سی و یکمین حمله دزدان دریایی به یکی از کشتی‌های ناوگان نفتکش ایران در آب‌های خلیج عدن پس از 2 ساعت تعقیب و گریز ناکام ماند. به گزارش مهر، این برای اولین‌بار است که دزدان این منطقه شبانه به نفتکش‌های ایرانی یورش می‌برند؛ زیرا پیشتر دزدان دریایی در طول روز به نفتکش‌های ایرانی حمله کرده‌اند. براساس این گزارش، نفتکش 320 هزار تنی هراز که حامل حدود 2 میلیون بشکه نفت خام صادراتی ایران بود، موفق شد به سلامت از مهلکه دزدان دریایی خلیج عدن فرار کند.
کد خبر: ۳۸۲۹۰۰

ادعای الجزیره درباره پیشنهاد کمک محمود عباس به موسوی

شبکه تلویزیونی الجزیره در اسناد تازه‌ای که منتشر کرده است،‌ مدعی شده محمود عباس درصدد کمک 50میلیون‌دلاری به یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری ایران در انتخابات سال گذشته بوده است. به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از این شبکه تلویزیونی، صائب عریقات، رئیس هیات مذاکره‌کننده تشکیلات خودگردان در گفت‌وگو با جیمز جونز، مشاور امنیت ملی آمریکا که در 12 اکتبر سال 2009 صورت گرفت، می‌گوید:«محمود عباس برای همراه کردن جریانی در ایران که حامی سازش با اسرائیل بودند، یک تاجر فلسطینی را راضی کرد تا 50 میلیون دلار برای راه‌اندازی یک شبکه رادیویی یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران یعنی میرحسین موسوی پرداخت کند.»

توصیه هاینونن به غرب

اولی هاینونن، مدیرکل سابق بازرسان سازمان بین‌المللی انرژی اتمی، از کشورهای عضو گروه 1+5 خواست تا با ایران به توافق برسند. به گزارش تابناک، وی در یادداشتی در فارین پالیسی، افزود: این یک فرصت طلایی برای آمریکا و شرکای غربی آن کشور است که با نزدیک شدن به ایران، با این کشور به یک توافق برای مبادله سوخت و همچنین تعویض و احداث رآکتور جدیدی به جای رآکتور فعلی تهران، دست یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها