خبر سلامتی

آنفلوآنزای جدید 13 ایرانی را کشت

وزیر بهداشت درباره اخبار مطرح شده مبنی بر مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا گفت: هر سال در مورد انواع آنفلوآنزاها، تعدادی مرگ و میر در کشور گزارش می‌شود که این موارد مربوط به افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای است. امسال نیز تاکنون 13 نفر به دلیل آنفلوآنزای H3N2 جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۳۸۰۱۴۳

به گزارش ایسنا، دکتر مرضیه وحیددستجردی در حاشیه گردهمایی دست‌اندرکاران نظام سلامت کشور، افزود: امسال مانند سال‌های گذشته در مورد انواع آنفلوآنزا و از جمله آنفلوآنزای H3N2 به ویژه در مراکز ازدحام جمعیتی مانند زندان‌ها، سربازخانه‌ها و مدارس تعدادی بیمار داریم. بر اساس آنچه که تاکنون به دست من رسیده اغلب مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا مربوط به کسانی است که دچار بیماری‌های زمینه‌ای بوده‌اند. وی افزود: توصیه می‌شود افراد نکات بهداشتی را رعایت کرده و مبتلایان به آنفلوآنزا از دست دادن و روبوسی با دیگران پرهیز کنند. رعایت نکات بهداشتی در افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای بسیار پراهمیت است. در مجموع وزارت بهداشت تمام موارد آنفلوآنزا را بررسی و رصد می‌کند و تعداد موارد مرگ ناشی از انواع آنفلوآنزا گزارش می‌شود.

به گفته وی، ویروس جدید آنفلوآنزا با نام H3N2 وارد کشور شده است که مانند دیگر انواع آنفلوآنزا است. این ویروس تاکنون تعداد کمی از مردم را مبتلا کرده است. میزان بستری در این ویروس زیاد نیست و با آنفلوآنزای خوکی سال گذشته تفاوت زیادی دارد.

جای نگرانی نیست

رئیس انجمن متخصصان داخلی نیز آنفلوآنزای «H3N2» را نوعی از آنفلوآنزای فصلی دانست و تاکید کرد: این آنفلوآنزا در صورت رعایت نکات بهداشت فردی، جای نگرانی برای مردم ندارد.

دکتر ایرج خسرونیا در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر آن که آنفلوآنزای H3N2 مانند آنفلوآنزای فصلی در سال‌های گذشته است بر رعایت اصول بهداشتی تاکید کرد.

وی گفت: متاسفانه هر سال به دلیل جهش‌های ویروسی، نوع جدیدی از آنفلوآنزا بروز می‌کند که تنها راهکار پیشگیری از ابتلا به آن، رعایت نکات بهداشت فردی است.خسرونیا به مردم توصیه کرد در فصل آنفلوآنزا، نکات بهداشتی را رعایت کنند. وی ادامه داد: مبتلایان به ویروس آنفلوآنزا باید از حضور در محیط‌های شلوغ مانند محل کار، مدارس و غیره خودداری کنند. همچنین مبتلایان به آنفلوآنزا از دست دادن، روبوسی و استفاده از حوله مشترک بپرهیزند تا این آنفلوآنزا نیز مانند آنفلوآنزاهای قبلی از بین برود.

وی در مورد تاثیر واکسن‌های موجود آنفلوآنزا بر آنفلوانزای نوع H3N2 گفت: ممکن است واکسن‌های موجود تاثیر چندانی در این نوع آنفلوآنزا نداشته باشند، اما با واکسیناسیون در صورت ابتلا به آنفلوآنزا نوع خفیف‌تری از آن ایجاد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها