چهره‌ها‌‌ و‌ حادثه‌ها

پیش‌بینی چنین روزی را نکرده بودم

رزا آرایش فعالیت هنری خود را از سال 1368 با فیلم کوتاه تلویزیونی مثل الحکم به کارگردانی اسماعیل پوررضا شروع کرد. او برای اولین بار با فیلم مسافر غریب به کارگردانی یوسف جمادی در سال 1372 جلوی دوربین سینما رفت.
کد خبر: ۳۸۱۱۷۲

او متولد 1346 تهران و فارغ‌التحصیل مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی پس از گذراندن یک دوره 6 ماهه بازیگری در تالار محراب فعالیت هنری خود را آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به بازی در نمایش و مجموعه سریال‌های تلویزیونی، این خانه دور است، یحیی و گلابتون، گل‌های آفتابگردان، مرگ در سکوت، برگ سبز و معجزه نوروزی اشاره کرد. حرفه‌ای، جان سخت، نیمه پنهان، شام عروسی و تردید از دیگر کارهای سینمایی اوست.

او از پرخطرترین و تلخ‌ترین حادثه زندگی‌اش برای ما می‌گوید: من در خیابان الوند زندگی می‌کنم و سال‌هاست که از این مسیر رفت و آمد می‌کنم. در تمام این سال‌ها هیچ وقت، خطری من را تهدید نکرده بود تا این که سال 86 ، هفته‌های آخر زمستان بود، یک روز غروب حوالی ساعت 7 بعدازظهر که هوا تاریک شده بود، من داشتم سربالایی الوند را به سمت بالا می‌آمدم، دیدم جوانی به سمتم آمد و بدون هیچ حرفی چاقوی بزرگی را زیر گردن من گذاشت و به من گفت بدون هیچ سر و صدایی تمام پول‌ها و طلا و موبایلت را به من بده. من که از شدت ترس و وحشت نزدیک بود سکته کنم، بدون مقاومت و از روی ناچاری هرچی که داشتم را درآوردم و به او دادم.

شاید باورتان نشود که من چی می‌گویم ولی واقعا وحشتناک بود و تا به حال یک چنین مرگی را برای خودم پیش‌بینی نکرده بودم.

وقتی چاقو را از گردن من برداشت و من را رها کرد، فقط خدا را شکر می‌کردم که زنده ماندم.

آن جوان بعد از این که همه چی را از من گرفت براحتی سرش را پایین انداخت و به سمت پایین خیابان رفت و سوار ماشینی شد که 2 نفر دیگر آنجا منتظرش بودند.

بعد از این ماجرا من کلی دوندگی کردم و از این کلانتری به آن کلانتری و از این دادگاه به آن دادگاه، اما نتیجه نگرفتم.

رزا آرایش می‌افزاید: اگر همه ما خودمان را هموطن و متعلق به یک خاک بدانیم جامعه متعالی خواهیم داشت و از میزان جرم و جنایت‌ها کاسته خواهد شد. باید قبل از هر چیز اخلاقیات و معنویات را به مردم آموزش بدهیم تا جامعه سالم‌تر و امن‌تری داشته باشیم.

گفت‌وگوها: سولماز خیرخواه و پویا امیری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها