علامت تسلیم مقابل شاگردان دایی بلند کرد. حمید درخشان معتقد است که تیمش با 3 پیروزی متوالی به ثبات و آرامش روحی می‌رسد ولی به نظر می‌رسد امروز برای تحقق و نزدیک شدن به این آرزو کار سختی در پیش دارد چون صنعت نفت همان قدر که در بیرون از خانه راحت تسلیم می‌شود در حضور انبوه تماشاگران زردپوش خود تیمی خطرناک است و بسیاری از تیم‌های پرمهره در ورزشگاه تختی آبادان در حسرت یک امتیاز باقی مانده‌اند.

تبریزی‌ها امیدوارند که آبادانی‌ها خیلی اهل تسویه حساب نباشند و خاطرات بازی رفت را فراموش کنند.

بازی رفت: شهرداری 3 (میثم بائو 33، سعید دقیقی 78 و 88) - صنعت نفت 2 (عرب 45، امید شریفی‌نسب 79)‌

صبای قم ـ فولاد
مربیان جابه‌جا شده

صبای قم این روزها حال و احوال خوشی دارد. هرچند تیم عبدالله ویسی مثل شاگردان گواردیولا پشت سر هم نمی‌برد ولی متوقف کردن سپاهان پرستاره و متمول در قم و شکست دادن راه‌آهن در تهران موجب شده صبای قم به یک ثبات و آرامش نسبی از لحاظ نتیجه‌گیری رسیده باشد و حالا آنها در زمین ناهموار قم که صدای بازیکنان خودی را هم درآورده، میزبان فولاد باشد. قرمزهای اهوازی هم هفته گذشته در خانه خود نفت تهران را بردند ولی کیفیت بازی این تیم در نیمه دوم بسیار نگران‌کننده بود و اگر درخشش میثاق معمارزاده و مهار 2 پنالتی توسط او نبود، چه بسا فولاد حتی در خانه‌اش در حسرت امتیاز می‌ماند. به هر حال مجید جلالی که نمی‌تواند از رضا نوروزی به علت مصدومیت استفاده کند امروز در قم به نوعی با صبا تجدیدخاطره می‌کند؛ تیمی که البته در زمان تهرانی بودنش با جلالی قهرمان جام حذفی و سوپر جام کشور شد ولی چند هفته به بهانه یک نتیجه ضعیف آقامعلم را کنار گذاشتند. البته فراموش نکنیم که عبدالله ویسی هم خوزستانی است و کم پیراهن قرمز فولاد را نپوشیده است.

بازی رفت: فولاد صفر- صبای قم صفر

سپاهان ـ ذوب‌آهن
ثابت کن کی اوله؟

خیلی وقت است که حسرت بردن داربی نصف جهان به دل سپاهانی‌ها مانده است و این برای تیمی که خود را تیم اول اصفهان می‌نامد اصلا قابل قبول نیست که نتواند در مصاف‌های رو در رو تیم دوم این شهر را مقهور قدرت خود کند. حالا 2 تیم در شرایطی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند که بازی رفت را هم مطابق سنوات اخیر ذوبی‌ها برده‌اند و در صدر جدول به رقیب متمول و پرمهره همشهری فخر می‌فروشند.

هر دو تیم هفته سختی را پشت سر گذاشتند، از یک طرف سپاهان در بوشهر بشدت مقابل تیم بی‌پول ولی یکدست شاهین تحت فشار قرار گرفت و در نهایت با یک امتیاز پر زحمت به خانه برگشت و از طرف دیگر ذوب آهن وضعیتی بدتر را تجربه کرد و در روزی که به نظر می‌رسید هوش و حواس کل مجموعه‌اش معطوف مصاف این هفته با تیم همشهری است، شکست تحقیرآمیز 2 ـ صفر خانگی را مقابل تیم فانوس به دست سایپا متحمل شد.

در این شرایط و در حالی که استقلال در جدول بین 2 تیم اصفهانی مفارقت اندوخته است، 2 تیم با کلکسیونی از ملی‌پوشان اسم و رسم‌دار روبه‌روی هم می‌ایستند تا جدا از جنگ لیگی در مصاف حیثیتی هم پنجه در پنجه شوند. ابراهیم‌زاده و قلعه‌نویی که تا همین 3 سال پیش در تیم ملی همکار بودند حالا در وضعیتی با هم مصاف می‌دهند که ابراهیم‌زاده با عنوان آسیایی و پیشتازی در لیگ نگاهی از بالا به سرمربی سابقش دارد.

بازی رفت: ذوب ‌آهن یک (محمدرضا خلعتبری 27)- سپاهان صفر

سایپا ـ ملوان
همشهری‌ها به فکر انتقام از مایلی‌کهن

اگر براساس هفته قبل و نتایج 2 تیم بخواهیم قضاوت کنیم، امیدوار می‌شویم که 2 تیم خوشبخت هفته بیست و یکم لیگ برتر می‌توانند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این هفته را به نمایش بگذارند. شاگردان محمد مایلی‌کهن در هفته گذشته همه را غافلگیر کردند و با شکست دادن ذوب‌آهن صدرنشین آن هم در اصفهان ضمن رهایی از منطقه خطر، اسباب خوشحالی دیگر مدعیان لیگ دهم را فراهم کردند. قوی سپید انزلی در خانه نمایش مقتدرانه‌ای مقابل پیکان داشت تا با پیروزی 2 بر صفر هم شاگردان علیدوستی را به منطقه سقوط بازگرداند و هم خودش برترین تیم نیمه پایینی جدول لقب بگیرد.

نکته: استقلال با حل مشکل فرهاد مجیدی و پایان محرومیت یک‌ جلسه‌ای آرش برهانی و پیدا شدن سر و کله هوار ملامحمد حالا می‌تواند شکل تیمی به مراتب بهتری نسبت به قبل داشته باشد

البته سایپا هنوز خطر را با تمام وجود حس می‌کند و به امتیازات کامل این بازی خانگی بیشتر نیاز دارد. باید دید آیا مردان انزلی می‌توانند نارنجی‌های استان البرز را در خانه زمینگیر کنند یا محمد مایلی‌کهن همشهریان خود را هم به سرنوشت صدرنشینان اصفهانی دچار می‌کند؟

بازی رفت: ملوان 2 (مهرداد اولادی 43 و 65) - سایپا 3 (ابراهیم صادقی 9، مرتضی ابراهیمی 53، جابر انصاری 73)

پیکان ـ استقلال
استقلال نگران تکرار داستان پرسپولیس

پس از چند نتیجه خوب قبل از تعطیلات لیگ که به قزوینی‌ها نوید فرار از منطقه خطر را داد، پیکان در هفته بیست و یکم در انزلی بد باخت تا خیلی‌ها فکر کنند تعطیلات به مزاج شاگردان حمید علیدوستی سازگار نبوده است در عوض مهمان امروزشان یعنی استقلال شروعی رویایی در دور جدید مسابقات داشته است. شاگردان پرویز مظلومی ابتدا در یک بازی کم دردسر شهرداری یاسوج را بردند تا به نیمه‌نهایی جام حذفی برسند و هفته گذشته هم با پیروزی مقابل استیل‌آذین و در سایه توقف بقیه تیم‌ها با یک جهش جالب بر سکوی دوم جدول رده‌بندی تکیه زدند. استقلال با حل مشکل فرهاد مجیدی و پایان محرومیت یک‌ جلسه‌ای آرش برهانی و پیدا شدن سر و کله هوار ملامحمد حالا می‌تواند شکل تیمی به مراتب بهتری نسبت به قبل داشته باشد ولی پرویز مظلومی باید بلایی را که در قزوین سر پرسپولیس آمد نصب‌العین خود کند و بی‌گدار به آب نزند چون از وقتی علیدوستی سکان هدایت پیکان را در دست گرفته، این تیم حداقل در خانه‌اش، هماوردی بسیار گردن‌کلفت و مقتدر برای رقیبان بوده و به کمتر تیمی باج داده است.

دیدار رفت: استقلال 3 (پژمان منتظری 60، میلاد میداوودی 64، فرهاد مجیدی 78) - پیکان صفر

مس کرمان ـ استیل‌آذین
فرصتی برای بازگشت

بعد از چند ماه بدشکستی و سیر کردن در عرش، گویا دوباره روزهای بد مس کرمان فرارسیده است؛ تیمی که بعد از تعطیلات ابتدا در بازی تکراری به ذوب‌آهن باخت و هفته گذشته هم در تبریز مقابل شهرداری کاری از پیش نبرد تا هم در حسرت امتیاز بماند و هم با سقوطی آزاد در جدول رده‌بندی پنجم شود. اگر صمد مرفاوی می‌خواهد دوباره به مسیر موفقیت برگردد و شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست ندهد، باید از همین مسابقه دست به کار شود. دست بر قضا امروز مس میزبان عجیب‌ترین تیم لیگ دهم است. استیل‌آذین که با یارگیری پرسر و صدای خود در فصل نقل و انتقالات در حد یک مدعی بلامنازع قهرمانی جلوه می‌کرد، حالا با فوج ستاره‌های اسم و رسم‌دارش به قعر جدول رده‌بندی چسبیده و پس از شکست 3ـ یک هفته گذشته مقابل استقلال حالا در جستجوی روزنه‌های امید برای باقی ماندن در لیگ برتر است.

دیدار رفت: استیل‌آذین یک (سیاوش اکبرپور 89)‌- مس کرمان یک (کیوان امرایی 50)‌

پرسپولیس ـ راه‌آهن
دوباره دایی به تارتار رسید

بعد از نمایش قابل قبول هفته گذشته مقابل صنعت نفت آبادان که نشان می‌داد قرمزهای پایتخت ایام تعطیلات مفیدی داشته‌اند، حالا انتظارات از شاگردان علی دایی بیشتر از پیش شده و علاقه‌مندان پرشمار این تیم دوست دارند تا تیم محبوبشان هر چه سریع‌تر وارد کورس جدی رقابت قهرمانی شود. پرسپولیس امروز مقابل تیمی بازی دارد که گویا بعد از فروکش کردن تب اولیه حضور مهدی تارتار دوباره به شرایط پرنوسان گذشته‌اش برگشته و به اصطلاح کجدار و مریز فوتبال بازی می‌کند. راه‌آهنی‌ها هفته گذشته شکست خانگی تلخی را مقابل صبای قم متحمل شدند و حالا فقط 4 امتیاز با منطقه خطر جدول رده‌بندی فاصله دارند و تارتار امیدوار است که با استفاده از انگیزه رویارویی با پرسپولیس پرطرفدار و پخش مستقیم و سراسری بازی دوباره شاگردانش را وارد جاده موفقیت کند. مسلما تارتار که در شروع فصل دستیار علی دایی بود از حریف امروز و سرمربی‌اش اطلاعات کافی دارد؛ ولی نباید فراموش کند که پرسپولیس با حضور 40 روزه ژلکو میاچ تغییرات بنیادی در شیوه بازی تک‌تک نفراتش ایجاد کرده و او باید با حواس جمع، تیمش را آماده این مصاف کند.

دیدار رفت: راه‌آهن 2 (رودیگو لوپز 55 ، حمید هدایتی 67)- پرسپولیس 3 (محمد نوری 48 و 61 ـ پنالتی، امیرحسین فشنگچی 40)

نفت تهران ـ پاس همدان
می‌خواهم زنده بمانم

گرچه پاس همدان در سایه تک امتیاز خانگی در مصاف با تراکتورسازی به مکان پانزدهم جدول رده‌بندی رسید ولی این مهم فقط به صرف تفاضل گل بهتر نسبت به پیکان حاصل شده و فقط یک لغزش دیگر کافی است که رشته‌های جناب سرهنگ یاوری به سرعت پنبه شود. نفتی‌ها هم پس از مدت‌ها استقامت و گرفتن تساوی‌های پرتعداد، هفته گذشته در شروع مجدد لیگ به رغم بازی قابل قبول برابر فولاد شکست خوردند تا شاگردان حسین فرکی برای نخستین‌بار از شروع لیگ برتر وارد منطقه خطر شوند.

بازی رفت: پاس یک (اکمل اولماتوف 59)- نفت یک (مارسیو خوزه 42)

تراکتورسازی ـ شاهین‌بوشهر
رویاهای قرمز تبریز

اگر قرار باشد تیم‌های خوب از لحاظ کیفیت بازی را در لیگ برتر مشخص کنیم، بی‌تردید شاهین بوشهر در جمع 3 تیم برتر قرار می‌‌گیرند. تیمی که الحق والانصاف اگر مشکل گلزنی نداشت الان به جای حضور در رده دوازدهم می‌توانست در جمع مدعیان باشد. اما در آن سوی میدان هم تراکتورسازی می‌تواند در خانه‌اش یک حریف بسیار خطرناک باشد، تیمی که با حضور در رتبه چهارم جدول رده‌بندی روی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا حساب باز کرده و برای رسیدن به این هدف مسلما برای امتیازات کامل بازی‌های خانگی‌اش نقشه‌ها دارد.

شاهین بعد از کسب 8 امتیاز در 4 بازی دور برگشت می‌خواهد به روند خوب خود ادامه دهد تا کاملا از منطقه خطر دور شود ولی تراکتورسازی هم می‌خواهد با استفاده از تماشاگران پرشور خود و امتیاز بازی خانگی یک گام دیگر به رویاهایش نزدیک شود.

بازی رفت: شاهین صفر- تراکتورسازی صفر

آرش رستم‌نمدی / جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها