جام ملت های آسیا

قطبی: هر حریفی را شکست می‌دهیم

دیدار تشریفاتی تیم ملی فوتبال ایران با امارات فرصتی است تا قطبی ضمن میدان دادن به نفرات ذخیره، انرژی بازیکنان اصلی و بعضا سرماخورده‌اش را برای بازی سنگین مرحله یک چهارم نهایی با کره جنوبی ذخیره کند.
کد خبر: ۳۸۰۵۱۶

تیم ملی فوتبال ایران در جام پانزدهم؛ سنت‌شکنی کرد و بر خلاف سال‌های اخیر که در روزهای پایانی هر تورنمنتی کارش به اما و اگر می‌کشید این بار نه تنها چشم به ساق‌های بازیکنان شرق و غرب آسیا ندارد، بلکه با کسب 2 پیروزی پیاپی مقابل عراق و کره‌شمالی، اوضاع را 180 درجه تغییر داده و حالا چشم بادامی‌ها و بازیکنان عرب زبان چشم به تیم مدعی ایران دارند تا سرنوشت هشتمین تیم صعود کننده به مرحله یک چهارم نهایی را مشخص کند.

مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا امشب در شرایطی با برگزاری دیدارهای همزمان (19:45) گروه چهارم بین تیم‌های ایران با امارات و عراق با کره شمالی خاتمه می‌یابد که عراق با 3 امتیاز و کره‌شمالی و امارات هم با یک امتیاز همچنان چشم به صعود دارند. عراق گر چه با توجه به پیروزی‌اش در بازی مستقیم مقابل امارات، امشب تنها به یک نتیجه مساوی برای صعود نیاز دارد، اما شرایط کاملا برابر تیم‌های کره شمالی و امارات قدری وضعیت این دو تیم را پیچیده کرده است.

اگر دو تیم امشب با نتیجه کاملا مشابه به پیروزی برسند، با توجه به نتیجه مساوی بازی مستقیم‌شان و شرایط کاملا برابر تفاضل گل و تعداد گل‌های زده و خورده، برای تعیین تیم صعودکننده تعداد کارت‌های قرمز و زرد ملاک انتخاب تیم برتر خواهد بود.

با این حال در شبی که به گفته «بیوتر» (دستیار اول افشین قطبی)، تیم ملی ایران با 9 بازیکن ذخیره و عملا با سیمایی متفاوت از دیدارهای گذشته به میدان می‌رود، امارات قطعا رو به بازی انتحاری می‌آورد. تیمی که در طول تاریخ و در 14 بازی خود با تیم ملی کشورمان تنها یک بار آن هم در یک بازی دوستانه در سال 97 ، به پیروزی دست یافته و 10 بار تسلیم قدرت فوتبال ایران شده است.

در این شرایط افشین قطبی در نشست خبری پیش از بازی، در پاسخ به این پرسش که آیا از این بازی به عنوان یک دیدار تدارکاتی برای هماهنگی بیشتر بازیکنان استفاده می‌کند، گفت: ما تیم اول، دوم یا سوم نداریم. ایران بازیکنانی در اختیار دارد که می‌توانند در هر مسابقه‌ای به میدان بروند. ما از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که بتوانند در بازی به ما کمک کنند و نتیجه لازم را بگیرند.

با وجود تشریفاتی بودن این دیدار، قطبی اعتقاد دارد نباید تیم مغرور شود. او در‌باره احتمال رویارویی ایران با کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی نیز گفت: من قبلا با کره جنوبی کار کرده‌ام و شناخت خوبی از بازیکنان و روش بازی این تیم دارم.تلاش من این است تیمی را آماده کنم که بتواند به مصاف هر تیمی رفته و پیروز شود بنابراین مهم نیست که حریف، چه تیمی باشد، مهم این است که ما نتیجه بگیریم.

با وجود آرامش خاطر ملی پوشان کشورمان، دیدار با امارات حکم مرگ و زندگی برای حریف را دارد. سرچکو کاتانچ، سرمربی این تیم معتقد است تیمش در مقابل ایران شانس چندانی برای پیروزی و صعود به جمع 8 تیم پایانی ندارد. او در این باره گفت: در 2 بازی که انجام دادیم فقط یک امتیاز گرفتیم. تیم ما مشکلاتی داشت؛ بیماری و مصدومیت گریبانگیر برخی بازیکنان شده بود. حالا باید به فکر بازی با ایران و پیروزی در آن باشیم. می‌خواهیم مقابل ایران برای اعاده حیثیت بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال امارات درباره وضعیت زبید خاطر افزود: این بازیکن به دلیل بیماری صرع مدتی در بیمارستان بوده و اکنون به هتل منتقل شده است و امیدوارم به بازی با ایران برسد.

کاتانچ در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است با تیم دوم ایران بازی کنید؟ گفت: در فوتبال چیزی به نام تیم اول و دوم وجود ندارد. 23 بازیکنی که در فهرست قرار می‌گیرند، تیم اول یک کشور هستند. استرسی برای دیدار با ایران ندارم. می‌دانم شانس صعودمان کم است، اما امیدوارم ایران را شکست دهیم و کره شمالی هم برنده دیدار با عراق باشد.

تیموریان: برای قهرمانی همدل شده‌ایم

بعد از جواد نکونام و محمد نصرتی، دیروز نوبت به آندرانیک تیموریان رسید که در نشست خبری قبل از بازی تیم ملی، افشین قطبی را همراهی کند. آندو که به دلیل سرماخوردگی شدید نتوانست تیم ملی را در مقابل کره شمالی همراهی کند، قبل از هر چیز در مورد شرایط خودش گفت و این‌که با تلاش پزشکان روز به روز بهتر می‌شود.

تیموریان افزود: «نگاه مثبتی به آینده داریم. تمام بازیکنان دوست دارند که تیم ملی بتواند در بازی‌های آینده هم موفق شود. فکر می‌کنم انگیزه‌ ما بازیکنان، مردم هستند. من دو بار تا به حال با تیم ملی در جام ملت‌ها حاضر شده‌ام و این را خوب می‌دانم که در این دوره بازیکنان جملگی همدل شده‌اند تا تیم ملی در جام ملت‌ها به قهرمانی برسد.

ما تلاش می‌کنیم با نمایش خودمان در جام ملت‌ها، فوتبال ایران را دوباره به فوتبال اروپا معرفی کنیم؛ چرا که یکی از راه‌های معرفی بازیکنان به لیگ‌های اروپایی، همین رقابت‌های جام ملت‌هاست. خود من یکی از کسانی هستم که دوست دارم به انگلیس برگردم.»

بازیکن سابق تیم‌های فولام و بولتون انگلستان در حالی در جمع خبرنگاران از علاقه‌اش برای بازگشت به لیگ برتر حرف زد که مطلع بود نمایندگان باشگاه بلکبرن برای تماشای بازی‌های او به قطر سفر کرده اند. بلکبرنی‌ها هم‌اکنون در مکان یازدهم لیگ برتر انگلیس قرار دارند و آماده‌اند تا در صورت امکان با ملی پوش کشورمان برای امضای قرارداد جدید وارد مذاکره شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها