هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس

تقسیم امتیازها در داربی لندن

شهرآورد لندن میان تاتنهام و چلسی برنده‌ای نداشت و دو تیم در نهایت امتیازها را بین خود تقسیم کردند.
کد خبر: ۳۷۲۶۲۳

به گزارش ایسنا، یکشنبه شب با انجام سه دیدار هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های انگلیس پیگیری شد. در حساس‌ترین دیدار یکشنبه تاتنهام در ورزشگاه وایت هارت‌لین پذیرای چلسی بود و در نهایت امتیازهای بازی را با آبی‌های لندن به اشتراک گذاشت.

در این بازی ابتدا تاتنهام میزبان با گل دقیقه 15 رومان پاولیوچنکو از چلسی پیش افتاد اما، در ادامه و در نیمه دوم دیدیه دروگبا، مهاجم ساحل عاجلی مهمان با گلزنی اش اجازه نداد تا پنجمین شکست فصل برای آبی‌های لندن رقم بخورد. به این ترتیب دیدار دو تیم در پایان با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در دیگر دیدارها، بولتون و ولورهمپتون توانستند، میهمانان خود را با شکست بدرقه کنند. بولتون در خانه پذیرای بلکبرن بود و توانست این تیم را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. این پیروزی در حالی برای بولتون رقم خورد که از دقیقه 56 با اخراج دیویس 10 نفره بازی می‌کرد. نخستین گل بازی را موآم با در دقیقه 65 برای بولتون به ثمر رساند. دیوف در دقیقه 87 بازی را به تساوی کشاند اما این نتیجه تنها یک دقیقه پابرجا بود. هولدن در دقیقه 88 بار دیگر برای میزبان گلزنی کرد تا در پایان، هر سه امتیاز مسابقه از آن بولتون شود.

در دیگر دیدار عصر یکشنبه ولورهمپتون با تک گل دقیقه 45 هونت توانست میهمانش بیرمنگام را از پیش رو بردارد.

آستون ویلا،‌ بلکپول و منچسترسیتی و نیوکاسل تیم‌های پیروز رقابت‌های عصر شنبه لیگ برتر انگلیس بودند.

دیروز هم با انجام 6 دیدار هفته هفدهم لیگ برتر انگلیس آغاز شد. در این رقابت‌ها آستون ویلا، بلکپول منچسترسیتی و نیوکاسل موفق به شکست حریفان خود شدند. دو مسابقه هم با تساوی بدون گل به پایان رسید.

آستون ویلا در دیدار برابر وست برومویچ با نتیجه 2 بر یک پیروزی شد. داونینگ و هسکی گل‌های پیروزی ویلا را برابر وست برومویچ به ثمر رساندند. تک گل دقیقه 89 شارنر کمکی به مهمان برای فرار از شکست نکرد.

بلکپول با تک گل دقیقه 48 کمپل توانست، میزبانش استوک سیتی را از پیش رو بردارد.

منچسترسیتی سومین پیروز دیدارهای عصر شنبه بود. فیروزه‌ای پوشان شهر منچستر در دیدار در خانه وستهام با نتیجه سه بر یک پیروز از میدان خارج شده و خود را به رده دوم جدول رقابت‌های لیگ برتر رساندند. در این بازی توره (30)، گرین (73، گل به خودی) و جانسون (81) برای همشهری‌ها گلزنی کردند. تامکینز در دقیقه 89 تنها موفق به جبران یکی از گل‌های خورده تیمش شد. دیدار تیم‌های اورتون ـ ویگان و فولام ـ ساندرلند نیز گلی را در پی نداشت.

در آخرین بازی شنبه نیوکاسل پس از 5 هفته ناکامی طعم پیروزی را چشید و با غلبه بر لیورپول به رده هشتم جدول رده بندی لیگ برتر انگلیس صعود کرد.

زاغ ها در هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه خانگی خود میزبان لیورپول بودند و در پایان این دیدار خانگی را با برتری 3 بر یک به سود خود به پایان رساندند.

در این دیدار ابتدا نولان در دقیقه 15 تیم میزبان را پیش انداخت تا نیوکاسل با همین یک گل اندوخته راهی رختکن شود.

نیمه دوم با حملات پرتعداد سرخپوشان آنفیلد آغاز شد. شاگردان هاجسون در دقیقه 50 با استفاده از غفلت مدافعان نیوکاسل و اشتباه سول کمپل گل مساوی را توسط درک کویت به ثمر رساندند.

در ادامه باز هم لیورپول بود که به نتیجه تساوی قانع نبود و برای رسیدن به گل برتری تلاش می‌کرد، اما نیوکاسل که از شرایط میزبانی بهره می‌برد، در دقیقه 80 توسط بارتون به گل برتری رسید.

پس از این گل لیورپول که یک بار توانسته بود، بازی را به تساوی بکشاند، برای فرار از این شکست خارج از خانه تلاش زیادی کرد اما، در آخرین دقیقه بازی اندی کارول که به تازگی به تیم ملی انگلیس هم دعوت شده است، با شوتی زمینی اما سنگین از فاصله 30 متری دروازه لیورپول را برای سومین بار گشود تا هاجسون هم باور کند که امتیازهای این دیدار خارج از خانه را از دست داده است.

نیوکاسل که در 5 هفته اخیر جز تساوی و شکست نتیجه دیگری را تجربه نکرده بود،‌ با این پیروزی 22 امتیازی شد و به رده هشتم جدول رده بندی صعود کرد.

هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس دوشنبه شب با دیدار تیم‌های منچستریونایتد و آرسنال در ورزشگاه اولدترافورد به پایان می‌رسد.

در جدول این رقابت‌ها آرسنال با 32 امتیاز از 16 بازی صدرنشین است. منچسترسیتی با همین امتیاز و یک بازی بیشتر به خاطر تفاضل گل کمتر در مکان دوم ایستاد. منچستریونایتد و چلسی هم با 31 امتیاز در مکان‌های سوم و چهارم جای دارند. این در حالی است که شیاطین سرخ تاکنون 15 بازی را در رقابت‌های لیگ برتر انجام داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها