صرب‌های بسکتبال به اسلامشهر رفتند

دراگا و استعدادهای ایرانی

دراگون دراگا ، مربی صربستانی بتازگی وارد ایران شده است. این مربی قرار است بر فعالیت‌های پایه‌ای بسکتبال نظارت کند. این فعالیت‌ها شامل شرکت در تمامی تمرینات تیم‌های پایه‌ای بسکتبال است و همچنین حضور در پایگاه‌های قهرمانی.
کد خبر: ۳۸۴۲۲۶

دراگا در اولین برنامه‌ای که فدراسیون بسکتبال با کمک هیات بسکتبال استان تهران برای او ترتیب داد، در پایگاه قهرمانی بسکتبال در اسلامشهر حضور پیدا کرد.

این مربی صرب به اتفاق هموطنش وسلین ماتیچ، سرمربی تیم ملی بسکتبال، محمدرضا مشحون مدیر تیم‌های ملی و کامبیز قائمیان رئیس هیات بسکتبال استان تهران، پایگاه قهرمانی اسلامشهر را از نزدیک مشاهده کردند.

این پایگاه در محیطی مناسب واقع است.داخل آن به لوازم ورزشی، دستگاه‌های بدنسازی و سالن اختصاصی تجهیز شده و کلاس‌های آموزشی دروس مختلف برای امور سمعی و بصری، دفتر هیات و آرشیو به همراه تشکیل پرونده بازیکنان از دیگر بخش‌های آن است.

دراگا در همان وهله اول و پس از بررسی امکانات، قرار داشتن یک مرکز آموزشی در کنار شهر تهران را امتیاز بزرگی برشمرد.به اعتقاد او این مرکز می‌تواند سالیانه بازیکنان مستعد را زیر نظر داشته باشد و آنها را در برنامه بلند مدت به شکوفایی برساند. پس از بازدید امکانات، نوبت به تماشای چگونگی تمرینات بازیکنان رسید. خوشبختانه در جریان تمرینات تیم‌ها، مربیان صرب بسکتبال در توانایی‌های برخی از بازیکنان نوجوان اتفاق نظر داشتند و نتیجه آرای آنها دعوت 2 بازیکن بلافاصله به اردوی تیم نوجوانان زیر 16 سال بود که اقدام‌های بعدی با موافقت مدیر تیم‌های ملی بسکتبال انجام شد.

بسکتبال در اسلامشهر از سال‌ها پیش با همت افرادی نظیرجواد سیف، رئیس و فرهاد قارلقی، دبیر هیات بسکتبال این شهرستان جان گرفته است. بازیکنان خوبی امروز در سطح لیگ مثل ایمان پاریاب بازی می‌کنند که محصول نگاه پایه‌ای بسکتبال در اسلامشهر هستند.

با این حال برخی مشکلات که قابل حل است نباید نیروهای بسکتبال اسلامشهر را از هم دور کند.گویا در همان بازدید مربیان صرب و برخی از اعضای فدراسیون بسکتبال ناهماهنگی‌هایی شبیه کارشکنی روی داد تا این دید و بازدید به عمل نیاید.

بنا به گفته قارلقی، مسوولان اداره تربیت بدنی اسلامشهر از جمله رئیس آن اداره، تمامی تلاش خود را به کار بستند تا سفر مربیان صرب و مدیر تیم‌های ملی به بهانه این‌که باید سلسله مراتب اداری پشت سر گذاشته شود، صورت نگیرد.

این در حالی است که اطلاع رسانی حتی در نامه‌ای از سوی فدراسیون بسکتبال یک هفته قبل از سرکشی افراد مذکور از پایگاه قهرمانی اسلامشهر صورت گرفته بود. بی‌تردید حالا که خارجی‌ها امکانات مربوط به ورزش ما را آن هم در شهرستانی کوچک می‌پسندند و استعدادهای بالقوه بسکتبال را می‌ستایند، ما نباید خودمان را در تنگناهای اداری و مشکلاتی خودساخته از قبیل کاغذ بازی قرار دهیم. بدیهی است باید به فکر سازندگی و پیشرفت بود تا کدورت و تخریب یکدیگر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها