درست در شرایطی که همه چیز برای بازگشت دوباره علی کریمی به پرسپولیس مهیا بود، این خبر غیرمنتظره روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت؛ «علی کریمی به شالکه آلمان پیوست» واقعیت این است که برای علی کریمی هم این خبر غافلگیرکننده بود، چون مذاکرات محمودرضا فاضلی، مدیر برنامه‌های این بازیکن، با مسوولان شالکه حتی 3 روز هم به طول نینجامید. علی کریمی خود را آماده حضور در پرسپولیس کرده بود، با حبیب کاشانی به توافق رسیده بود و با بیان این جمله که حرف‌های علی دایی بوی رفاقت می‌دهد، به کدورت‌هایش با سرمربی پرسپولیس نیز پایان داده بود، اما به یکباره از آلمان خبر رسید که ماگات موافقت خود را با امضای یک قرارداد 5 ماهه با ستاره محبوب پرسپولیسی‌ها اعلام کرده است.
کد خبر: ۳۸۳۵۰۵

فاضلی که تلاش‌های او باعث شد علی کریمی در آخرین روز فصل نقل و انتقالات زمستانی بوندس لیگا راهی تیم آبی پوش شالکه 04 شود، پیش از این از طریق مسعود اوزیل، باب مذاکره با مسوولان رئال مادرید را هم باز کرده بود تا شاید علی کریمی را به یکی از سرشناس ترین تیم‌های دنیا بفرستد، اما شرایط رئالی‌ها و خوزه مورینیو برای جذب کریمی گرفتن تست فنی بود؛ پیشنهادی که با مخالفت کریمی روبه رو شد.

کریمی به مدیر برنامه‌هایش گفته بود برای لژیونر شدن حاضر نیست تست فنی بدهد که در نهایت این شرط مورد پذیرش فیلیکس ماگات و مسوولان تیم شالکه قرار گرفت. تنها مشکل موجود قولی بود که کریمی برای پرسپولیسی شدن به حبیب کاشانی داده بود که البته این مشکل نیز در تماس تلفنی فاضلی با سرپرست پرسپولیس برطرف شد. سرپرست قرمزها وقتی از موافقت باشگاه شالکه برای جذب کریمی مطلع شد، این انتقال را افتخاری بزرگ برای باشگاه پرسپولیس خواند و گفت: «ما هم خوشحالیم از این موضوع. باشگاه پرسپولیس خانه علی کریمی است و او باید بداند هرگاه قصد داشت دوباره به فوتبال ایران برگردد، درهای باشگاه پرسپولیس به روی او باز خواهد بود.»به این ترتیب، با توجه به این‌که دیروز آخرین روز نقل و انتقالات تیم‌های اروپایی بود و علی کریمی در تهران به سر می‌برد، محمودرضا فاضلی قرارداد این بازیکن را به صورت غیابی امضا کرد تا علی کریمی نخستین لژیونر فوتبال ایران لقب بگیرد که برای بار دوم و پس از وقفه‌ای 4 ساله به فوتبال اروپا بازمی گردد.

خبر پیوستن علی کریمی به شالکه خیلی زود در سایت‌های آلمانی زبان هم بازتاب پیدا کرد، به طوری که سایت معتبر کیکر تیتر اول خود را به این خبر اختصاص داد: «جذب کریمی، اقدام شگفت‌انگیز ماگات». شاید به خاطر همین تیتر بود که فیلیکس ماگات، خیلی زود در مقام پاسخگویی برآمد و دلایل جذب علی کریمی را در گفت‌وگو با کیکر رسانه‌ای کرد: «علی کریمی 112 بازی ملی دارد و من خوشحالم که توانستیم چنین بازیکن باتجربه‌ای را تا پایان فصل به تیم اضافه کنیم. ما اکنون در انتقال بازی از خط میانی به حمله مشکلاتی داریم که کریمی در این زمینه می‌تواند به ما کمک کند. او فوتبالیست بسیار خوبی است.»آشنایی ماگات و کریمی به 6 سال پیش برمی‌گردد. زمانی که این مرد آلمانی به عنوان سرمربی، هدایت تیم فصل 06/2005 بایرن مونیخ را برعهده داشت ، علی کریمی به عنوان بازیکن شماره 8 با بایرن قرارداد امضا کرد. ماگات اعتقاد ویژه‌ای به کریمی داشت و تا قبل از آن‌که جایش را به اوتمارهیتسفیلد بدهد، در اکثر بازی‌های بایرن از کریمی استفاده می‌کرد.

همین آشنایی و البته تماشای دقایقی از فیلم بازی ماه گذشته الاهلی امارات و میلان ایتالیا، همان دیداری که باعث اخراج کریمی از استیل‌آذین شد، کمک کرد تا این بازیکن یک بار دیگر و این بار در 32 سالگی به سطح اول فوتبال اروپا بازگردد. البته همین که کریمی عضو باشگاهی نبود هم در تصمیم ماگات برای جذب او تاثیر بسزایی داشت، به طوری که این مربی آلمانی گفت: «مهم‌ترین نکته این بود که انتقال علی کریمی و آنجلو چاریستیاس یونانی، بار مالی چندانی برای باشگاه نداشت چرا که هر دو بازیکن آزاد هستند.»

به این ترتیب و با قطعی شدن این قرارداد، از امروز به بعد بازی‌های شالکه هم برای علاقه‌مندان فوتبال در کشورمان جالب‌ خواهد شد. سرشناس ترین همبازی علی کریمی در تیم جدیدش، رائول گونزالس اسپانیولی است که با سروصدای زیاد از رئال جدا شده و به این تیم پیوست. از دیگر بازیکنان معروف این تیم می‌توان به کلاوس یان هانتلار، کریستوفر مستزلدر و جفرسون فارفان اشاره کرد. شالکه به غیر از علی کریمی از آتسوتو یوشیدا بازیکن ژاپنی نیز بهره می‌برد، ضمن این‌که کاپیتان و یکی از معروف‌ترین بازیکنان شالکه مانوئل نویر، دروازه‌بان تیم ملی آلمان است.

کریمی شب گذشته راهی آلمان شد تا پس از دادن تست پزشکی در تمرینات گروهی این تیم شرکت کند. شالکه هم اکنون با 25 امتیــاز از 20 بازی در مکان یازدهــم جدول 20 تیمی بوندس‌لیگا قرار دارد، اما با توجه به فاصله 3 امتیازی‌اش با تیم‌های قعر جدولی، خطر سقوط به بوندس‌لیگای 2 را احساس می‌کند. این تیم شنبه آینده و در نخستین بازی هفته بیست و یکم بوندس‌لیگا، در زمین تیم صدرنشین بورسیا دورتموند یکی از دشوارترین بازی‌های نیم فصل دوم خود را تجربه خواهد کرد، اما به احتمال فراوان علی کریمی در بازی خانگی شالکه با فرایبورگ که روز 23 بهمن برگزار می‌شود با پیراهن آبی این تیم به میدان خواهد رفت.البته شالکه در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هم حاضر است و هیچ بعید نیست کریمی در بازی حساس این تیم مقابل والنسیا به میدان برود. شالکه در روزهای 26 بهمن و 18 اسفند باید به مصاف والنسیا برود.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها