فرمانده پلیس غرب استان تهران

کلاهبرداری با شرکت جعلی در شهریار

مالباختگان به پلیس آگاهی مراجعه کنند

کلاهبرداری از شرکت های مواد غذایی

فردی که با جعل عنوان سردار یکی از ارگان‌های نظامی از فروشندگان و شرکت‌های موادغذایی کلاهبرداری می کرد ، توسط ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.
کد خبر: ۳۸۱۵۰۶

به گزارش ایسنا ، با مراجعه تعدادی از مالباختگان در شهریور ماه سال‌ جاری به شعبه نهم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری در پوشش خرید و فروش مواد‌ غذایی تشکیل شد و به دستور قربان پور ، بازپرس شعبه نهم دادسرای ناحیه 14 تهران این پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره چهاردم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در روند رسیدگی به این پرونده با مراجعه تعداد زیادی از توزیع‌کنندگان و نمایندگان حقوقی شرکت‌های معتبر در زمینه تهیه و توزیع موادغذایی به اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، آنان در اظهارات ‌شان عنوان کردند که شخصی به هویت عباس عباس‌زاده که خود را «سردار یکی از ارگان‌های نظامی» و «مسئول خرید اقلام مورد نیاز یکی ارگان‌های نظامی» معرفی کرده در پوشش شرکتی تحت عنوان «دریان پخش» واقع در اتوبان افسریه اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده و پس از تحویل گرفتن اقلام مختلف موادغذایی اقدام پول اقلام را در قالب چک پرداخت می‌کرده است اما پس از سررسید چک‌ها تمامی آنها بلامحل اعلام و شرکت نیز در این زمان تخلیه شده بود.

مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان کردند که از طریق آگهی‌های تبلیغاتی روزنامه‌های مختلف با این شرکت خریدار موادغذایی آشنا شدیم و پس از تماس تلفنی و گرفتن آدرس شرکت به دفتر آن مراجعه کردیم و کارکنان و رئیس دفتر شرکت عنوان کردند که برای ملاقات با مدیرعامل شرکت باید وقت قبلی داشته باشیم در نتیجه پس از گذاشتن قرار ملاقات با مدیرعامل شرکت به نام «عباس» آشنا شدیم و در این جلسه « عباس» خود را سردار یکی از ارگان‌های نظامی و وابسته و مسئول خرید اقلام مورد یکی از ارگان‌های نظامی معرفی کرد. ما که فریب این ظاهرسازی‌ها و چهره موجه مدیرعامل شرکت را خورده بودیم پذیرفتیم تا در قبال معامله با شرکت دریان پخش چک تحویل بگیریم اما در زمان سر رسید و با مراجعه به شعبات بانکی متوجه شدیم که تمامی چک‌ها بلامحل بوده و مدیرعامل شرکت متواری شده است.

کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه تحقیقات پلیسی با شناسایی «عباس» اطلاع پیدا کردند که او اعتیاد شدیدی به مصرف موادمخدر داشته و برای تهیه هزینه مواد مصرفی خود حاضر شده تا اسناد و مدارک شناسایی خود را به فروش برساند و متهم تحت تعقیب کارآگاهان نیز با پرداخت مبلغی به مالک واقعی اسناد و مدارک شناسایی، این مدارک را خریداری و از آن زمان به بعد خود را تحت عنوان «سردار عباس» معرفی کرده است و در بسیاری از موارد که مدیرعامل شرکت قصد خروج از شرکت را داشته با طرح این عنوان که جلسه مهمی با حضور فرماندهان ارشد نظامی کشور دارد از آنان می‌خواست تا قرار ملاقاتی با مراجعه‌کنندگان به شرکت تنظیم نشود یا قرارهای ملاقاتش را کنسل می‌کرد.

در شرایطی که متهم تحت تعقیب کارآگاهان قرار داشت، هیچ‌گونه نشانی مشخص از خود به جای نگذاشته بود تا این که سرانجام با تحقیقات پلیسی کارآگاهان اولین مخفیگاه متهم را در مهرشهر کرج مورد شناسایی قرار دادند اما در زمان مراجعه مشخص شد که متهم بدون آن که اقدام به تخلیه این محل کند، به بهانه مسافرت از این محل متواری شده است.

با پیگیری‌های انجام شده و بهره‌گیری از اطلاعات بدست آمده کارآگاهان دو مخفیگاه متعلق به متهم را در شهرهای بابل، نوشهر و شهرک قدس تهران شناسایی کردند.

با شناسایی این سه مخفیگاه مراقبت شبانه‌روزی از آنها در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و سرانجام در ساعت 1 بامداد 27دی ‌ماه امسال متهم پس از ورود به مخفیگاهش در شهرک قدس تهران دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه نیز اسناد و مدارک مالکیت متعلق به تعدادی خودرو، ملک و... به همراه تجهیزات پلیسی از قبیل گاز اشک‌آور، دستبند و... کشف شده است .

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان ، معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با دستگیری متهم هویت واقعی وی به نام «محسن حسینی ثابت» 39 ساله مورد شناسایی قرار گرفت و در ادامه تحقیقات مشخص شد که این متهم در سال 1383 در خیابان حبیب‌اللهی با جعل هویت آقای «منزوی» و در پوشش خرید و فروش موادغذایی اقدام به کلاهبرداری کرده و از آن زمان متواری بوده است.

وی گفت: متهم با تأسیس شرکت جعلی دیگری به نام «نیکان البرز»، در خیابان ستارخان، قصد داشت تا اقدامات کلاهبردارانه خود را بار دیگر آغاز کند که توسط کارآگاهان اداره چهاردهم دستگیر شده است.

سرهنگ رهبریان با اعلام اینکه میزان کلاهبرداری این متهم دارای ارزش 7 میلیارد تومانی است از شناسایی تعداد از مالباختگان خبر داد ، افزود: با توجه به اقدامات کلاهبردارانه متهم و احتمال افزایش تعداد مالباختگان دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم صادر شده است.

معاون مبارزه با جرایم خاص و رایانه‌ای پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی متهم شده‌اند دعوت کرد تا برای طرح یا پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

سرهنگ رهبریان از شهروندانی که از دیگر اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتی در اختیار دارند خواست که اطلاعات خود را از طریق شماره تماس‌های 51055431 و 51055514 تماس و اطلاعات خود را در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها