برگزاری دادگاه به صورت غیر علنی

شاکیان عقرب سیاه تهدید شدند

هم اکنون دادگاه رسیدگی به پرونده عقرب سیاه در شعبه 79 دادگاه کیفری به صورت غیر علنی در حال برگزاری است ، 28 نفر از 30 شاکی این پرونده توسط خانواده متهم ، تهدید شده و از حضور در دادگاه خودداری کرده‌اند.
کد خبر: ۳۸۲۸۵۷

به گزارش فارس ، از ساعتی پیش جلسه رسیدگی به اتهامات عقرب سیاه با ریاست قاضی ولی‌الله حسینی در شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران در حال برگزاری است.

از 30 نفر شاکی این پرونده تنها 2 شاکی در دادگاه حضور یافته‌اند، که این افراد نیز توسط یکی از بستگان عقرب سیاه که در ورودی دادگاه حضور یافته تهدید شده‌اند.

عقرب سیاه هنگام ورود به دادگاه و تا زمان برگزاری محاکمه در اداره حفاظت دادگاه نگهداری می‌شد، زمانی که عقرب سیاه به سمت محل دادگاه برده می‌شد خانواده قربانیان به سمت وی حمله ور شدند.

دادگاه عقرب سیاه پشت درهای بسته برگزار و در نهایت به دلیل عدم حضور وکیل متهم به 3 هفته بعد موکول شد.

پرونده این ماجرا هفتم اردیبهشت 87 با مراجعه زن جوانی به نام «ملیحه» به کلانتری 176 حسن آباد در حالی در دستور کار پلیس قرار گرفت که او از یک راننده پراید به اتهام آزار خود شکایت کرد.

ملیحه به مأموران پلیس گفت: روز گذشته در جاده فشافویه برای رفتن به خانه‌ام سوار خودروی پراید مسافربر شدم که راننده پس از طی مسافتی ناگهان دیوانه‌وار با یک شوکر برقی به من حمله کرد و پس از اینکه دست و صورتم را سوزاند، مسیرش را به سمت جاده‌ای بیابانی منحرف کرد و در حوالی حسن‌آباد مرا به شدت آزار داد.

در حالی که تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه آغاز شده بود، چند زن و دختر دیگر به شاکیان پرونده افزوده شدند.

مأموران سرانجام «عقرب‌سیاه» را هنگام درگیری با یک زن در بیابان‌های اطراف تهران به دام انداختند. پسر 27 ساله در بازجویی‌ها به آزار و اذیت زنان اعتراف کرد و گفت: با خودروی خود طعمه‌هایش را شکار می‌کرد.

بدین ترتیب پرونده با شکایت چند قربانی برای رسیدگی به شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران ارسال و متهم دی ماه گذشته محاکمه شد. عقرب سیاه در جلسه محاکمه غیرعلنی برابر پنج قاضی دادگاه عالی جنایی تهران با انکار اعترافات و اظهارات گذشته‌اش گفت:«فقط برای سرقت پول، طلا و اموال گرانقیمت زنان و دختران را می‌دزدیدم بنابراین ادعاهای آنها مبنی بر تجاوز بی‌اساس است!»

شاکیان پرونده زمانی که با انکار‌های متهم مواجه شدند، لحظات هولناکی را که سپری کرده بودند برای دادگاه بازگو کردند.

در پایان جلسه رئیس شعبه 77 دادگاه کیفری استان و چهار قاضی مستشار ـ به اتفاق آرا حکم اعدام «عقرب سیاه» را صادر کردند.

از آنجا که عقرب سیاه توانسته بود رضایت تعدادی از شاکیان پرونده را جلب کند، دیوان عالی کشور رأی دادگاه را نقض و بار دیگر پرونده را به شعبه 79 دادگاه کیفری ارسال کرد تا متهم امروز محاکمه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها