حتما مجید احتشام‌زاده را می‌شناسید؛ همان بازیکنی که با 26 سال حضور در تیم ملی پینگ‌پنگ، شاید رکوردی جهانی را به نام خود ثبت کرده باشد.
کد خبر: ۳۷۸۳۲۴

احتشام‌زاده که سال‌های طولانی قهرمانی بلامنازع پینگ‌پنگ ایران بود چند سال پیش از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد تا جا برای جوان‌ترها بازتر شود! او بعد از حضوری 3 ساله به عنوان رئیس هیات پینگ‌پنگ استان تهران، در سال‌های اخیر کارشناس ورزشی در رادیو و مجری ورزشی در تلویزیون، به‌عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون هم ایفای نقش کرده است ولی نکته جالب توجه این که او اکنون و در آستانه 53 سالگی، راکت به دست گرفته و به عنوان بازیکن باشگاه نفت سپاهان در مسابقه‌های لیگ برتر بازی می‌کند و اتفاقا در هفته‌های آغازین لیگ با همین تیم مزه صدرنشینی را هم چشید!

البته احتشام‌زاده هفته گذشته در برابر حریف نوجوانی به نام نیما عالمیان شکست خورد تا به یاد باخت 25 سال پیش خود، ازعموی نیما (نعمت عالمیان)‌ در دوره طولانی شکست‌ناپذیری خود بیفتد.

احتشام‌زاده که روزگاری به عنوان قهرمان و تنها نماینده غرب آسیا در المپیک سیدنی حاضر شد 36 سال پیش در شرایطی پیراهن تیم ملی را به تن کرد که هرروزه برای تمرین در امجدیه سابق، مسیر چند کیلومتری منزل (در امیریه تهران)‌ و ورزشگاه را پیاده طی می‌کرد.

او چند سال بعد با دریافت میلیون‌ها تومان به علاوه خودرو و منزل مسکونی به تیمی از بوندس‌لیگای آلمان پیوست و طی چند مرحله به عنوان لژیونر تنیس روی میز ایران، پیراهن باشگاه‌های کشورهای مختلف را بر تن کرد.

احتشام‌زاده یک دهه پیش هم در حالی با قراردادی 700 هزار تومانی رکورددار دریافتی پینگ‌پنگ‌بازان ایران بود که سایر ملی‌پوشان، تنها بین 50 تا 100 هزار تومان به ازای بازی در یک فصل لیگ دریافت می‌کردند.

به هر حال اکنون که درآمدهای بازیکنان لیگی به سقف ده‌ها میلیون تومان رسیده است، باردیگر هوس‌ بازی به سر مرد کهنه‌کار پینگ‌پنگ ایران زده است تا او که همیشه عاشق فوتبال بوده دوباره راکت به دست بگیرد و از خوان نعمت لیگ تنیس روی میز بی‌روزی نماند.

مجید عباسقلی 
گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها