پلیس انگلیس اعلام کرد، در جریان یک عملیات ضدتروریستی 12 نفر به ظن دخالت داشتن در فعالیت‌های تروریستی در نقاط مختلف این کشور دستگیر شدند. به گزارش ایرنا، این مظنونان بامداد دیروز دستگیر شدند و هم‌اکنون نیروهای پلیس با همکاری نیروهای امنیتی سرگرم بازرسی منازل و اماکن متعلق به این افراد هستند. 3 نفر از این مظنونان در شهر لندن، 4 نفر در شهر استوک و 5 نفر بقیه نیز در شهر کاردیف مرکز منطقه ولز دستگیر شده‌اند. هنوز جزئیات بیشتری از این عملیات منتشر نشده، ولی پلیس می‌گوید که این افراد به اتهام تحریک و برنامه‌ریزی احتمالی برای انجام اقدامات تروریستی بازداشت شده‌اند و تحقیقات از آنان ادامه دارد.
کد خبر: ۳۷۴۵۲۹

برخی رسانه‌های انگلیس گزارش داده‌اند که این افراد طی چند هفته گذشته تحت‌نظر نامحسوس پلیس ضدتروریسم قرار داشته‌اند تا این‌که در نهایت در جریان عملیات مشترک پلیس و سازمان اطلاعات و امنیت داخلی این کشور موسوم به «ام آی 5» بازداشت شدند. این رسانه‌ها افزوده‌اند: اکثر بازداشت‌شدگان که همگی جوان بوده و بین 17 تا 28 سال سن دارند، از اعضای جامعه بنگلادشی‌های مقیم انگلیس هستند.

این در حالی است که این روزها پلیس لندن همچنان به دنبال دستگیری دانشجویانی است که هفته گذشته علیه اصلاحات جدید آموزشی تظاهرات کردند. در تازه‌ترین اقدامات، پلیس اسکاتلندیارد انگلیس برای سرکوب خشونت‌بار شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های اخیر، یکشنبه شب تصاویر 13 نفر دیگر از دانشجویان شرکت‌کننده در تجمعات پایتخت را به اتهام انجام رفتار جنایتکارانه منتشر کرد و از مردم خواست آنها را شناسایی و به پلیس معرفی کنند. بر اساس آمارهای رسمی تاکنون حدود 40 نفر از دانشجویان شرکت‌کننده در تظاهرات اخیر توسط پلیس بازداشت شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها