تولید 80 قلم دارو در ایران

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از اعلام 80 قلم دارو برای سفارش به محققان ایرانی خبر داد و گفت: در حال حاضر 200 محقق در کشور آمادگی خود را برای تولیدات داخلی در راستای طرح خودکفایی ملی اعلام کرده اند.
کد خبر: ۳۶۹۲۸۶

دکتر مصطفی قانعی در گفت و گو با مهر افزود: در حال حاضر 16 قلم دارو در راستای طرح خودکفایی دارویی به مرحله عقد قرارداد رسیده اند و مراحل پایانی خود را طی می کنند.

وی یادآور شد: در آذر ماه نیز 80 قلم دارو را به محققان اعلام می کنیم و برنامه این است که اگر این 80 دارو داوطلب برای تولید پیدا کند در یک نشست مشترک فرآیند تولید آنها مشخص شود. البته تاکنون 200 محقق اعلام آمادگی کرده اند که در راستای طرح خودکفایی ملی در تولید دارو می توانند مشارکت کنند.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: با به نتیجه رسیدن تحقیقات در راستای طرح خودکفایی ملی در تولید دارو تا 5 سال آینده حدود 500 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهیم داشت.

طرح خودکفایی دارویی کشور طرح مشترکی بر اساس اولویت های تعریف شده در حوزه سلامت است که میان وزارت بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت می گیرد. ورود به فناوری داروهای منوکلونال آنتی بادی ها، داروهای نوترکیب، داروهای گیاهی و تجهیزات بسیار پیشرفته پزشکی از مهمترین این اولویت ها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها