همه نشانه‌ها حاکی از آن است که نگارش بعدی ویندوز روی پردازنده‌های ARM اجرا خواهد شد. این نوع پردازنده‌ها به استانداردی برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها تبدیل شده‌اند. البته طبق روند توسعه مایکروسافت، نباید منتظر حضور ویندوز 8 تا سال 2012 و 2013 بود.
کد خبر: ۳۷۷۴۲۶

به ‌گزارش بتانیوز، تا زمانی که تبلت‌های ویندوز 7 برخلاف سیستم‌عامل Archos 9 نتواند شهرت جهانی پیدا کند، مشتریان باید به انتظار آمدن ویندوزی جدید بنشینند.

در این وب‌سایت همچنین آمده است:‌ بیایید تصور کنیم که نگارش بعدی و بزرگ شرکت ردموندی مایکروسافت، ویندوز 8 نام دارد، هر چند شایعاتی مبنی بر متفاوت بودن نام آن وجود دارد. اما نکته مهم دراین باره این است که ویندوز 8 تا اواخر سال 2012عرضه نخواهد شد.

به این ترتیب تبلت‌های مبتنی بر ویندوز 8 قطعا تا سال 2013 عرضه نمی‌شوند. مایکروسافت می‌تواند در این فاصله کارهای دیگری با ویندوز CE خود که سیستم‌عامل محبوبی هم نیست، انجام بدهد.

البته برای سیستم‌های اپل و گوگل اتفاقات زیادی در این دوسال در بازار تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند می‌تواند روی بدهد، اما این اتفاقات مسلما برای ویندوز نخواهد بود. لینلی گویناپ از مؤسسه مشاوره پردازنده‌ گروه لینلی معتقد است:‌ با نگاه به زمان در صنعت تکنولوژی می‌توان به این نتیجه رسید که شرکت‌هایی که در یک بازار موفق هستند، نمی‌توانند به مرحله جدیدی وارد شوند چرا که مجبورند بیشتر انرژی خود را صرف پایگاه اصلی بکنند.

این نظریه تقریبا درست است، چرا که این پایگاه اصلی حسادت اکثر عناصر دنیای فناوری را برانگیخته است. هم مایکروسافت و هم اینتل موقعیت تزلزل‌ناپذیری دارند چرا که در بازاری صدها میلیارد دلاری فعالیت می‌کنند. اما این بدان معنا نیست که در انقلاب بعدی کامپیوتر، این دو شرکت باز هم پیشرو خواهند بود یا حتی می‌توانند خود را با آن وفق بدهند. بسیاری از کاربران آیپد این دستگاه را آینده کامپیوترهای شخصی می‌دانند، در حالی که برایشان مهم نیست که سیستم کامپیوتریشان روی پردازنده‌های کم‌مصرف ARM و سیستم‌عامل تعدیل شده OS X اجرا می‌شود.

آینده فناوری کامپیوتر از ماه آوریل سال گذشته میلادی آغاز شده است. گویناپ در این باره نیز گفته است: اپل یکی از همان شرکت‌هایی است که بخوبی می‌تواند محصول بعدی را مقابل محصول قبلی خود بگذارد.

این نکته بسیار مهمی است چراکه نشان دهنده این واقعیت است که اپل آنقدر جرأت دارد که خط تولید مک‌بوک خود را به‌خاطر وجود آیپد تغییر دهد و جای آن را به آیپد بدهد و حتی بازار جدید و موفقی ایجاد کند.

شاید هنوز زود است که نسبت به حضور موفق ویندوز روی پردازنده‌های ARM ناامید باشیم، اما ویندوز روی بسترهای دیگری از جمله خارج از معماری X86 اینتل، با استقبال روبه‌رو نشده است. هر چند پشتیبانی ویندوز NT که پیش از این روی بسترهای PowerPC،MIPS و پردازنده‌های آلفا انجام می‌شد، کاملا برداشته شده است. در حالی که به‌طور قطع پردازنده‌های ARM نسبت به دیگر بسترها با اقبال گسترده‌ای در صنعت ابزارک‌های قابل‌حمل روبه‌رو شده است.

شانس موفقیت مایکروسافت برای حضور در تبلت‌های مبتنی بر ARM وقتی کمتر می‌شود که به این حقیقت توجه کنیم که مایکروسافت با‌ گذشت بیش از یک سال از عرضه رسمی ویندوز? و تقریبا یک سال پس از عرضه اولین تبلت با مفهومی نوین، هنوز نگارشی از ویندوز که مخصوص تبلت‌ها باشد را عرضه نکرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها