ثبت امضای دیجیتال اجرایی شد

طی آیینی، باحضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ثبت امضای دیجیتال، صدور اسناد مالکیت الکترونیکی و نصب سامانه پرداخت وجوه خدمات ثبتی اجرایی شد.
کد خبر: ۳۷۴۱۴۳

 به گزارش مهر، مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی بعدازظهر سه شنبه در این آیین گفت: صدور سند مالکیت الکترونیکی تک‌ برگی یکی از گام‌های مهم در تحقق ثبت نوین است.

غلامرضا رحمتی‌زاده اظهار داشت: داشتن بارکد، نقشه کاداستر، موقعیت ملک و الصاق هولوگرام از ویژگی های مهم سند الکترونیکی تک برگی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به درج اطلاعات جدید از جمله نشانی ملک و کد پستی و استفاده از تکنیک‌های چاپ امنیتی روی کاغذ مخصوص، امکان جعل در اسناد مالکیت الکترونیکی به حداقل می رسد و این امر می تواند فصل مهمی در خدمت رسانی به مردم باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی اهداف اجرای این طرح را افزایش ضریب امنیت، دقت و کیفیت بالا، تسریع در پاسخگویی، تکمیل بانک جامع اطلاعات املاک و به روز شدن اطلاعات ثبتی و مالکان و نهایتا مدیریت کردن زمین با استانداردها و مختصات منحصر به فرد جهانی بیان کرد.

وی افزود: با اجرای طرح کاداستر و صرف اعتباری معادل 35 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی کاداستر، اطلاعات دو میلیون و 171 هزار صفحه در قالب 13 هزار و 406 جلد دفتر املاک استان استخراج و وارد رایانه گردیده و ضمن پاسخگویی الکترونیکی به مالکان محترم، بانک اطلاعات جامع املاک استان بروزرسانی و تکمیل می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی اظهار داشت: از اول مرداد ماه سال جاری کار آزمایشی صدور سند مالکیت الکترونیکی تک برگی در سطح استان شروع و در جریان تست سیستم تا پایان آبان ماه امسال بوسیله ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان های استان و نواحی دوگانه ثبت مشهد تعداد پنج هزار و 950 جلد سند مالکیت الکترونیکی تک برگ صادر و تحویل مالکان محترم گردیده است.

 در این مراسم اولین امضای الکترونیکی به نام استاندار خراسان رضوی و نخستین سند الکترونیک به نام آستان قدس رضوی ثبت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها