کتاب سلامت

کاهش وزن

کد خبر: ۳۸۴۶۸۳

تحقیقات انجام شده در استرالیا و انگلستان نشان داده‌اند که نوع غذای مصرفی شما مشخص می‌کند که چه موادی در بدن‌تان می‌سوزند و چه موادی به عنوان چربی ذخیره می‌شوند. در ضمن معلوم شده است که بعضی از غذاها نسبت به غذاهای دیگر برای بدن ما بهتر هستند و اینجاست که غذاهایی با مواد قندی پایین‌ بر غذاهای دیگر برتری می‌یابند.

براساس یافته‌های محققان، غذاهایی که مواد قندی پایین‌تری دارند برای افرادی که مصمم به کاهش وزن هستند، دو مزیت دارند:

• این نوع غذاها معده را پر می‌کنند و برای مدت طولانی‌تری فرد را سیر نگه می‌دارند.

• این غذاها کمک می‌کنند تا برای تامین سوخت مورد نیاز، حجم بیشتری از چربی‌های ذخیره شده مصرف شود.

آمارگیری‌های اخیر نشان داده است در بیشتر نقاط جهان، بیش از 50 درصد از مردان و زنان بالغ، دچار اضافه وزن هستند.

با این که هزینه درمان بیماری‌های ناشی از این عارضه اعلام شده، ولی تاکنون هزینه‌های شخصی افرادی که به خاطر اضافه وزن‌شان دچار اضطراب هستند، محاسبه نشده است.

داشتن اضافه وزن علاوه بر جسم، بر روح و روان انسان هم اثر منفی می‌گذارد. چاقی زیاد مانع معاشرت و ملاقات با دیگران می‌شود و حتی رفتارهای اجتماعی را تحت‌تاثیر قرار داده و خودباوری و عزت نفس را کاهش می‌دهد.

خرید لباس برای فرد چاق تبدیل به یک کابوس می‌شود.

این عارضه در بچه‌ها هم اثرات روحی جدی‌ای بر جا می‌گذارد؛ به عنوان مثال چاقی مانع همبازی شدن با بچه‌های دیگر می‌شود. به همین دلیل، فرد به تدریج گوشه‌گیر، غمگین و حتی افسرده می‌شود.

همه این نکات باعث شده است که افراد زیادی به فکر حفظ تناسب اندام و از آن مهم‌تر سلامت خود باشند.

پس این نکته را هم فراموش نکنید که اگر بیشتر وقت‌ها غذاهای سالم و کاملی بخورید و در هفته 4 تا 5 روز و هر بار 30 دقیقه ورزش کنید، حتی می‌توانید بعضی وقت‌ها در خوردن هم زیاده‌روی کنید و با این حال وزن و اندام مناسبی هم داشته باشید.

مطالبی نظیر اینها و این که چرا اضافه وزن داریم؟، غذاهای چاق‌کننده کدامند؟ بدون ورزش نمی‌توان زندگی کرد و... را می‌توانید در کتاب «کاهش وزن» از سری کتاب‌های پزشکی به زبان ساده بخوانید.

این کتاب را که توسط چند پزشک نوشته شده، سپیده خلیلی ترجمه و انتشارات قدیانی چاپ کرده و قیمتش 650 تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها