رئیس‌جمهور: دستورالعمل زبان عربی را ایرانی‌ها تدوین کردند

دیدگاه احمدی‌نژاد درباره زبان عربی

امروز در حالی به پایان هفته کتاب رسیده‌ایم که روز گذشته عالی‌ترین مقام اجرایی کشور یعنی رئیس‌جمهور هم به میان اهل کتاب و کتابخوانی آمد تا ضمن تاکید بر اهمیت این هفته در سخنانی به توجه ویژه دولت به توسعه کتابخوانی و کتابخانه‌ها بپردازد. صبح روز گذشته سالن همایش‌های صدا و سیما میزبان هجدهمین همایش کتابخانه‌های عمومی کشور بود؛ همایشی که یک مهمان ویژه هم داشت.
کد خبر: ۳۶۸۶۲۷

محمود احمدی‌نژاد مهمانی بود که به جمع اهل کتاب آمد تا در سخنانی ضمن بیان این جمله ‌که هر اندیشه و فرهنگی اگر به کتابت درنیاید ماندگار نخواهد شد از اهتمام ویژه دولت خود در حمایت و توسعه کتابخوانی و کتابخانه‌ها خبر بدهد.

احمدی‌نژاد در این همایش گفت: هر مقدار شبکه‌های ارتباط جمعی گسترش پیدا می‌کند، از اهمیت کتاب و کتابخوانی کم نمی‌شود. البته او این شرط را هم قائل شد که کتابخانه‌های ما باید به‌روز باشند و باید به کتابخانه‌های معتبر دنیا وصل باشند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

رئیس‌جمهور در این مراسم همچنین گفت: آنهایی که می‌گفتند ایرانی و اندیشه اسلام ناب، کار و دستاوردی برای ارائه ندارد، حرفشان سخیف است و اصلا احتیاجی به پاسخ دادن ندارد، ولی خوب است، این نکته گفته شود که دستورالعمل زبان عربی را ایرانی‌ها و پیروان اندیشه اسلام ناب تدوین کرده و در اختیار بشریت قرار دادند.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم از پیشرفت‌های خوب کشور در حوزه کتابخانه‌های عمومی سخن گفت و یک خبر هم درباره نمایشگاه کتاب یاد یار مهربان اعلام کرد که براساس آن این نمایشگاه بزودی و پس از پایتخت در استان فارس برپا خواهد شد.

اما امروز و در آخرین روز هفته کتاب 2 برنامه محوری برگزار خواهد شد که برنامه نخست در سالن بتهوون خانه هنرمندان خواهد بود و به معرفی برگزیدگان کتاب سال شعر جوان اختصاص خواهد داشت.

اما برنامه دیگر که در ساختمان اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان بهارستان برپا خواهد شد با عنوان کلی اختتامیه هفته کتاب خواهد بود که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامعلی حداد عادل همراه است.

در آیین پایانی هفته کتاب برگزیدگان جشنواره کتاب و رسانه برتر و کتاب و رسانه‌ملی هم معرفی خواهند شد. هفته کتاب در حالی امشب به پایان می‌رسد که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مرتبط با حوزه کتاب یعنی کتاب سال دفاع مقدس که هر سال 24 آبان برگزیدگان خود را معرفی می‌کرد امسال با تاخیری یک هفته‌ای فردا در تالار اندیشه حوزه هنری از پدیدآورندگان و نویسندگان دفاع مقدس تجلیل خواهد کرد.

سینا علی محمدی / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها