در پی وقوع زلزله 6.5 ریشتری (تکمیلی)

ستاد بحران در کرمان تشکیل شد

اسماعیل نجار ، استاندار کرمان با اشاره به زمین لرزه شدید دوشنبه شب در فهرج گفت: ستاد مدیریت بحران دقایقی پیش تشکیل شد و هم اکنون تمام دستگاههای امدادی در کرمان به حالت آماده باش کامل هستند.
کد خبر: ۳۷۳۹۲۳

نجار در گفتگو با مهر  در خصوص زمین لرزه فهرج گفت: تاکنون به دلیل قطع ارتباط تلفنی امکان ارتباط و کسب موقعیت دقیق از شهرستان فهرج مهیا نشده است اما با توجه به ارتباطات بی سیمی خسارتهایی به ساختمانهای منطقه وارد شده است.

وی درخصوص شدت این خسارات گفت: در این خصوص هیچ اطلاعی در دسترس نیست.

استاندار کرمان ادامه داد: به محض اطلاع در خصوص زمین لرزه اقدمات اولیه صورت گرفته است و ستاد مدیریت بحران استان کرمان دقایقی پیش تشکیل شد.

وی از اعزام نیروهای امدادی از شهرستانهای بم و کرمان به منطقه زلزله زده خبر داد.

نجار همچنین ادامه داد: تمام نیروها در آماده باش کامل قرار دارند و در صورت لزوم امدادرسانی در ابعاد وسیع صورت خواهد گرفت.

استاندار کرمان در خصوص خسارات جانی به مردم منطقه گفت: هنوز در این خصوص اطلاعی کسب نکرده ایم اما تمام بیمارستانها و اماکن درمانی منطقه در حال آماده باش هستند.

وی در خصوص مقاوم سازی اماکن این منطقه گفت: در جریان بازسازیهای اماکن روستایی در این منطقه اقداماتی صورت گرفته است اما همه ساختمانها منطقه مقاوم سازی نشده اند.

وی ادامه داد: هماهنگی لازم در راستای امداد رسانی به مصدومان احتمالی زمین لرزه انجام گرفته است.

در پی زمین لرزه 6.5 ریشتری در فهرج که ساعاتی پیش در شرق استان کرمان و در مرز استان کرمان و سیستان و بلوچستان روی داد خسارتهای سنگینی به ساختمانها به خصوص در روستای حسین آباد وارد شده است.

بنا به گزارشهای دریافتی منطقه زلزله زده شامل چندین روستا است که دارای بافت قدیمی هستند.

هم اکنون امکان ارتباط تلفنی با شهرستان فهرج وجود ندارد و ارتباط با این منطقه به وسیله بی سیم صورت می گیرد.

بنا به گزارشهای دریافتی مردم شهرهای اطراف شهرستان فهرج برای امداد رسانی به طرف مناطق زلزله زده در حال حرکت هستند.

نیروهای امدادی به فهرج اعزام شدند

حسین باقری، رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه کشور با اشاره به زمین لرزه شدید در فهرج گفت: نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند و استانهای معین نیز در آماده باش قرار دارند.

باقری با اشاره به زمین لرزه شدید در فهرج از احتمال بروز خسارت به ساختمانهای منطقه خبر داد و گفت: نیروهای امدادی برای کمک رسانی به مردم منطقه اعزام شده اند.

وی افزود: ستاد حوادث در کرمان تشکیل شده است اما تاکنون هیچ اطلاعی در خصوص خسارات از منطقه دریافت نشده است.

وی ادامه داد: استانهای معین کرمان اصفهان، یزد و سیستان و بلوچستان هستند و امدادگران در این استانها در آماده باش کامل قرار دارند.

رئیس ستاد حوادث غیر مترقبه کشور ادامه داد: مقاوم سازیهایی در جریان بازسازی بم در این منطقه صورت گرفته است و امیدواریم درصد خسارات پائین باشد.

وی گفت: هم اکنون برق و تلفن در منطقه زلزله زده قطع است.

منطقه چاه ملک ریگان ، کانون خرابی های زلزله

همچنین براساس آخرین گزارش از واحد مرکزی خبر، منطقه چاه ملک شهرستان ریگان در کانون خرابی های زلزله قرار دارد .

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان کرمان گفت: دراین منطقه 30 پارچه روستا با 4 هزار سکنه وجود دارد و گزارش هایی از تخریب منازل و گیر افتادن افراد زیر آوار گزارش شده است .

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم اعلام کرد: در روستاهای کوهستانی چاه ملک ، چاه قنبر و سرزه کـه دسترسی بـه آنها مشکل می باشد تلفات گزارش شده است امـا از شمار تلفـات اطلاع دقیقی در دست نیست .
کاظم زاده افزود: چاه قنبر و سرزه در مجموع حدود 100 خانوار ساکن هستند .
معاون سیاسی- امنیتی استاندار کرمان نیز گفت: روستاهای اطراف محمدآباد شهرستان ریگان که اغلب خالی از سکنه هستند دچار تخریب شده اند .

کمالی گفت: تاکنون 3 نفر به واحدهای امدادی برای درمان سرپایی مراجعه کرده اند .

معاون سیاسی- امنیتی استاندار کرمان ابـراز امیداواری کرد با توجه به پراکندگی روستاهای منطقه و خـالی بودن اکثر روستاهای منطقه ، تلفات جانی کمتری داشته باشیم .

زمین لـرزه ای به بزرگی6 و نیم ریشتر ساعت 22 و 12 دقیقه دوشنبه شب منطقـه حسین آباد فهرج را در استان کرمان لرزاند . 3 پس لرزه به بزرگی 3.9 و یک پس لرزه به بزرگی 4.3 ریشتر ساعت 22 و43 دقیقه و 18 ثانیه ، ساعت 22 و 55 دقیقه و 35 ثانیه ، ساعت 23 و 3 دقیقه و 14 ثانیه و ساعت 23 و 11 دقیقه و 34 حسین آباد فهرج را لرزاند .

به گزارش موسسه ژئوفیزیک پنجمین پس لرزه به بزرگی 4 ریشتر در ساعت 23 و 29 و دقیقه و 49 ثانیه در این منطقه رخ داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها